Nejste přihlášen/a.
Zdravím Vás,
hloubám nad tímto problémem: výběr velikosti pneumatiky (její šířky) je dán i diskem? (samozřejmě v TP jsou předepsané velikosti), ale přijde mi zvláštní, že můžu použít jak 185 tak i 155?
Je opravdu pro všechny šířky povolených kol jen jeden druh disků?
Věřím, že část lidí rozesměju, ale zeptat se prostě musím
ach, takže první čísla jsou označení ráfku... DÍKY! To jsem dosud netušil Bylo mi to divný, že by to bylo tolik variabilní
Může mi ještě někdo objasnit co znamená za velikostí kol poslední číslo a symbol?
např. 185/60 R14 82H (Q, T, V)
rychlostní a hmotnostní index.
bližší info najdeš na všech (skoro) stránkách, kde se prodávají pneumatiky
Tohle by ti mělo pomoci se zorientovat : pneumatiky-barum.cz/... Jinak na téměř každém e - shopu s pneu bývají převodní tabulky podle typů vozu, pneu a disků.
tak širší pneumatiky teoreticky znamenají větší stabilitu auta, i v zatáčkách, když je s komunikací auto spojeno větší-širší plochou, tak se "odlepí" o něco později než auto které je spojeno menší pochou...větší plocha-širší pneu znamená větší odpor, tedy i o něco vyšší spotřebu...širší pneu stajného materiálu, značky a parametrů je logicky dražší...
výběr pneu je samozřejmě dán i diskem, disk je hodně důležitý, a to nejen roztečí, počtem děr a průměrem, ale i zálisem, při pouřití nedoporučeného širšího disku, který nemá předepsaný zális (hodnota ET) v kombionaci s širokou pneu by mohlo docházet k mwchanickému střetu pneumatiky s části karoserie, s pastovým podkolím nebo nějakým prvkem přední nápravy, v závislosti na konstrukci...a to jak při zatáčení tak při "propérování", a to i vzadu
Proto se mají na auto montovat jen předepsané disky v kombinaci s předepsanými pneu, pokud zde není informace o altenativních discích v kombinaci a alternativními pneu, lze tyto informace záskat od výrobce, na STK nebo si koupit nové disky od normálního prodejce s typovým listem (schválením MDCR), kde jsou tyto údaje uvedeny
jen malinko doplním úvodní větu-nejen teoreticky,ale zejména prakticky(klasika fyzika)...,a poslední odstavec-doplnění alternativních pneu a disků je bohužel trošku byrokratickým excesem-příspěvěk širších pneu k bezpečnosti je neoddiskutovatelný,ačkoli jsou o něco dražší(u prodejce oproti seriovým nejužším možným,a tudíž nejlevnějším,si příplatíte až přespříliš)-a tvrzení,že se mají montovat jen předepsané(vesměs nejužší možné a nejlevnější pro výrobce)je důsledkem snížení nákladů při výrobě ,nikoliv zvýšení bezpečnostního hlediska...
díky všem, já bych šel do širších a kdybych nemusel měnit disky tak i větších a nižších, ale není stání.
Včera jsem se díval a máme tam 185/70 R14 s 6mm vzorku, takže ještě nejaký čas vydrží... osobně bych bral 185/50 R15 (širší nejsou povolené), ale s disky R14 mám jedinou alternativu 185/60...
Ohledně šířky vs valivého odporu, tak si myslím, že když koupí levnou 155 a dobrou 185, bude valivý odpor úplně stejný nebo nižší, ale to jen hádám.
tak když si koupíte levnou měkkou DEBICU v kauflandu, kterou zmáčknu prstty jako balonek, protože uvnitř pryže je místo látky či drátku jen zalitý kancelářská papír, nebo levnou polskou náhražku s neúpným značením, tak po nahuštění pneu na předepsaný tlak se stejně rozplácne jako podhuštěná žába a plocha kterou přilně k vozovce bude tak velká, jako u kvalitní značkové širší...Takže souhlas, proč kupovat drahé kvalitní, co vydrží 3-4 sezony, když lze kupovat levné a měnit je každý rok
jj, já psal přesně obráceně... že si raději koupím kvalitní 185-tku než levný šunt 155. Když se člověk podívám na ceník a rozdíl mezi nejlevnějšími značkami s cenou cca 700kč/ks a kvalitní Michelin nebo Pirelli s cenou za 1.500kč/ks tak já si klidně 3.200kč za celé obutí rád připlatím... částka 6tis za auto mi přijde jako hodně v pohodě, nehledě na ten klid a lepší jízdní vlastnosti
zvýšení bezpečnostního hlediska je především otázka pro výrobce, a když výrobce obětuje desítky aut s různými kombinacemi předepsaných penumatik, které nakonec skončí svoji pout při CRASH - TESTECH, má jako nositel homologace nejen právo, ale i povinnost vyrábět auta shodná, shodná s tím, co mu příslušná státní typová zkušebna a následně příslušný státní orgán schválí...a také může do TP psát jen ty rozměry pneu a disků, se kterými bylo auto schváleno, jako celek, nebo jako typ, váže ho tím platná legislativa...Takže tvé poznámky o byrokracii,excesech atd erikchu, beru jen jako další slovní vatu, kterou sem občas v hojné míře sypeš...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.