Nejste přihlášen/a.
nejlepší rada je od busse,
osobně to dělám tak, že natankuji, napíšu na účtenku stav tachometru, vynuluji a jezdím. Doma zapíšu do tabulky. Páč jedno měření není objektivní.
Nebo rychlejší měření. Naplníte pet lahve 1 litrem benzinu, (v autě jich máte více) a jezdíte do zastavení motoru. Nalejete benzin, zapíšete stav a jedete. Pokračujete tak často jak chcete.
15.6.2009 | 30,372 | 425 | 7,15 |
3.7.2009 | 30,25 | 433 | 6,99 |
30.7.2009 | 29,41 | 420 | 7,00 |
19.8.2009 | 30,44 | 462 | 6,59 |
4.9.2009 | 28,94 | 446 | 6,49 |
21.9.2009 | 29,9 | 420 | 7,12 |
16.10.2009 | 27,5 | 365 | 7,53 |
2.11.2009 | 31,7 | 424 | 7,48 |
20.11.2009 | 29,13 | 366 | 7,96 |
Tato rada je spíše poukázkou na průser! Jednak lít benzín do PETky je nebezpečné - může dojík ke vznícení a za druhé jezdit do zastavení motoru mnohá dnešní auta těžko snášejí. Konkrétně v manuálu je varování před vyjetím PHM do zastavení motoru. Také zásah do palivové soustavy by byl jistě pozoruhodným dílkem
Ale je pravdou, že podobným stylem se jezdily dříve populární Ekorally, kteréžto nesouvisely s ekoteroristy (nyní Strana zelených) ale šlo o ekonomiku provozu. Prostě do auta dali 5l plechovku s benzínem a jezdilo se do vyježdění. Ovšem tehdy byly převládající vozy Škoda Spartak, Octavia (nikoliv však 1.9TDI) a novinkové embéčka. Posléze však dospěli k tomu, že pixla s benzínem je ptákovina, takže se jezdilo s plnou zaplombovanou nádrží, kterážto se pak zase doplnila.
promone, je to Váš názor, ale určitě to nedoložíte, že se již stalo, aby benzin vznítil v PET. Ale dobrá, klidně do plechovky.
"Konkrétně v manuálu je varování před vyjetím PHM do zastavení motoru." ve kterém manuálu, proč to tam je a co se stana s vozidlem?
zbytek hodnotíte nějakou soutěž. všimněte si že jsem dal první radu, ale ta je na delší dobu, páč nežli vyjedete několkrát 45 litrů aby bylo měření objektivní...
Co poradíte za postup vy, místo kritiky "ekoteroristy (nyní Strana zelených)"
doplněno 26.01.11 22:45: promone, "je to můj názor, a řekl bych, že nejen můj." já Vám to neberu, ale moje dlouholetá (a nejen moje) zkušenost hovoří jinak. Není znám, případ, že se tak stalo. Ale možnost tu je.Je to můj názor, a řekl bych, že nejen můj. Až se potkáte někdy s nějakým člověkem např od hasičů, zkuste se ho zeptat - klíčová slova: polyetylen, statická elektřina, benzín.
A k těm autům - vlastním F Mondeo - přímo v návodu k obsluze je varování před vyjetím nádrže a následným zavzdušněním systému. prý je to na odtah. Pravda, nenašel jsem dosud chut či vůli testovat to v praxi. Dále - Citroen Jumper HDI - totéž, červeně zvýrazněno. MB Sprinter - taktéž. Jsou to sice diesly, ale např. aktuálně jezdím Astru 1.8 a div se světe - ač je to benzíňák, totéž varování!
Postup měření spotřeby u aut, je řekl bych, naprosto elementární záležitostí. Uvažujeme li dnešní auta, zhusta mají počítač (BC) a tudíž stačí letmý pohled a hned vím, že jsem najel xxxx km, spotřeboval xxx l PHM. Zbytek je matematika obecné školy...
Ale jelikož jezdím i auty bez BC a zaměstnavatele (kupodivu ) interesuje spotřeba, je i v tomto případě postup celkem jednoduchý. Dotankuji nádrž po špunt. Na účtence je stav km ( mám Shell Card, povinně se to zadává) při dalším tankování postup zopakuji. A mám vstupní data - počáteční stav km, koncový stav km, spotřebované litry.
Ke kritice SZ- ty nekritizuji, není mým zvykem kopat do mrtvol. Ale upřímně řečeno - najezdím spooousty km po ČR, a když vidím na mnoh krásných místech republiky nastavěné solární panely, tak bych fakt nebyl proti nějaké přiměřené inzultaci
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.