Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Emise na auto

Od: hlok odpovědí: 19 změna:

Dobrý den, naše benzín/lpg auto neprošlo emisemi ( větší kouřivost při vysokých otačkách) po technické strance 100%. Auto používame jen občas na jizdu k lekaři apod. Kouří jen když se opravdu vytačí motor bez kvaltu . To samozřejmě nikdy nedělam. jezdíme předpisově po obcích. Za jízdy sem si ničeho nevšimli. V servise nám řekli že oprava motoru... asi nekde bere trochu oleje od 30 tisích spíše více a možná i katalizator... což je hodně pro nás. Vyměnili olej že by to mělo pomoc ale nepomohlo. A já se chci rovnou zeptat lze udělat v dnešní době nekde emise tzv na "dalku".? pak jít je na technickou prohlídku? vozidlo nemá žadnou technickou závadu.Vím že se najdou určitě lidi kterí mě odsoudí za snahu něco obejít ale nesudte když neznáte. Děkuji Co byste poradily?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Pokud těmi "vysokými otáčkami" jsou myšleny ty cca 3 tisíce, při kterých se emise měří, je to zároveň vysvětlení= motor podtaceny, zakarbonovany, zapečené kroužky, jestli málo jezdeny, tak asi krátké trasy, kdy se neohřeje, možná taky olej měněný v dlouhých intervalech...
Motor potřebuje pravidelně "profouknout", i na každodenní jen cca 10km cestě po městě ho v druhé půlce trasy na pár místech roztahnu na dvojku a trojku do 6 tisíc, abych vyhnal bubáky, precijen s nájezdem přes 430tkm už trochu "péče" potřebuje
hlok

ježdeno vždy minimalně 10 km, zahráte bylo vždy a protahovat mě to ani nenapadlo v takovém provozu to ani moc nejde jedině někde uplně mimo trasy co jezdíme

 


1x
"Kouří jen když se opravdu vytačí motor bez kvaltu . To samozřejmě nikdy nedělam. jezdíme předpisově po obcích. Za jízdy sem si ničeho nevšimli "To je oprávě jedna z chyb, kterou mnoho lidí dělá. Samozřejmě nemyslím vytáčení bez rychlosti , na místě. Je dobrá občas tzv "Italská údržba " a nešolíchat to pořád v malých-menších otáčkách a na vyšší ° , ale naopak, při teplotě na provozní teplotu vyhnat pavouky z výfuku , v kopci klidně dám za 3 a až do omezovače -120, tedy dle okolností a přestu, že motor baštil olej docela dost (nemoc většiny 16V motorů) na dlouhé cesty i litr na 1000, běžně pak cca půl litru. Emise vždy OK i při jeho nájezdu 300kkm!

 


0x

"...vozidlo nemá žadnou technickou závadu..." ...jenom má v háji motor .

Ne, emise Vám nikdo oficiálně na dálku neudělá . To už byste musel mít hóóódně dobrého známého na patřičných místech, aby kvůli Vám ryskoval velmi citelný postih.


doplněno 27.09.25 10:00:

"...ale nesudte když neznáte"

To, že neznám (co vlastně? ) ještě neznamená, že budu souhlasit s podvodem, případně s korupcí.

hlok
27.09.25 10:16

Pokoj Vám

...I Vám . Znáte tenhle citát?

"Mnozí z nás žádají o radu tehdy, když správnou odpověď znají, ale chtějí slyšet něco jiného?"

Mimochodem - tady existuje jisté pravidlo poradny "Z7". Znáte zdejší pravidla?

 

mathew

0x

Jak jako na dálku? Vzhledem k tomu, že emise se dělají online tak to na dálku nepůjde ani omylem. Když tím autem jezdíte jen k lékaři tak proč tam máte LPG? Vždyt jenom za revizi zaplatíte víc než ušetříte. Navíc, když s tím jezdíte jak s hnojem, protože vysoké otáčky jsou fuj tak to chcípne ještě rychleji než kdyby to jezdilo jenom na benzín.

Moje rada? Tohle sešrotovat a koupit si něco s atmosférou pouze na benzín nejezdit na 1000 otáček a mělo by vám to vydržet...

hlok

Autem se jezdilo mnohem více než ted, sešrotovat plně funkčni auto v tržní ceně bezmala 100 tisíc když to auto máme 15 let a vím že je perfektně udržované apod. Nezlobte se nechci to udělat.

mathew
Perfektně udržované a neprojde emisemi...

Mathew -revize se nemusí-veškerou kontrolu LPG systému provede technik na Emisní -a to jen pouze těsnost soustavy + ko platnostu tlakové nádoby a potom pak samotné měření!

Asi je to tak, léta jsem před technickou jezdil pro kulatý razítko, jednou jsem to nestihnul a nikomu nechybělo, takže to předchozí bylo zároveň poslední. Jen u výměny nádrže musí být zápis potvrzený.

bery Jestli pamatuji dobře řeší to NV 191/2022 §f písm.8.

Špatně, je to skutečně §12 písm.8

mathew

To jsem netušil, že ty razítka zrušili děkuji za poučení.

 

riva

0x

U auta na benzín / lpg se kouřivost neměří. Ta se měří jen u aut na naftu. Emise se dají udělat i ve stanici měření emisí a s vyhovujícím protokolem jít na STK. V protokolu byste měl mít napsané co se naměřilo a jaký je limit.

 

hlok

obsah CO% dle protokolu se zvyšenýma otačkama přesahuje předepsané hodnoty dle protokolu. Jinak všechno v pořádku a na volnoběh je obsah CO% 0,09 hluboko pod predepsanou normou.

 

re4zon

0x
Mohlo by pomoct motor pred emisemi poradne projet a prohrat a na kontrolu docasne do nadrze vic etanolu. Bez zaruky a nedelejte to bez konzultace v servisu.
hlok

nevím kde koupit ethanol ani jaký poměr s benzínem a v servise mi řekli že rozbor motoru za hodně peněz

 


0x
Kamarádka musela nechat sešrotovat mnohe5mladsi auto. Koupila si druhé, protože oprava je nerentabilní. Ono nikdo vám neřekne, čím to je a muzete vyměnit třeba pulku motoru, katalyzátor, výfuk., Atd

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]