Nejste přihlášen/a.
Ahoj, muže pískání klínového řemene byt zapříčiněno skoro vybitou baterii? Včera jsem sotva nastartoval a všiml jsem si pískání, myslim, že jde od klínového řemene nebo kladek, altík je u 1.8 TBI hodně zastrčený. Baterku jsem dal nabít. Zajímavý je, že v pondělí když jsem to auto vytahoval z garáže tak to nedělalo, nebo jsem si toho nevšiml a baterka na tom byla stejně. Že by počasí? V garáži tepleji a sucho, venku chladněji a vlhko? Budu teď dělat velký servis, tak přemýšlím, jestli ten řemen a kladky vyměnit taky a nebo počkat
Alternátor funguje jako magnetodynamická brzda. Čím více generátor vyrábí a dodává proudu do mrtvé baterky, tak tím větší klade odpor řemenovému pohonu od motoru, který jej pohání.
Pokud je řemen oleštěný a sjetý, popř. napínací kladka je unavená, dochází ke smykovému tření.
Skluzu, pak píská. Zvláště, když je vlhký z okolního vzduchu.
Kladky odmasti hadrem v technickém benzínu (hlavně ty s drážkama) a dej řemen nový a kvalitní.
Třeba já nekupuju Gates, ale Continental. Gates mě po-pískal i novej.
Jeste jsem zapomněl doplnit, ze auto prakticky rok stálo v garáži, akorát v červnu jsem s nim najel 300 km, jestli to muze mit vliv. Řemen vypadá ok, dokonce ma na sobě ještě nápisy...oproti tomu co mam na 147, ten je oleštený fest.
Pokud to necháš pískat dlouho a nebo prošlápnutím plynového pedálu, kdy ten řemen zakvičí (zařve) a pak ztichne, tak ho stejně zničíš a krom toho jím vyleštíš drážky řemenic, což je nežádoucí pro montáž řemenu nového.
Důležité je mít tam tření. Né hladké a lesklé.
Takže pokud se to za týden denního ježdění nezlepší, tak to řeš.
Klidně orezlý ložiska a kladou velký odpor, nebo zamrzlej napínák - zatuhlej, vybitá baterka = alt dává maximum a brzdí jak sviň - píská na řemenici alternátoru.
Zahýbej napínákem jestli chodí (sundat řemen napínák pořádně rozhýbat v celým rozsahu, máznout čep na kterým se točí.., projeď, mělo by to zmizet...
Vypustil jsem hnusnou kapalinu, dal tam vodu a čistič chladiče a pískání přestalo, takže jsme usoudili, že to byla vodní pumba. Nicméně jsme to vypustili ten hnus, nalili tam rovnou G12, proplach jsme neřešili, kdyžtak to za za týden vypustím a propláchnu..ale! I když byl motor zahřátej tak se z výfuku kouří a když jsme chtěli dolít pak vodu, tak se ta nádoba dost natlakovala..voda se zvedla nahoru. Tak kamoš udělal tlakovou zkoušku a ta modrá kapalina mu zezelenala, takže těsnění pod hlavou asi RIP.
Pokud to neumíš odvzdušnit a zůstane tam vzduchová kapsa, tak se děje přesně to, co popisuješ. Kapalina letí v expanzce nad max a utíká, celé se to natlakuje přehřátou párou a díky té kapse třeba někde v hlavě je pak ihned RIP hlava nebo těsnění či blok.
U některých aut se vytahuje čidlo vody z potrubí, aby vzduch unikl pryč a zaplavilo se potrubí kapalinou nebo odpojuje hadice.
Lépe ovšem plní podtlakem do systému. U TSi to ani jinak efektivně nejde. Jinak to tam cmrndáš celý den po troškách.
Nejhorší je to hned nastartovat a myslet si, že to pumpa podá. Houbeles. Bude se akortá točit v kapse vzduchu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.