Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit nebo nekoupit novou baterii

Od: spezza odpovědí: 26 změna:
Zdravím, po dvoudenním stání jsem ze zvědavosti změřil napění na baterii a je 12,26V a parametry baterie jsou 50Ah a 540A startovací proud.
Ptám se, protože se mi zdá auto dýl startuje a tak nějak pomalu to točí...
Je to 1.9 nafta common rail

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Dost slaba baterie na naftáka v zimě budeš asi se startama smutnej to je tak na benzínovej motor
Na start nafty aspon 72Ah
Koukni jaká se ti tam vejde a scháněj novou

 


1x
Jezdíte krátké trasy? Dobíjíte baterii někdy-čas od času nabíječkou? ZKUSTE ji dobít a uvidíte..Je z roku 2017,takže už má nárok na odchod do nebe
spezza

Jezdím 20km tam a 20 zpět.
To je málo..Nabíječku máte?
spezza

Tak jsem objednal nabíječku, uvidíme jestli se to zlepší
Jasná věc..Nabíječka se do budoucna "neztratí"

 


1x
Já jen malou poznámku k tomu měření napětí, respektive 2. Zaprvé měřit až pár desítek minut po odemknutí auta a otevření kapoty, jinak to zkreslují odběry všeho "živého" v elektrice auta. A druhá věc, když vidím ten měřák, tyhle levné multaky při opotřebení kontaktů přepínače rozsahů někdy ukazují odlišné hodnoty při různé polaritě - jistější je změřit obě polarity, jestli se údaj neliší a pokud ano, tak přepínačem zavrtět, nebo oba údaje zprůměrovat.

 

k2

0x

Jen ze zvedavosti: opravdu tam originalne patri takto "mala" baterka?

spezza

Na Fiat Bravo 1.9 asi nee
Přijde vám dle fotky,že by se tam větší vlezla? Myslím,že nee.

 

kolik

0x

Baterka je nabitá na +- 57 %. Je potřeba ji dobít. Novou ještě nekupovat. Pokud se to bude opakovat, tak teprve koupit novou. Také můžete mít nějakou závadu nebo něco zaplého a nemusí to být baterkou

 

asd1

0x
Víc napoví pokles napětí při startu,pokud nepadá pod ca 10V tak je baterka ok a problém je jinde, prechodak v kabelazi, pridreny startér apod.

 


0x

jak píší kolegové - na motor 1,9 (at turbo nebo ne) má být baterka 72Ah...

Další věcí je u nafty padání paliva - u VW 1,9D 50kW - já si na obě starší toleda doplnil balonek a při delších stáních (více dnů) jsem si nejdřív zacupoval balonkem před startem.

50Ah dávali v áááčkách z benzíňáků nových do starých naft při prodeji - ale po zkušební jízdě, při podpisech papírů "šli nachystat" - vyměnili často baterii, občas kola

 


0x
Mám dobrou zkušenost s funkcí nabíječky desulfatace. Zpravidla dokáže slušně oživit starou baterku, sníží její výstupní odpor a zvýší zbývající využitelnou kapacitu. Já mám teda nějakou noname z Alíka.

 


0x

Jaké je napětí na baterce po nabití - jestli 12,3V tak je "před smrtí".

asd1

S aktivním autem to je normál.. A jestli před měřením odemkl tak aktivní je. = tvoje tvrzení je pěkná blbost, musel by měřit s odpojenou baterkou (nebo minimálně když jsou jednotky uspaný a mají klidový odběr jen pár (desítek) mA)

 

7777

0x

Já bych koupil novou baterku, není to až taková velká investice. Budete mít na dlouho po starostech, Desulfatační nabíječky a nabíječky z ali nebo temu jsou krámy, kterými baterku maximálně dorazíte. Pokud přeci budete chtít nabíječku, počkejte na akci v lidlu, mám ji a funguje dokonale. Stála asi 500,- ,ale viděl jsem v letáku nějaké nové asi za 300,-.

jm
A víte, že parkside Lidl a další jejich značný jsou Čína? Temu se nelíbí, Lidl je skvost
7777

Ne,ne, jsou německé.

asd1
Němec je jen zadavatel, výroba obvykle Čína apod.
Ale Lidl nabíječka patří mezi ty lepsi, za ty prachy neni co řešit.

LIDL má nabíječek víc variant. Asi všechny jsou "Ulitmate speed".

Některé jsou fajn za danou cenu, osobně jsem kupoval 4 typy a z toho 2 daroval a jeden vyhodil.

Velkou nevýhodu vidím u všech v jejich "inteligenci" - pokud máte vybitý akumulátor pod cca. 8V, nabíjí baterii jako 6V. Zázračný "Starterbox" nejde natvrdo nastavit na 12V a když máte takto vytlučenou aku, tak prostě nenastartujete ani nedobijete.

Největší zklamání tedy bylo ULG 12B3 - po dvou pokusech jsem ji daroval.

UMAP 12000 C4 používají kamarádi na dobíjení telefonu na rybách, při mém prvním pokusu o nastartování jsem zjistil, že po týdnu na dovolené se svévolně vybilo.

ULGD 5.0 D2 používám na dětské autíčko 12V a pravidelnou "kontrolu" osobáčku s 40Ah.

Ono stačí připojit nachvilku jinou bateriii nebo obyčejný 12V zdroj do zásuvky na baterii a zapnout spolu stím i nabíječku. Nabíječka se chytne a pak už jede.. Nabíjel jsem takhle už několikrát totálně vybitou baterii. Jen to ošálíš a pak se chytne sama. Ale je to opruz.

 

Já si dodělal tlačítko, kterým natvrdo spojím zdroj nabíječky (cca 18V) s výstupem, stačí na pár vteřin podržet a pak teprve spustit "program". Jde o nějakou Ultimatespeed červenou 5A. A taky jsem zvedl o 0,7V výstupní napětí. Ake ve firmě máme tu 16A startovací a to je fakt krám, sice nabíjí až asi do 17V, ale jen jratce absorbuje, navíc nabíjení jde spustit jen pod asi 12,7V a výš už zase nejde zapnout start, na ten jsou navíc jen 3 vteřiny a pak potřeba znova zapnout do sítě... Prostě k vzteku.
bear

Já si nemohu vynachválit CTEK POLAR

 

lll

0x
Napětí 12,26V je určitě málo, ale my nevíme, jaké napětí je
1. při běžícím motoru po jízdě
2. 15 minut po chcípnutí motoru
3. nevíme jaký je spoleh na ten měřák, jestli neměří blbě
Pokud tyto hodnoty dodáte, tak budeme chytřejší.
Ale samozřejmě baterka vyrobená před osmi lety je nejspíš před smrtí.

 


0x

Nevím jak kdo, ale když jsem na 2,0HDi 2x za měsíc nenatočil a musel použít záložní zdroj, tak jsem koupil novou a vůebc jsem nepřemýšlel a neměřil jak na tom je.

Ps jezdil jsem krátké cesty a bez vytahování z auta a dávání na nabíječku (to až selhala ) Kdoví jak dlouho tam ta AKB byla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]