Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení zapalovací cívky motor Š1203

Od: jirkadoprava* odpovědí: 5 změna:

Hezké ráno všem kteří mi poradí. Mám vysokozdvižku s motorem Š 102. Již podruhé mi vytekla zapalovací cívka, motor šel nejprve dobře, pak na 3, na dva a na jeden válec doklokotal... Byĺa tam cívka s předřazeným odporem, nevím zda tam musí být, protože k cívce vedly jen 2 kabely, od baterie na 15 a druhý z rozdělovače na 1?. Odpor vůbec nebyl zapojený. Poraďte prosím někdo, hlavně jednoduše, jsem v elekrice docela laik...

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

V první řadě si sežeňte 12V cívku bez odporu, je celkem jedno z jakého auta. Pokud je u cívky odpor, je vlastní vinutí cívky na méně, než 12 V. Ten odpor se při startování krátkodobě zkratoval a cívka tak dávala větší jiskru. Pokud máte připojených 12 V trvale (až za odporem) i za běžného chodu, cívka sice líp zapaluje, ale dlouho to nevydrží.

doplněno 01.12.12 12:37:

Takže pokud máte cívku s odporem, přívod od baterie (vypínyný klíčkem) nesmí být přímo na svorku 15, ale na na ten odpor.

 

buss

2x

Odpor se vyřazoval (v zimě), aby to lépe startovalo, asi není dobré bez něj furt jet. Cívka je pak na nižší napětí. Doporučovala se výměna cívky z Favorita.

jirkadoprava*

Díky, kam který kabel mám tedy zapojit. Červený + na 15 a ten od rozdělovače na 1 nebo na výstup z odporu?

 


2x

pokud si pamatuju tak na jedničku na cívce se dává kabel od přerušovače a na jednu stranu odporu přivedeš plus 12V po klíčku a druhá strana odporu de na cívku kontakt 15

jinak nekolabujou ti ty cívky proto že máš na cívku přivedených stálých plus 12V místo 12V po klíčku?

 


1x

Předřadný odpor zapalovací cívky má větší ohmický odpor než primární vinutí zapalovací cívky. Tudíž při zapnutém zapalování v době klidu motoru, předřadný odpor sníží pro cívku primární proud, čímž je toto vinutí cívky chráněno před poškozením - spálením. Je to opatření proti zapomnětlivosti řidiče, když ponechá zapnuté zapalování v době když motor nepracuje.

Při spouštění (startu) motoru, musí být tento odpor krátkodobě odpojen, aby zapalovací cívka dostala potřebný proud, pro start motoru - pro indukci vysokého napětí na sekundárním vinutí cívky, potřebný pro jiskru na zapalovací svíčce.

Naopak indukční odpor cívky je menší než indukční odpor předřadného odporu a tak předřadný odpor přestane omezovat proud (při chodu motoru-z důvodů frekvence _ primárního proudu od přerušovače) pro primární vinutí zapalovací cívky potřebný pro jiskru na zapalovací svíčce při chodu motoru.Tento stav neni ohrožující pro zapalovací cívku . Motorismu zdar - miro .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]