Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neprošel jsem emisemi

Od: rok odpovědí: 33 změna:

Dobrý den, bohužel jsem neprošel emisemi a auto musím odstavit... Chi si jej ale nechat je to naš "mazel". Podle servisu zřejmě unik oleje do spolavovacího prostoru možna i katalizator atd. Oprava nerentabilní Jak si mohu auto nechat? Jsem ochoten platit pojištení i když nebudu jezdit mohu si jej potom nechat?

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Auto dát do depozitu - jen se na úřad odnesou značky a poté se neplatí ani pojištění. S autem si pak můžeš dělat co chceš, jen né na silnici... Hlavně ho nerozřezat - když ho budeš už chtít dát eko zlikvidovat, tak s tím autem tam musíš dojet a nechat vystavit potvrzení pro úřad.
doplněno 12.10.25 11:49: Ano
rok

tak to bylo dřív i dnesto jde?

bear

Ano, ale musíš ho mít na svém pozemku (zahrada, průjezd, garáž nebo klidně v obejváku ). Ne na veřejné komunikaci na ulici.

rok

nemám to v plánu nechat stat někde na sídlišti

 


2x

kolik oleje to auto sežere na 1000km? pokud to nejsou 2 litry tak by ta oprava nemusela bejt za nesmysl

našel by si na ford klubu člověka co fordy dělá a rozumí jim a možna i ty emise dokáže zařídit

myslim že neni třeba házet flintu do žita

rok

Nedokazu odhadnout nevenoval jsem tomu pozornost proste jednou za čas sem tam dolil at je mezi riskama třeba pul litra spíš sem dolival vždy když se treba jelo 400 štreka. A jinak se menil olej pravidelně. Ty dva litry na tísíc to asi nebudou ale i litr už je asi o tom samém a oprava je asi totožna. Prostě rozbor motoru atd a to nikdo v servise neudělá za meně než 30 tisíc. Mě bylo řešeno že nejspíš pístní kroužky, ventily nebo gufera klikovky. a kat že už muže být KO. No přeno cebu neřekli ale že hodně... Nevím kdo a na jakém foru a hlavně odkud. Pravě že sem auto ještě neodepsal definitivně

 

 

yarda1

1x

Já už to hodně dlouho dělám tak, že auto s techničákem dám do servisu aby mi ho připravili na TK a skrz STK protáhli.

BTW: Když je oprava nerentabilní, co s tím autem chceš dělat? Jezdit po dvoře?

rok

Tak je tam "milion" novych dílu za "milion" top stav jen ten motor prostě asi něco papá co nemá. Jel sem na STK na jisto a ono to dopadlo... tak že na velké točky to prostě nesplnuje normu...

Pan Jarda se ptá, já se k němu přidávám.

"co s tím autem chceš dělat?"

co s tím autem chcete dělat?

rok

Doufám že to dám spolěčně s někým dohromady nejspíš tou vyměnou motoru o kterém budu vědět že je v pořádku a doufat že kat je v pořádku konec vyfuku ale je mastný. Zkoušel jsem dekabornizaci- proplachy asi to pomohlo ale pořád to na vysoké otačky kouří a to nemá prý cenu jezdit stím na emise

asd1
Kourivost se u benzínu nemeri, stačí když se vejde do limitu vyzadovanych hodnot..
V 90% servisu jsou lamy který mají zájem jen o rychlý prachy a tvoje auto je až tak moc nezajímá, resp. Zájem mají dostat z tebe co nejvíc s minimal i namahou..

 

asd1

1x
Jak píše Milan - depozit.
Aktuálně je mraky FF se shnilou kastli a dobrým motorem, za odvoz, prehodis motory a jedeš.. musí sedět typ motoru s technicakem (přestože zelezo je u všech 1,6 74 kW stejny)
Důležitější je co říkal technik na emisích. Sam vis jestli basti olej vic jak litr na 1kkm (a s menší spotřebou oleje emisema projde),tam se oprava nevyplati ani svepomoci za cenu dílů, jestli chcipl kat je vidět na protokolu z emisí. Často pokud natankujes 50% E85 + VIF a italska udrzba, tak legalne projde i s chciplym katem, takže odstavení vůbec nemusí být nutný...
asd1
Hod sem protokol z emisí-hodnoty při mereni tj obsah co, o2,lambda/ otacky...
rok

Příjde mi to složité s tím depozitem to potom zas vytahovat když bych to chtěl zas protahnout STK. Nějaký olej to určitě žere ale to je prej normlaní u těchto motoru a staří... nevím jestli 1l na 1000. měnil sem si olej ted plus dekarbonizace a moc cto asi nepomohlo když to točím na volnoběh 3,5 a víc tak to prostě kouří to jo a vyfuk je mastný . ethanol se tady nikde neda sehnat v okolí a nevím třeba jaké aditiva myslíte. Ale v servisu mi ríkali že to prej pěkně ty aditiva do paliva zalepuje čerpadlo že s tím nemají dobré zkušenosti at to nedělám. Italská už ted jaksi nejde. Doufám že se najde nějakej v okolí... FF za odvoz na druhem konci republiky je docelá drahý špás a kor když člověk taky neví jak na tom je a je tobez stk.

asd1
VIF je snad nejznámější a osvědčený aditivum...
V tom servisu jsou lamy a kecaj nesmysly.. proplach byl vyhozeny prachy. Btw omezovač je na 6500, s 3k jsi v polovině.. neprošel emisema je TK na měsíc = jezdit můžeš ten mesic
rok

při volnoběhu: CO% povoleno předepsané max 0,5 naměřeno 0,09
zvyšené" předepsané max 0,3 naměřeno 3,03
lambda předepsané 0,97-1,03 naměřeno 0,896

ps od stk měsíc už mám pryč

asd1
Hm to musí žrát jak tank... možnosti jsou lambdy, cidlo teploty, váha vzduchu, protéká vstrik, možná posunutý rozvod... pokud skube tak i cívka kabely svíce.. napoví diagnostika a měření hodnot a prubehu signalu, kontrola rozvodu (ventildekl dolů, trn na kliku a pravítko na vacky...)
asd1
Depozit je jednoduchý, doneses značky na odbor dopravy, pak to oznamis pojištovně, pov konci dnem oznámení.. po roce oznamis uradu že furt stojí ve stodole. Nic víc.
Ukončit depozit = uděláš nové pojištění a na úřadě vyzvednes značky.
rok

ještě to zvažím s tim depozitem ...
Nevím jak tank to olej asi nežere ale něco to vezme to nepopíram prostě to kouří když to turuju to jo i tam na emisích... ja si teda nikdy nevšiml že to kouří až tam nikdy sem auto neturoval na místě. Všechno šlape žadný nepravidelný chod nic vstřiky byli na repasu před par měsíci. Auto chytá na drb a nepozoruji vubec nic divneho dokonce jsem i měřil tlaky a t taky krom jednoho valcu v normě a ten rozdíl asi 2 atmo. Ale jsem ted nahlodanej jestli něco nepodělali s těma vstrikama jak se pozna propoštěcí vsřik "doma".

 

olin

0x

Nerentabilní? Mazel? Některý z garážníků může sehnat díly na vrakovišti a auto může zase jezdit. Počítám že se jedná o Renaulta nebo maximálně o Citroen.


doplněno 12.10.25 11:56:

děkuji za doplnění značky a typu auta

rok

focus 1,6, neznám žadne garážníky v okolí něco sem si dala sám na "zemi" to co bylo těžko proveditelné pro mě tak servis a ten je dost drahej

k2

Dily jsou ten nejmensi problem, ale ani garaznik Vam nebude problem s motorem resit zadarmo. Pokud to odnesl kat, tak uz jen v dilech je to za nesmysl...

olin

Vyměnit celý motor za nějaký funkční z vrakoviště a pokud by bylo potřeba, tak i ten katalyzátor

k2

@olin: Motor z vrakoviste+rozvody+vodni pumpa+olej a filtry+chladici kapalina+spojka+olej do prevodovky+novy kat. Pak demontaz+prestrojeni (nepredpokladam koupi nastrojeneho motoru)+montaz zpet. To uz jsme davno presahli cenu auta...

yarda1

Bacha na tu výměnu motoru. Jeden kolega z kanclu koupil v autobazaru ojetou Š 120, prý tam někdo dal motor z favorita a nechtěli mu to auto přihlásit, že tam ten motor nepatřil. Kolega se chtěl nějak soudit, bazarník se mu vysmál, aby to klidně zkusil, než mu přijde rozsudek, tak už bude dělat něco jilého.

 


0x

Uložit značky do "depozita", ukončit pojištění, vozidlo uložit na svůj pozemek tak, abyste na něj (naš "mazel".) často viděli, po roce oznámit úřadu, kde vozidlo stojí. Pak se časem rozhodnete, co s ním.

rok

možná to spoustě lidí příjde směšné ale prostě to auto máme rádi udělalo hromadu služby pro nás nikde nikdy nenechalo a myslím žže by i najezdilo ješte mnoho km kdyby prošlo emisema po technické strance je pohodě- letos dostalo díly za 20tisíc. Koroze jen puchyřek nad lištou kufru spodek krása- byl opočevávan atd

Neřešte, zdali je někdo někdy směšný, důležité je, jak se rozhodnete. epozit jak potřebujete, a časem se rozmyslíte, co dále.

Vyzvednutí z depozita je velice snadné.

 

km

0x

dobře vám zde radí milnacukrar.

já bych k vám poznamenal, že by bylo dobré zapracovat na svém písemném projevu, protože věta "Jsem ochoten platit pojištení i když nebudu jezdit mohu si jej potom nechat?" nedává smysl

rok

Tak někde sem četl že nelze mít auto jako kdysi na díly 20 let na zahradě že depozit je omezený a nutnost platit pojištění. A v tomto kontextu mi ta ona věta smysl dává i když ano lze to napsat srozumitelněji

asd1
Depozit = není provozované = nemusí mít POV.
V depozitu je povinnost po jednom roce nahlásit co s vozidlem je, pak dal už nijak omezený není.
km

někdy stačí používat interpunkci

asd1
Tam chybí jedna čárka... a kdo není debil ten si jí domysli a smysl věty snadno pochopí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]