Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startujete auto se sešláplou spojkou?

Od: ondar1 odpovědí: 14 změna:

Taky startujete Váš vůz ze sešláplou spojkou?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

1x

u automatů zásadně bez vyšláplé spojky...:D Ale vážně-je to principiálně jak psal hejkal-čím menší odpor všeho možného u startu samotného,tím lépe pro (nejen) akumulátor atd...Není to tak dlouho,co zde bylo stejné téma,byt se trošku "zvrtlo" ...

trol*

Dobrý den, například LIAZ se startuje bez vyšlápnuté spojky, poněvadž když není vzduch pro posilovač spojky tak ji můžete ,, prošlápnout ". Jinak všechno normální lépe se spojkou a to kvůli bezpečnosti, nějakej Jarda Vám tam nechá kvalt, místo toho na co jstre zvyklí a nebo prostě jednou zapomenete.

stirecek*

Ano, nějaký Jarda tam nechá kvalt, tak se startuje s kvaltem a krouží 15minut dokola, než jde opět vyřadit

 

stirecek*

1x

Na konkrétní otázku, konkrétní odpověď - ano.

 


1x

Ano, vždy. Je to tak i v manuálu vozu napsáno.

trol*

No u Liazu to jde vyřadit i bez spojky, ale většinou jsme tam kvalt nedávali, vždy bylo vyřazeno.

 

19.01.11 07:32

0x

Ano

ondra1

A co se s vozidlem nicí, když nebudu startovat ze sešláplou spojkou?

Popřemýšlej! Když bude zařazená rychlost, může při startování auto poskočit dopředu nebo dozadu a udělat někomu škodu na autě nebo na zdraví... Teda při sešlápnutí spojky oddělíš převodovku i s kolama od motoru a starteru, auto se nepohne. Dále ušetříš akumulátor, protože i při vyřazené rychlosti se nebudou muset otáčet ozubená kola v převodovce v tom od zimy hustějším oleji, zmenší se odpor. Starter lépe točí a je větší šance, že se podaří nastartovat dříve, než akumulátor "skončí". Čím větší odpor musí startér překonávat, tím větší proud bere z akumulátoru, zároveň klesá napětí a tím třeba i kvalita jiskry na svíčce.

Ale ne u všech aut je povolené vyšlápnout spojku. O tom ti budou vědět lépe napsat druzí, kteří jsou v tom doma... mohl bych jmenovat, ale po jejich odpovědi na to přijdeš sám.

magdon*

Neničí se nic, ale při sešlápnuté spojce se odlehčí startéru a baterii. Rozdíl asi jako když budeš roztlačovat samotné auto a auto s přívěsem. Taky se víc nadřeš.

 

aaaaaaaaaaaaaaaaa

0x

hledej, na to je tu vlákno kde je snad 50 odpovědí a ty dnešní jsou stejné možná i od stejných.

 

magdon*

0x

Jo, taky pamatuju spojku u Wartburga 900 (60. léta), kde bzl místo ložiska grafitový kroužek. Ten měl při sešlápnutí pedálu mnohem větší odpor, než převodovka, takže se šlapání na spojku při startování důraznš nedoporučovalo

 


0x

nedávno se to tu řešilo a nevyřešilo...

stará auta v zimě jedině vyšlápnout, letos v zimě u fabie, jsem jen odemkl zpátečku, vyndal rychlost, nastartoval, pustil ofuk na okno, a odrhnoval sníh a škrabal skla (pokud jsem je nezakryl)

není prokázáno, že nezmačknutí spojky je špatné řešení...(pokud řidič používá hlavu)

 

buss

0x

Už si nepamatuji u kterého auta, ale lepšeji to startovalo bez.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]