Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neprošel jsem emisemi

Od: rok odpovědí: 58 změna:

Dobrý den, bohužel jsem neprošel emisemi a auto musím odstavit... Chi si jej ale nechat je to naš "mazel". Podle servisu zřejmě unik oleje do spolavovacího prostoru možna i katalizator atd. Oprava nerentabilní Jak si mohu auto nechat? Jsem ochoten platit pojištení i když nebudu jezdit mohu si jej potom nechat?

 

 

58 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Auto dát do depozitu - jen se na úřad odnesou značky a poté se neplatí ani pojištění. S autem si pak můžeš dělat co chceš, jen né na silnici... Hlavně ho nerozřezat - když ho budeš už chtít dát eko zlikvidovat, tak s tím autem tam musíš dojet a nechat vystavit potvrzení pro úřad.
doplněno 12.10.25 11:49: Ano
rok

tak to bylo dřív i dnesto jde?

bear

Ano, ale musíš ho mít na svém pozemku (zahrada, průjezd, garáž nebo klidně v obejváku ). Ne na veřejné komunikaci na ulici.

rok

nemám to v plánu nechat stat někde na sídlišti

Na toto jste přišel kde : když ho budeš už chtít dát eko zlikvidovat, tak s tím autem tam musíš dojet ... Nemusí NIKAM jezdit jsou firmy co si pro auto přijedou, např třeba Barko, přijedou, naloží sepíší zápis dají protokol nebo rovnou pak i vše zařídí v registru a posléze ještě za něj něco vyplatí (kompletní vrak!) .

diesel, 1* a

 


2x

kolik oleje to auto sežere na 1000km? pokud to nejsou 2 litry tak by ta oprava nemusela bejt za nesmysl

našel by si na ford klubu člověka co fordy dělá a rozumí jim a možna i ty emise dokáže zařídit

myslim že neni třeba házet flintu do žita

rok

Nedokazu odhadnout nevenoval jsem tomu pozornost proste jednou za čas sem tam dolil at je mezi riskama třeba pul litra spíš sem dolival vždy když se treba jelo 400 štreka. A jinak se menil olej pravidelně. Vždyt už i u nových aut píšou tolerance spořeby oleja třeba litr na 5000Km. že je to normalni... apod. A u mě ty dva litry na tísíc to asi nebudou ale i litr už je asi o tom samém a oprava je asi totožna. Prostě rozbor motoru atd a to nikdo v servise neudělá za meně než 30 tisíc. Mě bylo řešeno že nejspíš pístní kroužky, ventily nebo gufera klikovky a kat že už muže být KO. No přesnou cenu neřekli ale že hodně... Nevím kdo a na jakém foru a hlavně odkud. Pravě že sem auto ještě neodepsal definitivně

asd1
Lambda 0.9 nebude spotřebou oleje.ten servis pošli do hajzlu. Začni kontrolou sondy ideálně osciloskopem-hodnoty a průběh signálu. Jede to na bohatou smes= málo kyslíku a proto vysoký CO..
Olej-gufera kliky tekl by ven. Buď gufera ventilu (ty stoji par korun, měnit při rozvodech) nebo jde pres kruhy, ovšem obvykle ne kvůli kruhum ale válce jsou šišky, takže prekrouzkovani nepomůže jen vyhodis těch 30k.
Shnily auto s dobrým motorem seženeš do 5k a za 10 už i pojízdný s technickou..
Tlaky rozdíl 2 bary = na tom valci je problém..

U některých nových také udávají, že spotřeba oleje do litru na 1000km je OK ! Jinak nepíšete oco jde respektive stáří auta a nájezd -dost podstatné!

Mnohdy stačí udělat tzv italskou údržbu popř vyjet něco málo etanolu a další krok pak VIF.

asd1
Rozdil 2 bary = na tom valci je problém, nebo chyba měření.
Generalkovat je ekonomicky nesmysl i svepomoci za cenu materiálu, to leda gufera ventilu.
Olej nejlevnejsi 5w40, spotřebu to může o něco snizit. Nebo 10w40, je to prakticky jedno.. ale emise nebudou kvůli oleji, spíš chcipla lambdasonda..
rok

Olej to žere to by nebyl vyfuk konec od oleje si myslím (když se to necha třeba par minut na 3000) a taky sem psal že sem tam dolivam olej. Spodek motoru je suchej ani jinde žadný prusak nikde nevidím. Ten nižší tlak na valci muže byt trochu zaklapaným bentilem prý. Svíčky sou taky docela zanešené( černé) Proč myslíte že to třeba lambda vyřeší? zajíma mě to

asd1
Jede to na bohatou smes (proto jsou černý svice) a vadná lambda sonda je jedna z možných příčin. Buď se zkontroluje jestli funguje spravne (osciloskop) nebo se meni naslepo metodou pokus-omyl (coz dela vetsina servisu). Pak chybne údaje o teplote a množství vzduchu nebo uchcava vstrik..
Olej žere to je jasný. Buď přes kruhy nebo gufera ventilu..
Nízká komprese - jestli netesni ventil nebo kruhy se rozlisi snadno- zmeris kompres, pak do válce nalijes trošku oleje a zmeris znova. Pokud kompres stoupne tak to slo přes kruhy, pokud je stejná tak ventil. Což mohl a měl udělat rovnou ten mechanik když kompresi měřil... holt lama, jemu to do ruky nedavej.
rok

Tu sondu bych asi zvladl vyměnit( ale často prej nejde povolit ...) na měření si netroufam. Tak komprese se měřily přes otvory pro svíčky to myslíte nalít trochu oleje přes vymontovanou svíčku? Kolik je trochu? Teplotu auto ukazuje po zahřatí i svižné jizdě i turovaní 90 stupnu.

rok

Je tam jedna nebo dvě kterou měnit? focus 1,6 FYDB

asd1
Hlavní je ta prvni před katem, ale vliv ma i druhá za ním...
Než menit naslepo tak je lepší zmerit..
Ale beztak žere olej, to nema smysl resit, žrát bude furt + horsi jeden valec, = pokud je zbytek auta ok tak sezen jiný motor a jinak poslat do huti...
rok

tak když seženu časem motor a zajistím vyměnu a pak se přijde že sou lambdy špatné tak to není taky vyhra... kudy se leje ten olej do valce a kolik?

Jak dlouho - s jakým nájezdem tam jsou svíce? Vyměnit nebo očisti mosazným kartáčem. Pokud máte jak změřit tlaky ve válcích, tak stačí cca5ml oleje injekční stříkačkou otvorem po svíčce. Změřit nejprve bez a poté s olejem-pokud bude rozdíl= zapečené nebo popraskané či jinak poškozené kroužky, válec. Pokud je rozdíl, pak ješě můžete zkusit cca10ml petroleje alespoň na 24hodin. protočením nasucho pak zbytek petráku vyhodit,nastartovat a pak na studeném opět změřit tlaky-pokud byli zapečené-petrolej by jeměl uvolnit.. Na lambdu si kupte kíč patřičného rozměru (mám tento megaknihy.cz/... ( a lambda šla na dvacetiltém motoru dolů jako po másle, předtím s normáními kíči jsem s tím ani nepohnul! )

rok

 

 


2x
Proste to ber tak, že už svoji službu udělalo a kup druhého mazla, který ještě poslouží. Nevidím důvod mít vrak na zahradě nebo někde jinde, kde bude zabírat místo.

 

lll

2x
Když to auto tak milujete, oběhněte servisy v okolí, zda by vám tu technickou nezařídili. Za to nic nedáte.

 

yarda1

1x

Já už to hodně dlouho dělám tak, že auto s techničákem dám do servisu aby mi ho připravili na TK a skrz STK protáhli.

BTW: Když je oprava nerentabilní, co s tím autem chceš dělat? Jezdit po dvoře?

rok

Tak je tam "milion" novych dílu za "milion" top stav jen ten motor prostě asi něco papá co nemá. Jel sem na STK na jisto a ono to dopadlo... tak že na velké točky to prostě nesplnuje normu...

Pan Jarda se ptá, já se k němu přidávám.

"co s tím autem chceš dělat?"

co s tím autem chcete dělat?

rok

Doufám že to dám spolěčně s někým dohromady nejspíš tou vyměnou motoru o kterém budu vědět že je v pořádku a doufat že kat je v pořádku konec vyfuku ale je mastný. Zkoušel jsem dekabornizaci- proplachy asi to pomohlo ale pořád to na vysoké otačky kouří a to nemá prý cenu jezdit stím na emise

asd1
Kourivost se u benzínu nemeri, stačí když se vejde do limitu vyzadovanych hodnot..
V 90% servisu jsou lamy který mají zájem jen o rychlý prachy a tvoje auto je až tak moc nezajímá, resp. Zájem mají dostat z tebe co nejvíc s minimal i namahou..
Měnit hnedka motor je, jako byste se jednou pohádal s manželkou a hned si na inzerát hledal jinou. Seženete leda ještě horší semetriku, než už máte doma. Nemáte ani dobrého mechanika, tak jak si asi myslíte, že seženete motor " o kterém budu vědět že je v pořádku". Jako jo, prodejce vám bude tvrdit, že má najeto 90 000, je v perfektním stavu z auta po důchodci nabouraném na zadek, nebo otočeném přes střechu, ale velkou pravděpodobností ten motor bude mít najeto násobně tolik a v horším případě bude mít nějaký problém, kvůli kterému se ho majitel zbavil. A další problémy přibydou, když ten motor bude měnit lama. Ve výsledku do toho narvete desítky tisíc a stejně to bude k prdu. Prvně zjistěte, co tomu vašemu motoru je. Nechte zkontrolovat tlaky ve válcích, to by měla umět i ta lama. A dáte to i sám s přípravkem za pár stovek. Pokud budou OK a nic tam neplátí, tak je to znamení, že mechanicky by motor mohl být ok a je potřeba hledat problém v přípravě směsi, čidlech, popř. časování rozvodů.
asd1
Tlaky už měřil a basti olej, co na tom chceš dal zkoumat?
Cely auta s technickou se prodávají za 10k a shnily co neprosly na korozi za 5. A většina má motor ok... přehodit komplet motor neni zas tak složitý..
rok

hledal jsem a neviděl jsem nikde ty focusy za 10 i STK, tlaky se měřily ale bez toho lití oleje do valcu to nevím ani jak se děla

asd1
Aktuálně treba Pelhřimov za 5k cely auto, rok 2000 to by mohl být i fydb..
Nom jak, fouknes strikackou 5ml oleje a zmeris kompres..
rok

Díky ale nanašel jsem ten vůz Nejspiš to bude chtít stejný rok... vím že u dílu jsou rozdíly třeba rozvody jsou jiné apod. Myslím že např 2000/ 6 měsíc je jinej než 2000/11 měsíc. Vím že v servise už takto kolikrat něco objednali a nesedělo jim to a auto tam stalo dele.

asd1

Rozvody se lišily nejdřív byly dvě vodicí kladky, ty byly problémový a často selhaly. proto byla od 2.11.1998 změna (jedna kladka), ty jsou OK, problémový na nich jsou jen mechanici který je dělali "na fixu", nechali starý šroub řemenice kliky atd.. "Železo" motoru jako takový je stejný, liší se to řízením okolo. Pro tebe je důležitý typ motoru stejný s techničákem, jinak neprojde technickou. Takže sháníš FYDB

Servisy mají přístup do katalogu dílů podle VIN pro konkrétní auto, u Forda to celkem sedí (pokud to nebylo napadený kutilem )

rok

ano FYDB nejlepe duben 2002

 

asd1

1x
Jak píše Milan - depozit.
Aktuálně je mraky FF se shnilou kastli a dobrým motorem, za odvoz, prehodis motory a jedeš.. musí sedět typ motoru s technicakem (přestože zelezo je u všech 1,6 74 kW stejny)
Důležitější je co říkal technik na emisích. Sam vis jestli basti olej vic jak litr na 1kkm (a s menší spotřebou oleje emisema projde),tam se oprava nevyplati ani svepomoci za cenu dílů, jestli chcipl kat je vidět na protokolu z emisí. Často pokud natankujes 50% E85 + VIF a italska udrzba, tak legalne projde i s chciplym katem, takže odstavení vůbec nemusí být nutný...
asd1
Hod sem protokol z emisí-hodnoty při mereni tj obsah co, o2,lambda/ otacky...
rok

Příjde mi to složité s tím depozitem to potom zas vytahovat když bych to chtěl zas protahnout STK. Nějaký olej to určitě žere ale to je prej normlaní u těchto motoru a staří... nevím jestli 1l na 1000. měnil sem si olej ted plus dekarbonizace a moc cto asi nepomohlo když to točím na volnoběh 3,5 a víc tak to prostě kouří to jo a vyfuk je mastný . ethanol se tady nikde neda sehnat v okolí a nevím třeba jaké aditiva myslíte. Ale v servisu mi ríkali že to prej pěkně ty aditiva do paliva zalepuje čerpadlo že s tím nemají dobré zkušenosti at to nedělám. Italská už ted jaksi nejde. Doufám že se najde nějakej v okolí... FF za odvoz na druhem konci republiky je docelá drahý špás a kor když člověk taky neví jak na tom je a je tobez stk.

asd1
VIF je snad nejznámější a osvědčený aditivum...
V tom servisu jsou lamy a kecaj nesmysly.. proplach byl vyhozeny prachy. Btw omezovač je na 6500, s 3k jsi v polovině.. neprošel emisema je TK na měsíc = jezdit můžeš ten mesic
rok

při volnoběhu: CO% povoleno předepsané max 0,5 naměřeno 0,09
zvyšené" předepsané max 0,3 naměřeno 3,03
lambda předepsané 0,97-1,03 naměřeno 0,896

ps od stk měsíc už mám pryč

asd1
Hm to musí žrát jak tank... možnosti jsou lambdy, cidlo teploty, váha vzduchu, protéká vstrik, možná posunutý rozvod... pokud skube tak i cívka kabely svíce.. napoví diagnostika a měření hodnot a prubehu signalu, kontrola rozvodu (ventildekl dolů, trn na kliku a pravítko na vacky...)
asd1
Depozit je jednoduchý, doneses značky na odbor dopravy, pak to oznamis pojištovně, pov konci dnem oznámení.. po roce oznamis uradu že furt stojí ve stodole. Nic víc.
Ukončit depozit = uděláš nové pojištění a na úřadě vyzvednes značky.
rok

ještě to zvažím s tim depozitem ...
Nevím jak tank to olej asi nežere ale něco to vezme to nepopíram prostě to kouří když to turuju to jo i tam na emisích... ja si teda nikdy nevšiml že to kouří až tam nikdy sem auto neturoval na místě. Všechno šlape žadný nepravidelný chod nic vstřiky byli na repasu před par měsíci. Auto chytá na drb a nepozoruji vubec nic divneho dokonce jsem i měřil tlaky a t taky krom jednoho valcu v normě a ten rozdíl asi 2 atmo. Ale jsem ted nahlodanej jestli něco nepodělali s těma vstrikama jak se pozna propoštěcí vsřik "doma".

asd1
Žere jak tank ne olej ale benzín... normál je okresky 6, dalnice 130kmh 7 a couracky po městě 8

 

olin

0x

Nerentabilní? Mazel? Některý z garážníků může sehnat díly na vrakovišti a auto může zase jezdit. Počítám že se jedná o Renaulta nebo maximálně o Citroen.


doplněno 12.10.25 11:56:

děkuji za doplnění značky a typu auta

rok

focus 1,6, neznám žadne garážníky v okolí něco sem si dala sám na "zemi" to co bylo těžko proveditelné pro mě tak servis a ten je dost drahej

k2

Dily jsou ten nejmensi problem, ale ani garaznik Vam nebude problem s motorem resit zadarmo. Pokud to odnesl kat, tak uz jen v dilech je to za nesmysl...

olin

Vyměnit celý motor za nějaký funkční z vrakoviště a pokud by bylo potřeba, tak i ten katalyzátor

k2

@olin: Motor z vrakoviste+rozvody+vodni pumpa+olej a filtry+chladici kapalina+spojka+olej do prevodovky+novy kat. Pak demontaz+prestrojeni (nepredpokladam koupi nastrojeneho motoru)+montaz zpet. To uz jsme davno presahli cenu auta...

yarda1

Bacha na tu výměnu motoru. Jeden kolega z kanclu koupil v autobazaru ojetou Š 120, prý tam někdo dal motor z favorita a nechtěli mu to auto přihlásit, že tam ten motor nepatřil. Kolega se chtěl nějak soudit, bazarník se mu vysmál, aby to klidně zkusil, než mu přijde rozsudek, tak už bude dělat něco jilého.

olin

k2: možná na inzerci by někdo funkční a nastrojený motor měl, mohl by být po výměně rozvodů atd. Jde o to, jak hodně je tazatel zručný, při penězích a chce auto znovu na silnici. Dnešní auta z mého pohledu žádný zázrak, včetně elektromobilů, tak se ani nedivím, že se zde tazatel ptá

 


0x

Uložit značky do "depozita", ukončit pojištění, vozidlo uložit na svůj pozemek tak, abyste na něj (naš "mazel".) často viděli, po roce oznámit úřadu, kde vozidlo stojí. Pak se časem rozhodnete, co s ním.

rok

možná to spoustě lidí příjde směšné ale prostě to auto máme rádi udělalo hromadu služby pro nás nikde nikdy nenechalo a myslím žže by i najezdilo ješte mnoho km kdyby prošlo emisema po technické strance je pohodě- letos dostalo díly za 20tisíc. Koroze jen puchyřek nad lištou kufru spodek krása- byl opočevávan atd

Neřešte, zdali je někdo někdy směšný, důležité je, jak se rozhodnete. epozit jak potřebujete, a časem se rozmyslíte, co dále.

Vyzvednutí z depozita je velice snadné.

 

km

0x

dobře vám zde radí milnacukrar.

já bych k vám poznamenal, že by bylo dobré zapracovat na svém písemném projevu, protože věta "Jsem ochoten platit pojištení i když nebudu jezdit mohu si jej potom nechat?" nedává smysl

rok

Tak někde sem četl že nelze mít auto jako kdysi na díly 20 let na zahradě že depozit je omezený a nutnost platit pojištění. A v tomto kontextu mi ta ona věta smysl dává i když ano lze to napsat srozumitelněji

asd1
Depozit = není provozované = nemusí mít POV.
V depozitu je povinnost po jednom roce nahlásit co s vozidlem je, pak dal už nijak omezený není.
km

někdy stačí používat interpunkci

asd1
Tam chybí jedna čárka... a kdo není debil ten si jí domysli a smysl věty snadno pochopí

 


0x
Prodávají se "zahuštovadla" do oleje, která trochu zlepší těsnost kroužků. Je otázka, jestli dost na ty emise. No a taky trvalý provoz s tímto zahuštěným olejem znamená zrychlené opotřebení a na motoru už pak nejspíš najedete jen pár tisíc km. Nebo pak můžete samozřejmě zase olej vyměnit.
doplněno 12.10.25 23:37: Nebo se dá zkusit chemická dekarbonizace.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]