Nejste přihlášen/a.
Ahojky, nedávno jsem dodělal ŘP a rád bych se chtěl pomalu nějakým způsobem rozjíždět. Když jsem měl jízdy ve škole, bylo to bez problémů, žádné komplikace, vše bylo v pohodě. Jenže, rodiče mi pomohli najít auto do začátku, pořídil jsem si dvojkovou octavii. Za mě zatím super, těším se na ježdění, ale... studuji v jiném kraji, škola je odemne cca 150km, nechci to rozebírat proč tak daleko apod.. a rád bych dojížděl autem než vlakem na intr. Cenově to asi vyjde stejně, netuším, ještě jsem si to nezjištoval, ale myslíte si, že by bylo fajn hned takto vyrazit a dojíždět takto 2x týdně.. pátek a neděle. Nevím jak bych to zvládal na dálnicích, tam se chci vydat s otcem, abych si zvykl, ale napadlo mě, že bych třeba pár víkendů natrénoval delší jízdy v podobné dálce jako mám školu, a zkoušel jestli to zvládnu tak dlouho jet, a kdyby mi to vyhovovalo, tak jestli to vzít skrz dálnici nebo prostě jet přes různé obce. Děkuji předem moc
To je individuální. Ale pokud se těšíš, tak jsi zdolal ten největší problém v tom, aby se člověk rozjezdil. Jen nemachruj, to bývá největší problém mladých začínajících řidičů.
pokud otázkou je "jestli to vzít skrz dálnici nebo prostě jet přes různé obce.", tak je třeba trénovat obojí.
a 150 km je dost i o výdrži soustředění, pro začátek doporučuji pouze se spolujezdcem ideálně řidičem.
Pořiď si na auto tuhle nálepku. Řidiči jejichž IQ je vyšší než dnešní datum tě budou respektovat:
Jak kdo, já určitě. Třeba se mu nelepím na kufr, co kdyby si popletl plyn s brzdou nebo mu uprostřed křižovatky chcípl motor nebo si v posledním okamžiku vzpomněl že jede ve špatném pruhu nebo...
Zetko doporučuji. Většina řidičů ho ocení.
Autu s touhle nálepkou se nikdy nelepím na zadek (někdy to ve městě jinak nejde). Počítám, že může nečekaně zabrzdit nebo odbočit bez blinkrů. Na křižovatce jsem automaticky trpělivější, když se mu nedaří rozjet (ne že bych svou netrpělivost jinak dával najevo, ale to popohánění v duchu, znáte to...).
Škoda, že se něčím podobným nedá označit i předek. Myslím, že by řidiči taková auta snáze pouštěli třeba při vjezdu na hlavní.
A doporučení pro tazatele:
Nenechte se znervóznit netrpělivými řidiči za vámi. Nejste-li si jistý, klidně zpomalte, ti za vámi to přežijí. Nebo před odbočením doleva zastavte a počkejte na větší mezeru. Troubení zběsilých honičů ignorujte. Vaše zdraví má větší cenu než čas ostatních.
Když si netroufáte předjet pomalé vozidlo, nechte si od něj odstup, aby vás mohli ti rychlejší předjet a nejdřív se zařadit před vás, a teprve potom předjet to pomalejší vozidlo.
Když za provozu na poslední chvíli v křižovatce zjistíte, že jste ve špatném pruhu, vždycky pokračujte dál a vyřešte to až na další křižovatce (v mobilu máte navigaci). Nikdy zbrkle neměňte pruhy na poslední chvíli, snadno při tom někoho přehlédnete a je malér.
pest®28.10.25 08:25
Samozřejmě nelepím. Ale když vidím tu nálepku, jaksi předpokládám, že se něco nestandardního může stát a svou jízdu přizpůsobím tomu abych nemusel hamstnout na brzdu a neohrozil někoho kdo se mi na kufr lepí. A když se na zelenou hned nerozjede, netroubím na něj jako trouba.
Do svých řidičských zásad jsem převzal zlaté pravidlo řidiče: Kam nevidím tam nevletím.
A stříbrné pravidlo řidiče: Přednost mám až když mi ji někdo dá.
Za zadním sklem mám tuhle nálepku s významem: Klidně mne předjeď frajere, já si nepotřebuji na silnicích dokazovat jaký jsem king.
Tak stříbrné C má ,,trošku´´ jiný význam, než uvádíte, ale je docela možné, že jste prostě koupil auto po nějakém plachtaři a tudíž nemáte ani ánung co to vlastně máte nalepený na skle
Jen k tomu "cenově to asi vyjde stejně".
To "vyjde" zpravidla jen v případě, že neumíte počítat (a svého syna toto učím také, neb to je právě věc, kterou nikde na škole neučí).
Pokud budete jezdit sám nebo ve dvou, tak Vás to autem vyjde zpravidla o moc dráž, než veřejnou dopravou (aniž bych zohledňoval cokoliv jiného než jen ekonomiku). Ve čtyřech už by to vyšlo možná skoro (skoro) nula od nuly, ale pouze v případě souběhu pár okolností.
Vycházím-li z předpokladu malého nájezdu a faktu, že auto už stojí na dvoře a já platím jak mourovatej at jezdím nebo ne, pak ten ekonomickej rozdíl nebude tak brutální. Po úrazu jsem nejezdil a to, co mě donutilo sednout zpět za volant dřív, než byla ruka opět použitelná, byly peníze. Matně si pamatuju, že ve čtyřech lidech stálo jízdné ČD víc než dvojnásobek nákladů na benzín. A to šlo o jednoduchou jízdu cca 60 km, bez přestupu, MHD a podobých radostí. Tzn. tehdy se to vyplatilo už od dvou lidí. Jasně, taky ekonomická zkratka.
Já bych to viděl jinak: Ekonomické parametry nebudou tak alarmující, aby se mladému řidiči nevyplatilo se rozjezdit. A kdy to má jindy udělat, než cestou do/ze školy. Akorát je pravdou, že bych tomuhle předřadil fázi kratších jízd s doprovodem.
Je třeba si uvědomit, že jako student má 50% slevu.
150km je tedy pro něj autobusem asi 110 Kč a vlakem 160 Kč. Takže jen palivo ho vyjde 2-3x dráž (když pojede za 6 l/100km) než veřejná doprava. Nic dalšího nepočítám, to už by bylo úplně jinde.
Pravda je, že pokud by veřejná doprava nebyla dotovaná a jezdila za "tržní cenu", pak by byla dražší než individuální automobilová doprava.
Ale samozřejmě, rozjezdit se někde a nějak musí, to je bez debat.
@2024: No, studentskou slevu jsem momentálně opomněl, to je pravda. Ale v mé tehdejší "kalkulaci" započítána byla, byt jen u některých osob. Na čem se shodneme, je, že nemá cenu převalovat každou korunu, každá sranda něco stojí, rozježdění nevyjímaje a největší úspora je návrat domů kolečkama dolů a anténkou nahoru. Pokud se tohle nepovede, je celá ekonomika jaksi v kopru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.