Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabie SDI

Od: ridicamater odpovědí: 14 změna:

Dobrý den.

Tak chlapy, můžete se pobavit. Ženská amatér sem přišla s dotazem.

Mám 20 let starou Fabii sdi. S autem jsem spokojená, denně s nim dojíždím do práce. Ale samozřejmě ani toto auto není nesmrtelné a začíná se na něm podepisovat věk. V létě odešel alternátor, teď pro změnu zapalování. V obou případech výměna za repas, 2 roky záruka. Obě opravy mě vyšly na pár jednotek tisíc Kč, teď to auto startuje lépe, než když jsem si ho před 10 lety kupovala. A já bych měla dva dotazy. Vlastně tři.

-co všechno se ještě může na tom autě podělat a je riziko, že zůstanu zase bez auta? Ve smyslu, jestli to mám dát mechanikovi se slovy "tak se, prosím, rovnou ještě mrkněte na to a to, a v případě potřeby to vyměňte, abych tu za 2 měsíce nebyla znovu.?”

-až nebude zbytí a budu se muset s autem rozloučit, jaká je nejlepší alternativa za sdi.?

-kolik Kč se vyplatí do nového auta investovat? Resp., za kolik peněz se dá sehnat slušná náhrada? Nejsem žádný milionář, čím méně, tím lépe. I když chápu, že u auta je spíše naopak. Tak kde ke ten zlatý střed?

Děkuji, a teď do mě

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

3x

Na 20 let starem aute cokoliv. Motorem ci prevodovkou pocinaje a elektrikou konce. Vyhodou je, ze v pripade Fabie 1 jsou to vsechno zavady prumerne zrucnym mechanikem levne resitelne a navic do 2. dne.

Cokoliv bude "jizdne" lepsi nez SDI a zaroven spolehlivostne horsi. Ten motor byl prehistoricka a neznicitelna zalezitost uz v dobe uvedeni na trh.

Cim vice investujete, tim bude auto novejsi a mene ojete. Obecne pokud si auto chci ponechat dele, tak investovat co nejvice si v dane dobe muzu dovolit. Samozrejme nelze cekat, ze cokoliv novejsiho bude mit provozni a servisni naklady srovnatelne s tim stavajicim...

 

olin

2x

Okolo najetých 250 000km odchází spojka-přítlačný kotouč

 


0x

Ale milá paní, proč by se měl někdo bavit na Váš účet? Povyšovat se? To je dobře, že se ptáte, jen jestli jste připravena na rozdílné názory a rady.

" co všechno se ještě může na tom autě podělat" *** přísloví říká, co se může pokazit, jednou se pokazí. Takže nikdo Vám nedá přesnou radu. co se kdy pokazí.

" kolik Kč se vyplatí do nového auta investovat" to má každý nastaveno jinak.

" za kolik peněz se dá sehnat slušná náhrada" **když budete několik týdnů občas hledat v autobazarech, na internetu, určitě si časem najdete něco, co bude dle Vašeho přání a Vaší peněženky. Nebo svému mechanikovi řekněte, kdyby on věděl o nějakém přibližovadle pro Vás.,

pasan

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @milancukrar z důvodu porušení pravidel poradny. ]

 


0x

Asi bych se zaměřil na korozi -to jediné by mělo smysl nechat ihned opravit vymění např prahy u kterých bych se bál dát pod ně při výměně kola hever. Jinak preventivně nevíc co vše řeším když to přijde i když třeba některé věci jsou třeba měnit po určité době v provozu dle nájezdu.

k2

Reseni koroze a tim spise vymena prahu (pokud nemam nekoho, kdo to dela zadarmo) nema v pripade takovehoto auta zadny (ekonomicky) smysl.

Ude ale o toto nejde zde je dotaz primárně na preventivní výměny=opravy funkčních dílů!

 


0x
Pokud máte někoho, kdo vám to auto umí rozumně opravit a není moc rezavé, tak bych se do změny nehrnul. Cokoli jiného bude o dost dražší.
daniela1

Asi tak. Pokud žena o Fabii SDI řekne "s autem jsem spokojená", tak dokud neprorezaví na "neopravitelných" místech, nehavaruje nebo se nepokazí víc věcí najednou, asi není důvod měnit.

 


0x

Kto už visel zapaľovanie na SDI? Ja na nafte ešte nie.

vernon
To je Fábie. U té je možné všechno. Třeba že odejde turbo, nebo zadní diferenciál...
daniela1

Tak já to v kontextu pochopila jako "spínací skříňka", možná "žhavení", nevím, ale záleží na tom, pokud to teď startuje lépe (alternátorem to lepší startování nebude)?

asd1

Zapalujou tam žhaviče a jasně že když teď žhaví tak to startne líp.

Kdo neni lama tomu to je jasný a nepotřebuje se předvádět jak je chytrej a tazatelka blbá...

Podělat se může cokoli, měnit preventivně je nesmysl a nedělat údržbu/ řešit jí až se to rozsype je taky nesmysl. Takže ochran aproti korozi a běžná údržba.

SDI sice nejede, ale je nesmrtelnej a nic nežere

 


0x

Do každého starého střepu, je ročně, nutné investovat asi 10% jeho hodnoty. Řádově. Pořád to může vyjít lépe, než koupě novějšího vozu. Nového už vůbec jako finančně. Zvláště, když na to moc nemám. Třeba.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]