Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Emise na auto

Od: hlok odpovědí: 32 změna:

Dobrý den, naše benzín/lpg auto neprošlo emisemi ( větší kouřivost při vysokých otačkách) po technické strance 100%. Auto používame jen občas na jizdu k lekaři apod. Kouří jen když se opravdu vytačí motor bez kvaltu . To samozřejmě nikdy nedělam. jezdíme předpisově po obcích. Za jízdy sem si ničeho nevšimli. V servise nám řekli že oprava motoru... asi nekde bere trochu oleje od 30 tisích spíše více a možná i katalizator... což je hodně pro nás. Vyměnili olej že by to mělo pomoc ale nepomohlo. A já se chci rovnou zeptat lze udělat v dnešní době nekde emise tzv na "dalku".? pak jít je na technickou prohlídku? vozidlo nemá žadnou technickou závadu.Vím že se najdou určitě lidi kterí mě odsoudí za snahu něco obejít ale nesudte když neznáte. Děkuji Co byste poradily?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jak se rika, kdo maze, ten jede.

Musite namazat a mazivem nesetrit.

Nejlepe mazat pomoci nejakeho garaznika v okoli, ktery ma v nabidce vyrizeni STK.

Ostrileny garaznik uz bude vedet, kolik maziva je potreba, aby to uz "nekourilo".

k2

To bude problem, protoze jakmile je auto "zapsane" v systemu STK/EM, jako nevyhovujici, tak uz mazani bez dobrych znamosti v mazacim systemu vetsinou nebyva resenim/nepomuze. Tady se melo zacit mazat daleko drive...

milanb
Ty jsi taky negramot koukam. Jakoze nema na opravu, ale na pravidelny uplaceni na emisich mit bude? Jestli nemas na banany, tak si neporizuj opici, tak jednoduchy to je.

 


1x
Pokud těmi "vysokými otáčkami" jsou myšleny ty cca 3 tisíce, při kterých se emise měří, je to zároveň vysvětlení= motor podtaceny, zakarbonovany, zapečené kroužky, jestli málo jezdeny, tak asi krátké trasy, kdy se neohřeje, možná taky olej měněný v dlouhých intervalech...
Motor potřebuje pravidelně "profouknout", i na každodenní jen cca 10km cestě po městě ho v druhé půlce trasy na pár místech roztahnu na dvojku a trojku do 6 tisíc, abych vyhnal bubáky, precijen s nájezdem přes 430tkm už trochu "péče" potřebuje
hlok

ježdeno vždy minimalně 10 km, zahráte bylo vždy a protahovat mě to ani nenapadlo v takovém provozu to ani moc nejde jedině někde uplně mimo trasy co jezdíme

Ani ve městě přece není problém ohřátý motor z křižovatky občas roztočit pod plynem aspoň na předpisovou padesátku, s 1,2kou gumy nespálíte.

 


1x
"Kouří jen když se opravdu vytačí motor bez kvaltu . To samozřejmě nikdy nedělam. jezdíme předpisově po obcích. Za jízdy sem si ničeho nevšimli "To je oprávě jedna z chyb, kterou mnoho lidí dělá. Samozřejmě nemyslím vytáčení bez rychlosti , na místě. Je dobrá občas tzv "Italská údržba " a nešolíchat to pořád v malých-menších otáčkách a na vyšší ° , ale naopak, při teplotě na provozní teplotu vyhnat pavouky z výfuku , v kopci klidně dám za 3 a až do omezovače -120, tedy dle okolností a přestu, že motor baštil olej docela dost (nemoc většiny 16V motorů) na dlouhé cesty i litr na 1000, běžně pak cca půl litru. Emise vždy OK i při jeho nájezdu 300kkm!

jen doupřesním při poslední mnou dělané TK mělo auto dvacet let !

 


0x

"...vozidlo nemá žadnou technickou závadu..." ...jenom má v háji motor .

Ne, emise Vám nikdo oficiálně na dálku neudělá . To už byste musel mít hóóódně dobrého známého na patřičných místech, aby kvůli Vám ryskoval velmi citelný postih.


doplněno 27.09.25 10:00:

"...ale nesudte když neznáte"

To, že neznám (co vlastně? ) ještě neznamená, že budu souhlasit s podvodem, případně s korupcí.

hlok
27.09.25 10:16

Pokoj Vám

...I Vám . Znáte tenhle citát?

"Mnozí z nás žádají o radu tehdy, když správnou odpověď znají, ale chtějí slyšet něco jiného?"

Mimochodem - tady existuje jisté pravidlo poradny "Z7". Znáte zdejší pravidla?

 

mathew

0x

Jak jako na dálku? Vzhledem k tomu, že emise se dělají online tak to na dálku nepůjde ani omylem. Když tím autem jezdíte jen k lékaři tak proč tam máte LPG? Vždyt jenom za revizi zaplatíte víc než ušetříte. Navíc, když s tím jezdíte jak s hnojem, protože vysoké otáčky jsou fuj tak to chcípne ještě rychleji než kdyby to jezdilo jenom na benzín.

Moje rada? Tohle sešrotovat a koupit si něco s atmosférou pouze na benzín nejezdit na 1000 otáček a mělo by vám to vydržet...

hlok

Autem se jezdilo mnohem více než ted, sešrotovat plně funkčni auto v tržní ceně bezmala 100 tisíc když to auto máme 15 let a vím že je perfektně udržované apod. Nezlobte se nechci to udělat.

mathew
Perfektně udržované a neprojde emisemi...

Mathew -revize se nemusí-veškerou kontrolu LPG systému provede technik na Emisní -a to jen pouze těsnost soustavy + ko platnostu tlakové nádoby a potom pak samotné měření!

Asi je to tak, léta jsem před technickou jezdil pro kulatý razítko, jednou jsem to nestihnul a nikomu nechybělo, takže to předchozí bylo zároveň poslední. Jen u výměny nádrže musí být zápis potvrzený.

bery Jestli pamatuji dobře řeší to NV 191/2022 §f písm.8.

Špatně, je to skutečně §12 písm.8

mathew

To jsem netušil, že ty razítka zrušili děkuji za poučení.

 

riva

0x

U auta na benzín / lpg se kouřivost neměří. Ta se měří jen u aut na naftu. Emise se dají udělat i ve stanici měření emisí a s vyhovujícím protokolem jít na STK. V protokolu byste měl mít napsané co se naměřilo a jaký je limit.

hlok

obsah CO% dle protokolu se zvyšenýma otačkama přesahuje předepsané hodnoty dle protokolu. Jinak všechno v pořádku a na volnoběh je obsah CO% 0,09 hluboko pod predepsanou normou.

 

re4zon

0x
Mohlo by pomoct motor pred emisemi poradne projet a prohrat a na kontrolu docasne do nadrze vic etanolu. Bez zaruky a nedelejte to bez konzultace v servisu.
hlok

nevím kde koupit ethanol ani jaký poměr s benzínem a v servise mi řekli že rozbor motoru za hodně peněz

re4zon
E85 na pumpe. Ale jen malo, tesne pred emisemi, pak doplnit benzinem a honem vyjet. A urcite az po konzultaci s nekym, kdo o konkretnim typu motoru vi vic. Servis pochopitelne poradi to z ceho ma kseft a za co se muze zarucit, ne to z ceho nic nema a co nemusi vyjit.
hlok

E 85 má nejblíž 70 km od bydlistě... takže to nepujde

Tak denaturak, to bude mít každá drogerka, barvylaky, hobbymarket. Nebo jsem si na různý čištění koupil z Allegra pod označením jako palivo do biokrbu, 5L asi za 3 kila.
asd1
Proč by nešlo zajet 70 km? Naopak potrebujes udělat italskou údržbu a vyhnat pavouky z vejfuku,pokud se tisice km solichalo tak to neudelas za kilometr... vif do paliva, dotankovat polovinu E85, pořádně prohnat a pak může projít legalne a bez dalsich investic.
Namazat přes servis- když uz je v systému že neprošlo tak do toho moc chtít nebudou, navic to nebude za levno. Opravit - vyšší CO bude kat, lambdy, měření vzduchu, tam litaj desítky tisic.
Jaký byl obsah kyslíku a lambda?

 


0x
Kamarádka musela nechat sešrotovat mnohe5mladsi auto. Koupila si druhé, protože oprava je nerentabilní. Ono nikdo vám neřekne, čím to je a muzete vyměnit třeba pulku motoru, katalyzátor, výfuk., Atd

 

 

milanb

0x
Nepis ze to auto nema zadne zavady, kdyz ho vyhodili z emisi, to se navzajem vylucuje. A bohuzel, budes to muset nechat opravit, jestli na to nemate penize, tak auto prodejte.

 


0x
Poraďte se v autoservisu, kde mají uvedené, že zajištují emuse a STK.
hlok

však sem byl v servisu kde dělaji Emise

Hlok : "ježdeno vždy minimalně 10 km, zahráte bylo vždy a protahovat mě to ani nenapadlo v takovém provozu to ani moc nejde jedině někde uplně mimo trasy co jezdíme" Tímto stylem bych se spíše divil pokud by emisní prošlo! Jak je tu na pár místech psáno občas udělat tzv ITALSKOU údržbu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]