Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Renovace alternátoru doma

Od: arakain77* odpovědí: 11 změna:

Po zjištění problémů s dobíjením a nekřestansky drahé opravy alternátoru jsem se rozhodl renovovat alt.sám.Proto chci vědět,zda pomůže výměna uhlíků a stíracího kartáče ke zvýšení(obnově)dobíjecího proudu a nebo musím ještě vyměnit něco jiné.

Předem všem děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss

2x

A co tak nějaký autošroták? Předpokladem je, že vinutí a diody jsou v pořádku. Když už je to venku, tak to stírací ústrojí vyměnit, kvalitní přenese vyšší proud.

arakain77*

Šroták právě řeším.Nový stojí 3,litry,čínský 1,800,náhradní díly 800 a na šrotáku 300 až 500.Takže asi zvítězí.

Třeba ti dám bod,i když sem to vymyslel asi o minutu spíš.

erikch*

jen tak mimochodem-na jaký model konkrétně? na aukru se nechají sehnat za rozumné kačky(osobně dávám i se zárukou na použitý díl,funkci, vše do 500,-)všechny možné,a leckdy i nemožné...a ještě před sháněním by bylo dobrý mrknout někam na e-schopy autodílů,podle vaší motorizace a typu najít "výskyt produktu",tím se rozšiřují možnosti-protože většinou jsou altíky(startéry apod.) na víc motorizací a modelů,nejen,jedné značky...(až na japončíky,ti jsou trošku specifičtější-co kus to pomalu originál)

 

des*

0x

Kromě výměny všech uhlíků a důkladného vyfoukání kompresorem,se nic nedělá.Pokud tedy nejsou špatná ložiska,přidat vazelinu,a vizuální prohlídka komutátoru.

 

jabraka*

0x

Už jsem to jednou odpovídal.Důležité je rozhodně začít celkovou rozborkou.Pak výměna ložisek,protože i malá vůle znamená kmitání rotoru,a s tím spojené komplikace.Pak uhlíky a stočení komutátoru.Na přesném soustruhu.Nakonec kontrola a změření diod a regulátoru.S nastavením dobíjení zajíždím do servisu,za tři stovky mám na to záruku.

JABRAKA

e250td*

To:jabraka ...S nastavením dobíjení zajíždím do servisu,za tři stovky mám na to záruku... Tak se přiznám,že i když dělám alternátory asi 30roků.tak u dnešních alternátorů nastavit dobíjení neumím. Umím to jedině výmněnou regulátoru alternátoru ,různé typy mají trochu jiné hodnoty.

cyril*

Vysvětlení je možné dvojí : 30 let praxe je stále málo a je třeba se stále učit nebo se nejednalo o alternátor "dnešní", ale třeba včerejší!

des*

Ono je to totiž tak,že se dnešní regulátory a tudíž nastavování nabíjení nešteluje.Je to monoblok a když se pokazí tak se jen vymění.

jdukolem

Dovoluji si připomenout,že alternátor žádný komutátor nemá,tím se liší od dynama

 

arakain77*

Dík všem.Už ten vergl ,,mele".Sehnal jsem v KOVOSTEE...druhý za litr slivovice.Původní renovuju a budu mít dva.

doplněno 12.02.11 08:01:

Chyba byla ve stíracích kroužcích rotoru.V jednom byla ,,vymleta" drážka tak dokonale,že uhlík to už nedokázal zvládnout.Tudíž,oprava se zatím nekoná.Přemýšlím,jak moc bude výhodné alt.dávat dohromady.Kroužek nejde snadno měnit a rotor bude dražší jak alt.z vrakáče.Navíc byl zřejmě rozebraný původním majitelem tak neodborně,že se divím,jak to mohlo fungovat.

 

abcd*

0x

na alternatoru krome uhliku muzou odejit diody, regulator popr. pri pretizeni vinuti a taky je dobre zkontrolovat komutator

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]