Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
kamarád si pořídil Lancii Lybru 2002 1,9 JTD 85 kW. Svítí mu žlutá kontrolka motoru (CHECK...). Prý je to ERG ventil. Dá se u tohoto auta jednoduše odpojit?
Děkuji
U JTD to jde celkem v pohodě Potřebuje k tomu jen hlníkový nebo měděný plech. Z toho plechu si udělá podložku mezi příruby na sání od ERG ventilu do sání a zaslepí se. Pak ještě zaslepí gumovou hadičku, která vede od sání k čidlu a je hotovo. Na diagnostice si nechá vymazat tu chybu kterou to teď hlásí. Pak už to do nouzáku nehází.
JTD je prostě JTD,včera tuším probíhal obdobný problém U Fordu-tam už bohužel s trošku dražším řešením...
Egrem to začíná a končí to vstřikovači, popř zaneseným oxidačním katalyzátorem. Nebylo by lepší vyřešit příčinu zanesení egru?
tady(nejen) je to asi vcelku jasný-stejně jako když doma v kotli budete pálit plasty(oproti kvalitnímu koksu),tak to prostě bude čmoudíkovat a zanášet se podstatně víc-a stejně tak je to se skvělou českou naftou(na některých pumpách ještě trošku "nastavenou") a mimoto sám princip EGRka je trošku diskutabilní(mírně řečeno)-z komína si taky nikdo(racionálně uvažující)nenatáhne trubky zpět do kotle jako "přívod vzduchu..".Proč třeba tepelné elektrárny znovu "nespalují" své zplodiny(a že něco vypustí)-protože je to prostě technicky neopodstatněné-od toho jsou filtry,katy atd.
Takže nejlepší řešení bude vytáhnout motor a dát tam kotel na tuhé paliva, před jízdou naházet do kufru uhlí a každých stopadesát metrů přidávat pod kotel. Hlavně nenaložit mnoho, páč takový kotel nemá nouzový režim, takže se nemusí ubránit vlastní destrukci.
Urcite bylo. Treba prechodem z nafty na benzin.
doplněno 19.01.11 17:46:To Ar: To sice jo, ale EGR trpi hlavne na saze, coz je vysada chrochtaku.
U benzinaku si myslim ze za rozumnou zivotnost motoru ani nepoznas, ze nejaky EGR mas.
Chtít vyřešit příčinu zanesení EGR ventilu je stené jako chtít aby výfuk zůstal zevnitř bez sazí a byl jen čistý kov. Jediné řešení je pak motor nenastartovat.
doplněno 18.01.11 12:51:To axus, ani útěkem k bnziňáku si člověk nepomůže. Tam ten "zelený" nesmysl (EGR) sr. . u taky.
Pak se není co divit, v jakém stavu jsou auta u nás v bazarech. Zlaté české ručičky jsou vynalézavé a pak si myslí, jak problém zcela zdarma vyřešili. Až se pak někdo vzbudí s oroseným čelem účtem za výměnu vstřikovačů nebo ucpaným katem, přejde je smích.
Spíše se někdo vzbudí s oroseným čelem až zjistí na jakém principu EGR ventil paracuje, kčemu tam je a že se zanenešenýma vstřikama to absolutně nesouvisí. Ani s českýma ručičkama bych to nepřeháněl EGR se zaslepuje všude kde se musí kvůli Euro používat. Stačí jen pohledat na netu zahraniční autokluby a diskuze.
Kdybys věděl na jakém principu EGR pracuje, tak nemůžeš napsat takovou hovadinu. Příčina zanesení toho ventilu je v drtivé většině selhávající vstřikovač. Ten nouzový režim tam není na parádu, ale právě od toho, aby se motor ubránil vlastnímu poškození.
stirecek-ale no tak-jak opak jsme na tohle přišli...?! Důvodem instalace celého "slavného" EGR je plnění norem Euro IV a vyšších,čistě jakože ekologický-se vstřikem paliva nemá recirkulace splodin co dělat,pouze spaliny nahradí určité množství(udává se cca.10%)použitelné směsi(palivo+vzduch) sajrajtem z výfuku...To znamená zasírání klapky sání,krokového motorku atd.,nemluvě o snižování výkonu-místo smysluplné spálitelné směsi benzínu a vzduchu,kterou motor převede na mechanickou práci,mu část směsi "chybí" ,je nahrazena nespálitelným a nevyužitelným bordelem(na kterej by se měl vázat další bordel-konkrétně oxidy dusíku,který normální kat bohužel neřeší)-je otázka smysluplnosti...No a "nouzák" to nehodí z možného poškození motoru-ale protože ŘJ je tak nastavena,aby to právě nikdo nezaslepoval-protože sice i výrobci vědí,že EGR je k prdu-ale samozřejmě to nemůže veřejně žádný z nich přiznat-zelení by takového výrobce "sežrali"...To je celý problém a dokud se nezačnou řešit emise letadel a lodí(jen 7největších lodí světa vypustí za rok totéž co 100milionů aut),tak je to stejně úplně jedno...Jenže do letecké a lodní dopravy(omezení exhalací)si žádný "green brain" nedovolí jít-těžce by narazil,zkolaboval by celý mezinárodní obchod...
Ale no tak...euro 3 nemá EGR? Jasně že je to vše jen o emisích, ono není problém zvýšit výkon motoru nebo dávku paliva a zvednout výkon, ale zároveň s tím, rostou i emise. Abych tě trochu uklidnil, motory euroV počítají až s 80ti procenty recirkulovaných spalin, samozřejmě na úkor výkonu. Nemá smysl se tady dohadovat, zda loď nebo letadlo vypustí tolik a auto tolik, prostě to tak je a hotovo, my s tím nic nenaděláme.
Já jsem pouze napsal, že za zasraným egrem stojí ve většině případech špatně fungující vstřikovač, který špatně rozprašuje palivo, tím se ovlivňuje rychlost hoření a kvalita spalování a v motoru se utváří víc bordelu. Špatně spálená kapka paliva se přemění na saze, které následně zasírají egr - oxidy dusíku a jiné nepočítám, jen saze. Pokud se egr zaslepí, zvyšuje se teplota spalování a dávka paliva a načatý vstřikovač se ještě víc zasírá a ještě hůř rozprašuje. Zvyšuje se spotřeba, následně s tím samozřejmě ještě více sazí a v delším časovém horizontu se zanese oxidační katalyzátor. Pak jde takové auto do bazaru, poněvadž za ušetřené peníze při zaslepení, odejdou nejen trysky, katalyzátor, zapečené kroužky a někdy i propálené písty...Hodně vydařené jedntoky PPD Siemens používal koncern, které měly původně zajistit normu euroV, jenže velmi malé otvory pro lepší rozprach vedly k rychlému zanášení, klesala nejen kvalita rozprášení, ale i dávka...výsledek byl takový, že vyšší kouřivostí trpěl DPF, častější regenerace nepomáhaly, poněvadž trysky nebyly schopné vytvořit dostatečnou dávku ke spálení sazí...
Většina taxikářů s vysokým nájezdem jezdí na překalibraci trysek dva-tři krát do roka, u starých ještě někdy pomůže vyčištění ultrazvukem. Takže dělejte jak umíte, ostatně jsou to vaše penízky.
ano i auta s Euro III,dokonce až i auta bez Euro-on totiž vynález EGR je zhruba 40let starý(přišel s tím GM),což možná překvapí-vzhledem k faktu,že problémy jsou až s těmi "novějšími",ale to nic nemění na faktu,že EGR,resp.celý princip cpát do sání odpadní bordel je prostě kontraproduktivní-pročpak starší nafty 1.9 jednak chrouply téměř cokoli a vesměs přežívaly i karoserii samotnou-jedním z podstatných důvodů je fakt,že jim nikdo necpal zpět žádný bordel do sání a s tím spojené další zákonité problémy...
Bavíme se o zcela odlišných věcech, ale budiž. Nejsem žádný příbuzný strany zelených, ale je fakt, že dřív u nás v ulici byli dvě auta, nyní jsou dvě auta u každého domu. Nejenže je horší vzduch, ale i hlučnost. Další věc je ta, že loď převeze víc nákladu, než milion osobáků dohromady. Dnes nejezdí pět lidí v autě aby se to vyplatilo, ale jedna osoba=jedno auto. Na jedné straně jsou výrobci motorů tlačeni emisními normami, na druhé straně se musí povinně svítit. Když se u nás zavedlo povinné svícení, rakušané jej zrušili, poněvadž si dovedli spočítat ty megatuny emisí navíc vlivem denního svícení. Z principiálního hlediska je pro mě jako uživatele ten egr nebo dpf další věc, kterou jsem musel zaplatit, čím víc těch serepečitěk v autě je, tím víc je stroj poruchovější, ale bohužel já ani ty s tím nic neuděláme, buď si to auto koupíme, nebo si nekoupíme žádné. V jiných státech alespoň dokážou ekologické auto daňově nebo jinak zvýhodnit, u nás ne, stejně člověk jinou možnost nemá a musí si koupit to, co je na trhu. Těch DPF filtrů se dnes lidé stejně bojí, jak stejně dříve se báli katalyzátorů a dnes je považují za samozřejmost. Stejně samozřejmý bude DPF v benzínových motorech, samozřejmě spolu s oxidačním katalyzátorem. Větší poruchovost je samozřejmá, jak už jsem psal, dnešní egry jsou už elektronicky ovládané, takže nemusí být zasrané sazemi, stačí špatný kontakt nebo odpor, napětí atd a lidi už hledají příčinu, jak se toho zbavit, takže u těch novějších motorů nemusí být příčina v těch tryskách, ale u těch starších bez elektroniky zanesený egr značí, že je něco špatně.
jo jo,pokrok nezastavíme,ale ne všechno,jak se z minulosti už kolikrát potvrdilo,je krok správným směrem...A konkrétně u toho EGRka je to vcelku jasný-stačí zabrouzdat po různých fórech napříč značkama a stává se pomalu pravidlem jeho "vyřazení"-zaslepení..A to nejen v ČR...A svícení je taktéž jasným krokem "mimo"...No ohledně emisí lodní a letecké dopravy-je to kapitola sama pro sebe-jen mne tak ještě napadl příklad-v září 2001 byl nad New Yorkem uzavřen celý vzdušný prostor asi na 3-4 dny(po těch ter.útocích) a obsluha emisních měřících stanic byla šokována-pokles veškerých emisí ve vzduchu byl o 3/4(ale to se moc neventiluje-nekorespondovalo by to s tlakem na stále nižší emise aut)-a to miliony aut po New Yorku nebyly nijak omezeny(krom části Manhattanu),takže prostě snaha za každou cenu snížit emise aut není řešením celkové situace...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.