Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divné skřípání při točení s volantem

Od: hontsa* odpovědí: 18 změna:

Ahojte mám problém při puštěném motoru, když otáčím koli tak něco skřípe-křupe v přední nápravě...Mám Forda Escorta 1.6i CL 16V rok výroby 1994...Kapalina v servu byla dolita zhruba před 14 dny a celou dobu to bylo v pořádku, aš teď od úterý to začalo...Moc děkuji za radu a případnou radu pomoc při vyřešení problému...Jsem v autech celkem lajk...Hontsa...

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fanus*

2x

předpokládám unavené ramena na přední nápravě...

 

lui*

2x

Můj tip-odešel homokineták.

 

erikch*

2x

jestli "křupe-skřípe" bude se nejspíš jednat o kloub poloosy...,jistotu získáš otočením kol do rejdu(levý pravý) a rozjetí se-v tu chvíli by mělo být ono křupání nejintenzivnější...Pokud předchozí "testík" bude snesitelný,zkus hodít plné rejdy na místě-a uslyšíš-li křupání,či spíš jakoby přeskakování, i na místě,nejspíš čepy řízení(za jízdy ti bude jakoby až "kvrdlat" volant,odskoky kol v zatáčkách )..No a to jen tak namátkou,ono možností je bohužel daleko víc(uložení stabilizátoru,pouzdra ramen atd.) Pokud nebudeš vědět,navštiv nějakého mechanika,ten už by po nějakém projetí se měl vědět víc a následně zjistit přesně...

hontsa*

o.k. díky...holt zajedu raději k mechanikovi a nechám ho prohlídnout...děkuji všem za rady...S pozdravem Hontsa...

 

fanus*

0x

anebo ten homo anebo taky něco jiného...nejlépe za jet za někým kdo není v autech "lajk" :D

doplněno 17.03.11 20:46:

zajet

 

ar*

0x

Jestli jsem dobře pochopil otázku, tak v řízení to "křupe" při otáčení volantu a to i když auto stojí. Tudíž to nemůžou být ramena (ty ba hlavně vrzala na nerovnostech a ne při otáčení volantem). Pokud to opravdu vrže při stojícím vozidle, nebudou to ani homokinetické klouby ,ale typuji to na horní uložení tlumiče, neboli ložisko tlumiče. Jedno ložisko stojí zhruba 600-800 dle výrobce.

 

e250td*

0x

Jen doplním,u všech předních náprav to může dělat i rejdový čep .Když je na sucho,nebo zarezlý.

cyril*

Který "rejdový" čep máte na mysli? Dotaz se týká Fordu Escort a ne Škody 1000MB.

e250td*

Čep ve spodním,či horním rameni je stále ještě rejdový,těhlice s diskem kola se na nich otáčí,jak si přejí tyčky řízení.

doplněno 18.03.11 14:36:

Ano,musím přiznat,že se častěji užívá čep ramene.

 

stirecek*

0x

Taky bych to viděl na horní uložení tlumičů.

hontsa*

Akorát je divný, že když ráno jedu do práce tak to vůbec nedělá. Dnes to nedělalo ani odpoledne, a včéra to bylo jen zase odpoledne, ale o hodně tiší. Tak nevim. Prý to může být i zavzdušnění serva. No o víkendu na to pořádně mrknu a uvidíme. Díky všem za pomoc.

erikch*

mohu tě ubezpečit,že-podle toho co popisuješ,to zavždušněný servo nebude...to se projevuje jakoby propadem serva a náhlou námahou(točení kol bez posilovače)-stejně jako třeba brzdy bez zapnutého motoru(u většiny aut),a tím i brzd.posilovače... Ono "křupání" je fakt takový relativní pojem-těch příčin může být hafo moc-ale zaměř se na to a nahoď fakt podrobný popis jak a kdy přesně se "křupot" projevuje-a něco se tu už pak dá vymyslet konkrétnějšího...

stirecek*

Ono to kolo když je zatížené ve správné poloze to dělat nemusí, může se to projevit při přejíždění nerovností, nadlehčení anebo zatáčení. Pokud to vrže i na místě, homokineták to určitě taky nebude a čepy jsem vrzat ještě neslyšel, navíc čep by se projevoval vůlí kola a servo vyloučil erikch, takže zbývá uložení tlumičů, ale je třeba projít celou nápravu, třeba silentbloky v ramenech apod.

 

martinsima*

0x

Mě to dělalo na Berlingu horní uložení tlumiče. Dělalo to jen občas. Prostě při otáčení to dřelo do skeletu.

 

 

fromdisable

0x

Jsem laik, ale nedávno jsem měl auto v servisu se stejným problémem. Tak bych jen přidal zkušenost

Při otočení volantu o více jak 90° se ozývalo vyloženě skřípání jak hotsa popisuje.

Po prohlídce v servisu konstatovali že mám prasklou pružinu levé přední nápravy, a vadnou tyč řízení + z tlumičů vytékal olej.

Po opravě skřípání naprosto zmizelo

Měnili mi oba tlumiče, obě pružiny, pravou tyčku řízení, jakousi spojovací tyčku. Za toto vše jsem dal 14 581,- Kč včetně práce.

Nevím zda máš stejný problém, ale podle toho co popisuješ, to tak vypadá. Totˇ poznatek laika, zdravím

erikch*

fromdisable ,jen tak mimochodem o jaké šlo auto,mohu-li vědět? Jde mi o cenu práce...

fromdisable

Byl to Fiat Punto II. 1,9 JTD.

O pár příspěvků níže jsem tu s vámi diskutoval o celé té opravě, kterou mé auto podstoupilo, je tam vše vypsané.

Pokud chcete vědět, když budete hedat najdete

Zde jsem uvedl pro hantse jen tu přední nápravu.

Zdravím.

hontsa*

Díky za zkušenost, o víkendu jsem na to koukal a furt je mi to záhadou. Celý víkend to bylo dobrý a dnes se zase zvuk začal ozívat. Dal jsem teď auto do rukou strejdy automechanika, jde mi udělat emise a tak se na to koukne. Aš budu vědět více dám vědět. Doufám jenom, že to nebude tak nákládná oprava, protože to by nemělo cenu. Celý auto mě stálo 5000,- a za takovou cenu bych měl jiný.

Díky všem...Hontsa.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]