Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Turbo ford fusion 1.6 TDCi 66kw

Od: habr* odpovědí: 9 změna:

při vypnutí zapalovaní turbo hlasitě dobíhá asi 5 sekund.auto jede dobře ,spotřeba nízká ale na plný plyn netočí více než 4500 ot.je to začátek konce turba?Díky

doplněno 15.12.10 23:31:

díky, ale proč otáčky nejdou do červeného?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

to že turbo dobíhá je o.k. dochlazuje se(jakože)-točí totiž až 100 000 otáček/min.,což je docela mazec..U turbín obzvlášt je dobré si hlídat jak množství,tak kvalitu oleje...A jinak díky báječnému vynálezu EGR ventilu,díky kterému motory "dýchají" ten veškerej bordýlek co vypouští-což by měly dělat katalyzátory,filtry(FAP),močovina apod.a ne "znovuspálení"...,tak bude asi trošku(víc)zaneřáděné-takže není to jeho počátek konce,ale "prosba o řádnou očistu...,a ideálně by bylo celé slavné EGR poslat tam kam patří(nechci být sprostý,ale přesně tam...)-jenže u Fordu obzvlášt je pak problém s ŘJ,která při zaslepení hází nouzový režim...

nu*

erikchu, mohl bys vymyslet fintu, jak vyhodit filtr pevných částit a očurat přitom elektroniku u Peugeotu 307 a vyšších, když si někdo koupí taxík z paříže a zjistí, že má najeto místo 60 tis.km téměř 180 tisíc a filtr nejde vypálit, protože už jednou "vypálen" byl, ani vyčistit, protože se obratem zanese, z výhodné koupě se stane nevýhodná...

tomason*

Proč ho kuchat, pokud vím tak Peugeot má výměný program na filtry DPF a vyjde to tak na polovinu ceny co u Fordu.

 

bim

0x

Filtr pevných částic lze jednoduše zlikvidovat,sám jsem to několikrát dělal na VW Passat 2,0TDI. Stačí jej vyndat,odříznout zadní čelo a vyndat tři díly vložky.První dva se vyhodí, třetí se heftne svářečkou na kraj filtru.Čelo se přivaří a celé se to dá zpět. Čidla na kraji a na konci filtru přestanou reagovat, protože se už nezvýší odpor průtoku spalin a nespustí čistící program. Ten jeden díl vložky tam musí zůstat, aby čidla nehlásila závadu, přecijen nějaký přetlak tam musí být. Dá se to udělat i u nového vozu v záruce, pokud pěkně sváříte. Je to bez jakéhokoli zásahu do řídící jednotky, pouze mechanická záležitost.

Druhou možností je vyndání filtru, jeho náhrada trubkou. Pak se zlikvidují všechna s tím spojená čidla a řídící jednotka se přeprogramuje.Nemám rád zásahy do ŘJ, většinou všichni časem zpláčou nad výsledkem.

tomason*

Jo,ale nevím proč řešíte DPF pochybuji že ho ten Fusion má, tyhle motory plní Euro IV bez filtru .A z vašeho popisu si dovolím tvrdit,že TDI má zcela jiný filtr DPF nežli Ford.

 

stirecek*

0x

Pokud píská opravdu turbo, tak se dá ještě zrepasovat, až klekne úplně, vyjde to podstatně dráž. DPF řešit nemusíte, ten tam není, jak píše kolega tomason.

tomason*

Mě turbo píská už 50000km a pískat ještě bude,dlouho záleží zda píská jenom někdy a málo a nebo houká pokuď houká tak odchází na tuty.Já mám 1,8tdci a těm občas turbo píská aniž by se poroučelo.

stirecek*

Psal že mu píská hodně při vypnutí a nejde do vysokých otáček. Kdyby pískalo jemně v otáčkách, ale při volnoběhu?

 

stirecek*

0x

Kdy jste měnil naposled filtr? Nejlépe bude s tím zajet na diagnostiku, pravděpodobně se motor chrání před poškozením a elektronika ho nepustí dál. Mám stejný motor, ale 80kw a moc do něho nevidím. Na to se už nedá chodit se šroubovákem. Dnes dostal nový olej a filtry.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]