Nejste přihlášen/a.
Mám letos nový akumulátor.
Po delší jízdě když mě start stop hlásí, že akumulátor je nabitý a motor by se po zastavení vozidla vypnul tak někdy na akumulátoru mám po vypnutí zapalování 12,8 V a jindy 12,4 V
Vím to protože mám pasivní satelitní hlídání a to mi ukazuje i aktuelní napětí baterie.
Napřed napětí klesá rychleji a potom pomaleji - proč to je mi jasné.
Ale nevím proč má baterka po nabití různé napětí někdy až 12.82V a jindy jen 12.38V
Možná je to proto, že se mění podmínky okolo akumulátoru. Někdy je teplo, někdy chladno, někdy je zima.
Stejně tak může být dobíjení řízené z řídící jednotky. V okamžiku kdy akumulátor dosáhne hodnoty plného nabití, tak asi řídící jednotka nabíjení přeruší a čeká, až napětí akumulátoru poklesne pod nějakou nastavenou úroveň.
Máš v řídící jednotce nastavenou informaci o nové baterii? U novějších aut se musí při výměně baterie tato informace zadat, aby řídící jednotka mohla s baterií pracovat.
Prvořadě vypněte start stop a nepoužívejte ho. Je to blbost, která víc zkurví než ušetří. Tím se asi i vyřeší váš problém s napětím. Ze satelitního hlídání jsem vyléčený, nejlepší je dobrá pojistka. Zdravím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.