Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cukání motoru diesel

Od: aloisb® odpovědí: 6 změna:

Máme CITROEN C3 z roku 2008 - diesel. Dnes jsem po startu viděl na palubním displeji žlutý nápis SERV a ještě červené dveře. Měl jsem špatně zavřený kufr. Tak jsem zastavil, kufr zavřel a žlutý nápis SERV už také nesvítil. Když jsem se však rozjel, tak se motor začal dost silně škubat a cukat. Přestalo to až po ujetí asi 3 km. Co by to mohlo být?


doplněno 18.10.25 20:56:

Dnes jsme opět jeli Citroenem a cukání se opět projevilo. Mám však dojem, že je to mechanická závada automatické převodovky, protože motor startuje bezvadně a na volnoběh má pravidelný chod. Má s tím někdo zkušenost?


doplněno 22.10.25 15:41:

Tak dnes po studeném startu motor šel nepravidelně a silně kouřil. Napadlo mě, že by to mohly být vadné žhavící svíčky. Co vy na to, znalci - rádci?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Náhodná závada? Diagnostikou (Výhradně diagbox-lexia) vyčíst závady v paměti. Jen tak pro formu-kdy byl naposledy měněn palivový ftr? Pokud nevíte nebo je to již dlouho, pak nechte ihned vyměnit.

PS u PSA (peu a ctr) určitě, u Stelantis (PSA, DS + Opel, Jeep, Dodge,Fiat, AR...) nevím zda u všech pokud je vážná závada, tak svítí výhradně červeně kontrolka- STOP a k ní ještě druhá upřesňující (např vysoká teplota , nebo brzdy...)

Ještě jednou co na to diagnostika a jaký diesel? 9HX? 9HZ nebo další varianta 1,6HDi máto FAP? Byl jste vůbec na ní? takto je to hádání z křištálové koule. Může to být od zanešeného palivového filtru přes vadný dvouhmotový setrvačník až po vadnou BSI , BSM..., případně špatný soft, na který so dělali svolávací akce! Jo a ne uvšech závad MUS´9 svítit nějaká kontrolka!

Rada: navštívit mechanika znalého PSA s patřičnou diagnostikou.

Pkd neznáte (páč nwn odkud jste) pak třeba JH -pan Hejda, OL p.Handl (třeba na fóru C5 s nickem diagnostika...) Brno (spíše mechanik) PaM jinak M.Haluza to jsem nejznámější citroenáři v ČR


Je to 1,4 HDi, 50 kW. Palivový filtr to nebude, protože po zahřátí jede normálně, ale při stugeném startu silně kouří, což je nespálená nafta. Zkusil bych změřit odpor žhavících svíček. Kolik ohmů má mít dobrá svíčka? Jsem z Děčína.Bude to asi motor 8HX nebo 8HZ, rok výroby 2008.

Žhavicí svíce maji vliv jen a pouze na nastartování, na cukání již nastartovaného motoru nemají vliv. Jak píšu někoho znalého a vše projít . Není mastnota jolem vstřiků? Jak jsou na tom rozvody ,...

 


0x

Moje křištálová koule mi praví, že je to vadný EGR ventil.

 


0x

Podfukuje nějaký vstřik. Řešil jsem to stejné na VW. Poprvé mi to dělalo v určitém rozmezí otáček a víc sešláplém plynu (jelo to jak na 3 válce). Podruhé na volnoběh, kdy byl nepravidelný chod a kouřila ta ludra.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]