Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký motor do Fabie - rozjíždění bez plynu

Od: pop odpovědí: 38 změna:

Zdravím,

mám dotaz, scháním ,,nové" auto krátkou Fabii II ( možná VW Polo), (cenově kolem 60 000 kč) pro řidičku, která dosud jezdila s naftovou Felicií 1.9D, která umožnuje se rozjet do menšího kopce prakticky bez použití plynového pedálu (motor nechcípne). Řidička má totiž ,,problém" používat současně plyne a spojku při rozjezdu.

Jak jsou na tom rozjezdy s Fabií II 1.2 HTP 44 Kw nebo 51 Kw, případně motor 1.4 16V 63 kW jsou podobné jako na Felicia 1.9D?

Nebo raději sáhnout po naftové Fabii 1.4 TDI PD 51 kW a 59 kW, 1.6 TDI popřípadě benzínovou 1,6 16V (BTS) o výkonu 77 kW.

Případně, kdyby se našla pěkná jedničková Fabia s motorem 1.4 16V 55 kW nebo 1.4 16V 59 kW, ale tuhle možnost na 98 % vylučuji

Co by jste zvolili Vy, pro řidiče, kteří mají problémy s rozjezdem, aby se nemusel motor při rozjezdu hodně vytáčet, případně vůbec

Děkuji za odpověd

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Doporučil bych trénink. S čím ještě má problémy kromě rozjezdu? Takový řidič může být nebezpečný jako sobě, tak i ostatním.

 

riva

3x

Základ je rozjíždět se do kopce na ruční brzdu. To se snad učí i v autoškole. Bez tréninku to nepůjde nikdy.

To teda za základ nepovažuji, nikdy jsem neměl potřebu toto aplikovat. Základ je naučit se správně koordinovat nohy a pracovat se spojkou a plynem. To je podle mě nejdůležitější.

@mettaxa e bydlíte u Kolína kde je rovina nic nemění na tom že rozjezd do kopce přes ruční brzdu i "dvojšlap" byl v autoškole základ . U nových aut to řeší asistenty. Viděl jsem video z kondičních jízd pro pokročilé s klasickým autem a 2/3 řidičů se neumí rozjíždět do kopce. Někteří jsme vyrůstali v době kdy řidič byl řidič ne operýtor

Co to meleš, já bydlím na Berounsku a 30 let jsem bydlel v Praze, kde jsem dělal i autoškolu. Ruční brzda neslouží k rozjíždění, ale k zabrzdění auta…to že to neumíš bez ručky neznamená, že ostatní taky ne.
bear

Ani já jsem se neučil rozjíždět přes ruční brzdu. Naopak autoškola vyžadovala rozjezd s podržením spojky v záběru v mírném kopci. Jezdilo se na Fabii1 a Polo. Žádnej asistent krom ASR (ale kola se nikomu neprotáčela. Spíš to zdechalo )

Asi jsme měli kvalitní autoškolu a ne amatéry.
bear

Podle mě rozhoduje i fakt, zda autoškola učí jen Bčkaře a nebo má instruktory i na C, D, E.

Bčkařská malá autoškola s jedním či dvěma auty má zájem na tom, aby udělalo autoškolu i největší vemeno a tak na nějaké správné návyky kašle. Hlavně spokojené recenze a prachy za kurz.

 

 

bear

2x

Pěkná jednička se najde, ale nestojí 20 000kč, jak si každej myslí.

Nějaká nebouraná elegancka může dosahovat i 100 000kč.

...

Narovinu, když je tupá na ovládání techniky, tak jí kup automat. To je léty osvědčené nejlepší řešení pro lidi, kteří nechápou stroje.

 


1x

Asi bych takové řidičce koupil traktor. S tím se může rozjíždět i na trojku.

Ale vážně: přece je jednodušší řidičce vysvětlit potřebu mírného zvýšení otáček plynem a pouštění spojky, při rozjezdu do kopce.

Tím si snad prošel každý řidič, že mu motor občas chcípne.

Není nic jednoduššího, než mírný kopeček a tam si ty rozjezdy zkoušet a natrénovat to. Na sedadle spolujezdce musí sedět kliďas, který dokáže po provedení rozjezdu vyhodnotit co dělá řidička správně a co dělá špatně.

 


1x
Všechno pod 1.6 vám ta "řidička" omlátí o hlavu. "Nedá se s tím rozjíždět."

 


1x
Nebude lepší jí zaplatit pár hodin jízd v autoškole? V běžném provozu je každý zvyklý zastavovat bez mezer, pak může v kopci nabourat pár aut za sebou a třeba i hodně drahé auto. Pak už zbývá nějaký automat či elektro, ale autoškola vyjde podstatně levněji.

 

asd1

0x

Pro takovou lamu automat.

Akorát do 60k to bude plečka před smrtí a dalších 60 schramstne repas převodovky

Nechápu proč jedině Fobii.. btw z tvýho výběru jí budou chcípat všechny..

Ve výběru i HTP 44 kW nebo 1,4 TDI, tak to fakt bez komentáře

vernon
Už ses vycukal?
asd1

Tak hoď něco na obhajobu výběru, předveď se s recenzí jak je to povedený:

1,2 HTP 44 kW

1,4 TDI

Můžeš se rozepsat jak moc kvalitní jsou to motory

Prostor - srovnání Fabie a Feldy v který jezdila doteď

Tak se můžeš vycukat zase ty..

(jediný plus je bezpečnost a posilovač volantu kde ve vracečkách nemusíš makat jak autobusák v 706 RTO, ve všem ostatním je Filcka lepší)

Někdo nadnodil Punto - to sežene v pěkným stavu za polovinu než Fabii. Btw do 60k se dá sehnat hafo lepších aut než F2.. Holt někdo jezdil nejdřív starou Schade, pak fávem, Filckou, pak si pořídil Fobii nebo Ovci, lepší společnost Superba.. Supr auta jsou jen Koncern a všechno ostatní šrot, tak chce zase něco od Škodovky a v nejhorším případe VW, což je sice ještě dražší ale ještě lepší.. Hezká iluze

bear

asd1 má pravdu. Žádná Fábie není na rozjezdy bez plynu. A ty vibrace v nízkejch otáčkách, jak to přidusí, tak zlikviduje pružiny na lamele spojky a rozhrká převodovku. Auto bude na odpis.

Lamy = automat.

 

mathew

0x

Kde máte TSI? To je na to podle mne nejlepší z toho výběru. Akorát pokud to má autohold (nebo jak se to jmenuje) tak se bez přidání plynu nerozjede ani 3l diesel, protože nepřetlačí brzdy, tak bude úplně jedno co dostane za motor. A proč jí vlastně nekoupíte Megane s 1,9 DCi ten bude za půlku té Fabie a rozjede se i do kopce.

 


0x
Fiat Punto automat
Tady najeto 110 tím. Vypadá na krásný stav.
Panoramatická střecha...
Spolehlivý motor Fire 1.4
auto.bazos.cz/...
k2

A taky o 1/3 drazsi, nez je zadani...

Otázka je cenově KOLEM 60 tisíc
LEPŠÍ PŘIPLATIT 30 000 ZA KRÁSNEJ KUS S VÝBAVOU než spát dalších 40 000 za opravy auta bez výbavy
k2

90t je kolem 60t? Mate zajimave pocty. Priplatit si 1/2 tazatelem (tazatelkou) uvazovane castky? To jste prodejce, nebo ho nejak znate?

bear

k2... Že by jsi nechápal, že cokoliv pod 90t je vrak a vyplatí se opravovat tak maximálně někomu, kdo to umí svépomocně?

k2

@bear: Proc by auto pod 90t melo byt vrak? A proc je ta magicka hranice vraku zrovna 90t? A kdo vlastne urcuje, co je vrak? Pan @boban a @bear?

Spis nechapu, proc kdyz se tu resi auto kolem 60t, tak tu nekdo hodi neco o 1/3 drazsi a upne se k tomu, jak k modle. Proc teda rovnou neresit auta za 1/4 mega? Nebo rovnou koupit nove? To jiste v automatu nebude problem...

asd1

Podobná Fobie v automatu bude tak za 150 a Punto v manuálu sežene v top stavu za 50, nebo i Pandu.. Fabka manuál v top stavu bude spíš za 100.

Punto automat má robota, 15 let / 110 kkm bych do ní nešel nebo jen po důkladném ověření stavu.

bear

k2... Tak jasně. Někdo podědí pod dědovi Fabii Junior s nájezdem 20 000km a místo toho, aby ji prodal za 60 tisíc s přehledem jako TOP stav bez koroze a v novém stavu téměř nejetém, tak jí hodí na vrakáč, aby uvolnil místo pro Teslu. I tací jsou.

Takže klidně jakkoliv.

Kdo má přehled, jak se prodávají staré škodovky, tak ví. Kdo včetně k2 neví, tak jen mlátí prázdnou slámu

k2

@bear: Nejak nechapu Vase myslenkove pochody. Dotaz se tocil kolem fabie za 60, padlo tu punto za 90, na to jsem zapochyboval, zda to neni cenove mimo uvazovanou castku. Na to se mi dostalo odpovedi, ze 90 je kolem 60 a dalsi vychvalovani onoho vozu.

Pak jste se do toho zapojil Vy, ze nechapu, ze cokoliv pod 90 je vrak. Ted tu vytahujete jakesi imaginarni zvrakovane dedictvi, do toho teslu a prehled o cenach starych skodovek.

Takze musim uznat: Hluboce se Vam timto omlouvam, mate pravdu a opravdu nevim o cem je tady rec, protoze ja celou dobu myslel, ze o Puntu za 90, ale Vy uz jste ocividne v uplne jine dimenzi, mozna i vesmiru...

bobann
Je lepší připlatit 30 000 za krásný kousek než koupit za 70 000 polokrám s orvaným interiérem
Robotizovaná převodovka u Punta jednoduchá spolehlivá záležitost.
Ale at si K2 myslí co chce . nehodlám se tady hádat
k2

@bobann: Polokram s orvanym interierem za 70? To se bavim o cem konkretne? Nebo je to dalsi imaginarni kousek k te zdedene a zvrakovane Fabii s najetymi 20t km co se imaginarne mohla prodat za 60?

bear

Co se projít po bazarech a pár inzerátech... pak to bude jasné.

 

daniela1

0x

Tak nejpodobnější bude asi Fabia 1.9 TDI, i když ta asi zase nebude za 60 000 Kč.

Ale stejně, byt sama taky trpím po přesednutí do slabého benzínového auta (i když dřív jsem jezdila Felicií 1.3 a ani mi to nepřišlo), auto bych si podle toho nevybírala.

Ale jako odpověď na otázku, v podstatě jakýkoli naftový motor s objemem nad dva litry by měl splňovat "aby se nemusel motor při rozjezdu hodně vytáčet, případně vůbec".

asd1

Spíš SDI...

Nafta neni jistota, některý turbodiesely mají snahu při rozjezdu s málo plynem chcípat jak benzín.

daniela1

To ano, ale otázka byla na Fabii II, kde už SDI nebyl. I když to ani motor nad dva litry, pravda.

 


0x
Možná by se to dalo aspoň částečně vyřešit snadno. Možná ne u všech zmíněných motorů, ale dá se vagem nastavit vyšší volnoběžné otáčky. Další možnost je úprava softwaru jednotky motoru, aby motor při rozjezdu líp držel volnoběh a reagoval na plyn. Třeba u jedničkové oktávky 1,6/75kw, kde je motor kvuli euro4 pridusenej, na pokyny pedálu reaguje zpožděně a ještě náladově, aby emise vycházely, se auto bez plynu snad nehne ani na rovině. I volnoběh na místě je origo tuším pod 700ot/min a jen za jízdy nebo s klimou je vyšší. A v kombinaci s lpg je to naprostá katastrofa. Tam Cimbu nabízel asi za dvojku optimalizaci přechodů, kde mimo jiné uváděl schopnost rozjezdů bez plynu.
Mě se tu dvojku dávat nechtělo, tak jsem si to zprasil po svém - zvýšení volnoběhu vagem a trocha bastleni s elektrikou, aby při zmáčklé spojce a zařazené jedničce/zpatecce jednotka dostala signály, že právě spíná klimakompresor a zároveň je plný tlak v servu Otáčky v té chvíli na moment houpnou trochu nahoru a pootevření klapky/snížení předstihu motoru chvilkově dodá rezervu momentu k rozjetí. Ale jde o krátkou chvilku, nohy s pravačkou se to musí naučit Ale při poskakování v koloně je to fajn, stejně jako třeba parkování do řady aut v kopci bez použití ručky, na štěrku/blátě v kopci se dá motor přidušenim vydráždit i k hrabání.
bear

Pokud nebude sedět volnoběh, tak ho vyhodí na emisích. To bude překolíkovávat pokaždé co 2 roky?

Nápad s kompresorem je fajn.

Akorát Fábka to info dostává po CAN s manuálního climatiku, ŘJ motoru se musí nakodovat, že je climatic v autě a tlakovým spínačem posilovače si nepomůže, protože ho nemá a místo něj má elektrohydro s CAN .

... pokud se tedy tazatel drží Fábek

On ten volnoběh nejde přidat na 1500 Já měl původně snad jen 640 a maximum jde přidat asi na 820 a za jízdy to cca o stovku stoupá, aspoň mám pocit, že takhle nějak to mám. Pořád je to v požadovaném rozsahu, výš to nejde.
S tím signálem klimakompresoru jsem míval už u feldy 1,6 na lpg (bez klimy) dodělaný tlačítko, kterým jsem v zimě, pokud lpg blblo, právě zvýšil volnoběh a vyřadil (mnou dobastleny) deceleracni cut-off obvod Tam stará tvář ještě měla volnoběh jen 640 a myslím po faceliftu byl dost vyšší a kvůli tomu i hlad po novějších jednotkách.
bear

Feldy 1.3MPi Simos to měli super. Všechny kabelový svazky motoru měli na tom trojpinu konektoru připraven drát, který pak pokračoval do kabiny k topení na jednopin. Tím se dalo krásně ECU říct o zvednutí otáček bez nějakého kodování nebo výměně jednotek

Aha, s 1,3 nemám zkušenost, jen s jednou bmm, kde nebylo v tomhle směru potřeba do ničeho vrtat. U 1,6 jsem strčil drát do prázdné dutinky v konektoru přímo u jednotky, tam ve svazku vůbec připravený nebyl. Šlo o combi z 96 z nemecka a kupodivu neměla ani servo, i když treba mlhovky a zrcátka v elektrice jo (okna ne).

 


0x
To se holka naučí... Já přesedla z naftového dvoulitru do fábiny 1,2 htp. (Neptejte se proč ten krok zpět). Poprvé mi to škytlo, skočilo zhaslo, podruhé to řvalo zbytečně moc a od třetího rozjezdu už jsem věděla a žádný problém. Takže jedna minuta tréninku a hotovo...
Nerozumím tomu, jak paní zvládla autoškolu. Tam bývají slabé motory, pak člověk umí se vším.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]