Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dilema s elektrovozítkem

Od: jarin® odpovědí: 41 změna:

Zdarec, mám tu Teslu měsíc a půl, najeto 3 000 km, nabíjím jen na veřejných stanicích (v bytě z 6.p nemohu) a primárně když to auto nepotřebuju. Mám auto na kterým jsou měněný minimálně vrchní ramena a někdo se o něj staral. Jednopedálový ovládání super, akcelerace taky, možnost předehřát nebo vychladit interier...ten kdo má elektro tak ví.

Minulou neděli mě ale trochu vytrestalo nabíjení, když jsem potřeboval akutně do Prahy a dobít si u nás auto. Hodinu jsem ztratil čekáním na uvolnění nabíječky a následný dobíjením...a stejně jsem pak dokrmoval na Chodově i když jsem odjížděl s 95% z domu, protože jsem nechtěl na dálnic brzdit provoz a sypal jsem tomu. Když chcete dát delší štreku na jeden zátah tak do jde ale musíte jet předpisově...což je další věc co mě trochu zklamala.

Přiznám se, že to trochu rozhodilo moje nadšení a měl jsem realné dilema, jestli se toho na přelomu října/listopadu před nutnosti koupě nových pneu za 12-15k nezbavit. Mám ještě obavy jak se zkrátí dojezd v zimě. Na jednu stranu by mě možná později mrzelo, že jsem tomu nedal dýl šanci, na druhou stranu budu možná méně tratit. Stejně jsem si teda říkal, že si to auto chci koupit na rok a pak to střelit dokud to bude mít baterku i motory v záruce aspon rok a půl. Po záruce bych to nechtěl.

Mám případně šanci že za to na jaře nebo v létě dostanu půl míče prodejem nebo výkupem v áčkách? Kupováno za 590k, rok 12/2019 s nájezdem 84 300..ted mám 87 300.

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

8x

Za mne zbavit se toho co nejdrive. Vas rezim provozu elektroauta (dobijeni na verejnych stanicich) podle mne uz nyni nedava (a do budoucna ani nebude davat) zadny ekonomicky smysl...


No ale ted už je asi jedno, jestli to prodám tento týden nebo koncem října, hm? Mně se primárně jednalo o to nekoupit na to kvalitní celoročky za 16k a pak to třeba prodat za 2 měsíce kvůli bídnému dojezdu. Protože ty nový pneu by hodnotu auta nezvýšily a jestli jo tak třeba o minimum oproti investici do kol.

k2

Tak mne to urcite jedno je. Ale cim dele budete provozovat tento ekonomicky nesmysl a cim vice penez do nej budete vrazet, tim vice budete pri prodeji tratit. Cim mene bude mit elektroauto najeto, tim je prodejnejsi (ale to sam moc dobre vite, kdyz to po zaruce "v dome" nechcete).


No tomu rozumím, spíš přemýšlím jestli bych ztratil nějak víc když to prodám ted nebo když pár týdnů počkám. Asi to udělám tak, že v týdnu vyhodím inzerát na internet a když nikdo po měsíci nekoupí, půjde do AAA.

k2

Za jak rychle se da na inzerat prodat Tesla netusim, nicmene par tydnu urcite nehraje roli. Ale rozhodne bych se toho snazil zbavit drive, nez budu muset koupit ty novy gumy.


No tak teoreticky pneu řešit nemusím i na začátku listopadu, když nebude náledí a sníh, ale jako chápu...já vždycky nejpozději první listopadový týden přezouvám. Spíš si říkám aby to nebyla záminka potenciálního zájemce somrovat slevu, ale tak to je jeho problém, ne můj. Pří nejhorším Áčka.

 


5x

Mám benzíňák a když začne svítit žíznivé oko, tak vím, že bych měl zanedlouho zajet k nějaké pumpě a natankovat, protože mi zbývá jen pár desítek kilometrů jízdy. Dřív jsem sebou vozil kanystr, ale teď jsou pumpy tak hustě, že to nepotřebuju.

Natankuju za chvilku a mám na dalších asi tak 500km pokoj.

Já elektrické auto nechci. Jako chápu, že to má mohutný záběr zdola, ale nestalo se mi, že by se ten benzíňák nerozjel kvůli slabému motoru. Zrychlení z nuly na 100 (nebo 200) taky vlastně prakticky nevyužiju. (A na závodním okruhu jsem si vyzkoušel, kolik výkonu a schopností toho svého auta vlastně nikdy nevyužiju. Docela jsem zíral.) Chlazení přez klimatizaci funguje celkem dobře a v zimě i ten motor začne brzo ohřívat (plus můžu pustit tu klimatizaci na ohřev kdykoli).

Kdybych na to měl tak 3-4 garáže, mechanika, co by se mi o to staral a peníze by mě nezajímaly, tak jako 3. nebo 4. auto pro hraní by to bylo skvělé, ale na sídlišti jsem rád, že zaparkuju s jedním, to samé na chatě, takže ani 2. auto by mi nepřineslo víc užitku než starostí.

Jak tohle odpovídá na otázku? Zatím jsem četl jen JÁ, JÁ, JÁ...

Nemám dost dat na to, abych mohl poctivě říkat KAŽDÝ, KAŽDÝ, KAŽDÝ, ale o své volbě a jejich důvodech můžu psát s jistotou.

Tazatel si snadno přebere, jestli je spíš v mojí situaci, nebo spíš zcela mimo ni, já o něm toho tolik nevím.

 

bear

2x

Benefit elektroauta je hlavně u lidí, kteří mají fotovoltaiku a nemají kam dávat přebytky. Kupovat elektriku k nabíjení moc smysl zatím nedává.

hjgvfkjh

Jestli tankujete elektriku u rychlonabíječek k elektroautu nebo benzin k benzinovému autu, tak spotřeba na 100km vyjde zhruba cenově stejně. Ovšem když se čerpá elektřina doma v době s nízkou nebo se zápornou cenou přes spot (výkendy), tak to vyjde levněji.

bear

"levněji" o pár halířů = nemá to smysl

 


2x

Koupit si elektru, když to musíte nabíjet jen na rychlonabíčkách není dobrý nápad, jednak se rychlonabíjením zkracuje životnost baterie, jednak to hodně limituje využití auta. Řešit se to dá - i když bydlíte v 6NP. Vím o SVJ, kde si odsouhlasili zásuvky s podružným elektroměrem dole, v suterénu. Ovšem pokud to auto stojí půl kiláku od baráku, je to stejně o ničem. Pak je možnost domluvit se zaměstnavatelem - i to jsem viděl, zejména v okolí Prahy. Některé firmy to dávají jako bonus, někteří za to platí. Pokud ale nemáte ani tuto možnost, tak bych Teslu prodal a pořídil si buď spalovák, nebo hybrid.

 


1x
1. Nemoct nabíjet doma, nebo v práci a být závislý na veřejných nabíječkách, to je na nic.
2. Na dálnicích se u nás rychlostní limity nedodržují. Tedy s Teslou a při zachování rozumného dojezdu jste nucen se trápit v pravém pruhu s kamiony a Fabiemi HTP. To auto se nepřizpůsobí vám, musíte se přizpůsobit vy jemu. Můžete si užívat akceleraci ve městě, ale na dálnici vás bude předjíždět kdejaká plečka. Nepamatuji, že by mě někdy Tesla na dálnici předjela, zpravidla jsou "se staženým ocasem" zapasované v pravém pruhu a spíš než 130 jedou 90..110. To auto je o změně myšlení. Jeho majitelé místo radosti ze svižné jízdy na dálnici hledají potěšení třeba v tom, že sledují, za jak málo kWh se jim podařilo ujet posledních 100 km.

 


1x
To je LR nebo SR? Jak daleko parkuješ od domu? My jeli nedávno do Prahy a dojeli jsme tam s 36%, pravda rychlost 110-130, místama 33-38, celkem 300km až k hotelu. Rychleji jsem po dálnici nejezdil ani se spalovacím a hlavně jsme měli hodně času. Druhý den zpět, mezitím pojižďky po Praze, když je to parkování zdarma, zapnuté sentry a v Čestlicich mi to ukázalo volné místo, tak jsem dobil z 19% do 69% , to byla otázka fakt jen na vychcaní 17minut, protože hajzly mají v obchoďáku. Domů mně to ukázalo ze dojedu s16%, to ale auto nepočítalo s tím, že manželka pojede 145. Nicméně před Brnem zácpy , tak jsme dojeli s 13 , pak je-li ještě pro psa a zbylo 9 a v osm večer se spustilo nabíjení. Mam od července NT od 20:00 , také v bytovce, ale malé, bydlím sice v přízemí ale kabel dolu se dá natáhnout. Parkujeme z boku bytovky. Půl roku jsem nabíjel na ac u Kauflandu a jednou se stalo, že bylo obsazeno, takže prakticky bez problémů. Se divím, že jsi čekal hodinu, na SCH je to vždy cvrkot a střídá se to rychle anebo popojet prostě o kus dál. Jinak v létě jsem několikrát točil letiště Vídeň, bez dálnic a to jsem jezdil za cca 12kwh, takže dojezd okolo 550, protože těch povolených 50/100 si hlídám a u nás jen tam, kde vím, protože o papíry můžeš dojít během 15ti sekund.
doplněno 27.09.25 23:40: Je spousta mýtů ohledně nabíjení, od toho jsou dlouhodobá data. Baterie po taxikáři, který to krmil na DC, nemusí mít po 400tisicich vyšší degradaci než ta, která se nabíjela v noci doma na AC. Stres pro baterii může představovat ponecháni pod 20% delší dobu zvláště v zimě nebo naopak nad 80% v horku. Ale ani to nemusí představovat velké rozdíly v degradaci, protože baterie degraduje nejvíce časem. Prakticky baterie může mit po dvaceti letech stále nad70% zbývající kapacitu. Jasně že se může něco posrat a může odejít dříve, ale spíše na rozbalancovaní než na degradaci, protože baterie je tak silná jak její nejslabší článek. Jinak ohledně rychlosti nabíjení mně nejvíce chybělo pomalé nabíjení ve městě, třeba jen 4-5kw, protože i ta padesátka u Kauflandu může být rychlá na dobu nákupu, vždy jsem dával na ac 11kwh a i to třeba na Vaňkovce v Brně nebo kdekoliv ve velkém obchoďáku může být hodně rychlé, když tam někdo tráví víc času. A také tam člověk nikdy nepřijede prázdný a chce si jen trochu docrcnout, takže je to nepraktické. Běžně udržuji baterii mezi cca 35-65%, víc dávám když někam jedu dál. Řešil jsem to u nás ve městě, zda by nemohli udělat několik běžných 13-16A zásuvek, případně třeba po vzoru Rakouska cca 5kw, protože třeba návštěvníci do zoo, lázní nebo sportovní události na stadionu kde lidi tráví několik hodin nebo celé odpoledne, tak je to daleko praktičtější než nějaké ultra. Ale je to mlácení prázdné slámy, když to řídí člověk, který věří ve slepou cestu, tak nějaké návrhy jsou zbytečné. A také lidi chtějí nabíjet levně a ne dávat domácím poskytovatelům 13kc za 50kw nebo 18kc za 150kw, zvláště když reálně to jede méně. Výmluvy na investiční náklady, když to mají na dotace jsou směšné, zvláště když Tesla SCH má poloviční a dynamické ceny s výkonem daleko vyšším a bez dotací. Samozřejmě nejlevnější nabíjení je doma v nízkém tarifu, sdílení energie u nás také nefunguje, ale dá se to obejít, že si dáte auto k někomu, kdo má na střeše přebytky. Nepraktické, když to není soused, ale prakticky zadarmo.

Je to LR 12/2019 Dual Motor s SOH 89%. Já to právě dokrmoval u nás na 95% s tím, že jsem si naivně myslel, že když to nabiju na tolik procent tak to dám na jeden zátah a už nabíjet nebudu muset. Jednalo se o trasu Brno > Praha a zpátky. Jenže já právě nechtěl jezdit uplně v pravým pruhu mezi kamionama a když jsem chtěl jet v levým, tak jsem zase nechtěl zdržovat ostatní. Takže jsem dojel na Chodov a měl jsem myslím 46% a s tím už do Brna nedojel...nebo možná jo ale musel bych jet těch 105km/h po dálnici zase. Takže trochu zklamání. Spalovák sice takovou brutální akceleraci nemá ale zas člověk může jet na 160 když není provoz a neprojeví se to tak na spotřebě paliva...dá tu cestu na jeden zátah a nebo někde za pár minut natankuje.

Já to na Chodově píchl na DC nabíječku a než jsme vyřídili co jsme potřebovali, tak se to nabilo natolik abych s tím dojel dom a zbylo mi 15%. Ty dlouhý cesty jsou prostě bolest. Ale bydlím 18 km od Brna a na ty cesty do Brna a zpátky který primárně mám mi to příjde fajn. Jediný z čeho mám strach tak je zima a to, že to má odporový topení který zase víc žere jak tepelný čerpadlo. Takže právě přemýšlím, jestli tomu dát šanci do jara a nebo se toho zbavit teď než bych musel přezouvat kola. Sypat do toho zbytečný prachy jako do Alfy se mi nechce, když koupím nový pneu za 15k tak se to pak nepromítne k ceně. Koupil jsem to za 590...nevím pak případně jakou cenu prodejní nastavit a jestli se vůbec obtěžovat s prodejem a nebo to hodit do Áček odkud to přišlo. :D

Tak to máme stejně , degradaci mám taky cca deset procent, teď uz 134tis celkem. do Prahy 300km a zbylo 36% Ale jak říkám, nespěchali jsme, protože hotel byl až odpoledne. Zpět už to bylo svižnější ale jet trvale 145 se ani v levém pruhu nedá. Viděl jsem volné místo v Cestlicich, tak jsem skočil tam. I v té rychlosti bych dal 350km Tepelko tě nemusí až tak trápit, pokud nejezdíš pravidelně dlouhé trasy, nikdy se nevrátí. Ze začátku stejně jede rychle vyhřívání , tepelko se využije až později a zvláště ve městě krátké jízdy to také nedává smysl. Topí to sice hned, ale na pár minut stačí zapnout sedačky. Nicméně předehřev používám rád na rozmrazení oken, které se pak nemlží a ze to žere v zimě víc mě netrápí, zvláště když už teď nabíjím za 4,40kc. Používám i sentry a taky používám dog mód pro psa. Navíc když se posere tepelko, tak je to pak o dost dražší. Nicméně zkoušel jsem v Brně novou trojku LR zadokolku a ta je ještě o hodně úspornější. Blbnul jsem s tím na rozjezdy, letmé zrychlení, výkon vůbec nechybět a zpět jsem dojel se spotřebou lehce přes 10kwh. Řekl bych že o 1,5-2kwh bude úspornější. Dále o hodně lepší rejd než čtyřkolka a automatické řazení plus se mi líbilo ovládání blinkrů na volantu. Na to bych si také rychle zvykl. Nová ypsilonka už byla taková vlažnější, také zadokolka, byla tižší od podvozku, který je pohodlnější, na druhé straně když si člověk zvykne, že se auto nenaklání, tak už mi to přišlo takové nezvyklé až pocitově nejisté, ale stopu to drží dobře. Jako rodinné auto dobrá volba. Také u těch novějších modelů není tak vymakané audio jako u těch starších , i když stále lepší než kdekoli jinde.
bobann
Spalovák sice takovou brutální akceleraci nemá ale zas člověk může jet na 160 když není provoz a neprojeví se to tak na spotřebě paliva
Jarine co furt máš s tím brtalnim zrychlením? Na co ti to prakticky je?
Je to oblbovačka pro smažky,prakticky na nic
k2

@bobann: Ze neco nechapete, nebo pro to nemate vyuziti jeste neznamena, ze je to "oblbovacka pro smazky". Netusim teda, proc zrovna pro smazky, ale to je jedno.

Brutální zrychlení u elektroauta má jeden podstatný limit - řidič většinou nemá odhad a občas to pak pošle někam kam nechce.Kde prakticky na našich cestách využijete brutal zrychlení?Je to super mít na tacho 180 tam kde mám na benzínu běžně 80 , jenže jak daleko tímhle stylem dojedu?


Tak 180 jsem s tím autem ani nejel a taky tím nemyslím, že bych každej den na silnici zkoušel zrychlení z 0-100. Tady jde o tu okamžitou akceleraci, kdy to auto má výkon, nemá žádnou prodlevu, protože nemá převodovku, nemá turbo co se musí roztočit. Takže když je nějaká debilní situace na silnici a v dnešní době jich je dost, tak je daleko lepší prostě přidat a zmizet, než začít brzdit.

k2

@nunici: A kdo tvrdi, ze je potreba zrychlovat az do 180km/h? A zrychleni vyuzijete naprosto vsude. Je to stejne jako s akceleraci na moto, jen tady sedite v "plechovce" a nefouka na Vas.

Tak ono je to především o plynulosti. S tímto autem není problém pustit chodce, nečeká se tolik v křižovatce, člověk zmizí dřív než tam další auto vjede, na dálnici nemusí čekat, až v levém někdo předjede, stačí přidat plyn, protože 180 je tam mrknutím oka, žádné kvedlání a hopsání na spojce, člověku stačí pouze jeden pedál. Jinak Brno Praha a zpět se dá zvládnout s přehledem a rezervou, je to jen o tom, zda pojedeš podle předpisů nebo pojedeš systémem brzda/ rekuperace, protože trvale se nedá průměr udržet ani na 130 kvůli hustotě provozu a Tesla ti píše s kolika dojedeš do cíle , takže je to jen o tom, zda tam budou o dvacet minut rychleji a pak je strávím na nabíječce nebo pojedu tak abych to dal bez nabíjení a časově to vyjde klidně i líp. Přitom je po cestě několik SCH a stačilo na pár minut zastavit, protože na displeji vidíš, kolik stojanů je volných. U nabíječek třetích stran to vidíš také, ale v aplikaci v telefonu. Možná ze v některé z příštích aktualizaci uvidíme i obsazenost cizích nabíječek přímo v autě . Já jsem ale zatím nikdy neměl potřebu na cestách využívat cizí poskytovatele, jednak cena je vysoká a nabíjení pomalé, takže jsi tam čekal z toho důvodu tak dlouho, navíc to často blokuji spalovači. Evropa se dá běžně jezdit po SCH a jak jsem psal, je tam cvrkot, i když je plno, střídá se to velice rychle, navíc mimo špičku můžeš nabíjet za 6-7 Kč, špička 9-10kc. To se ve špičce blíží cenám domácích poskytovatelů na AC 11kw. Mně to v těch Čestlicich dávalo chvíli 224kw, protože jsem tam přijel s nízkým nabitím, žena ještě chtěla koupit aspoň pečivo, ale vzdali jsme to, protože bych musel jít přeparkovat a zase se vracet. Do Bratislavy jsem nedávno jeli ke známé s půlkou baterky, neplánovaná akce, 250km mimo dálnice tam i zpět a žádný problém. Návrat měl být s nějakými osmi procenty, ale jel jsem tam okolo suoerchargeru, tak jsem si tam na pět minut zastavil a dobral téměř 7kwh , abych zbytečně neždímal baterku. Tam to bývá hodně často plně obsazené, jedno poslední místo bylo volné, ale během té chvilky odjely dvě auta. Tankuješ jako spalovač pět minut a jedeš dál, žádný problém a ani nemusíš nikam chodit platit. Jinak zimní gumy už jsou dle mě přežitek, několik posledních zim jsem ani fosila nepřehazoval a neplánuju to ani v tesle. Na ty dva tři dny v roce to fakt nemá smysl, k rodině můžu jet o pár dní později nebo v případě nouze přehodit na spalovaču, jen nevím, kdo bude řídit. Žena to odmítá a mě do toho nikdo už nikdy dobrovolně nedostane. Smrdí to, vibruje volant, sedák, pedály, komplet celé auto, žádný klid, levná nafta ze zásuvky doma také neteče a hlavně to nebrzdí samo.

Jasně no, já to plně chápu. Jako za mě taky EV vede v tom, jak je to plynulé a pohodlné a řídit spalovák je takový divný. :D Jenže v mém případě to nedává smysl. U nás máme pěkně debilní SJV, takže bych nabíjet nemohl, to vím tak na 95%. A když jsme dojeli z té Prahy, tak mi zbývalo 15% a protože to auto mám rád, nechtěl jsem ho nechávat přes noc s kapacitou pod 20%, takže jsem jel ještě na nabiječku na náměstí a otec mě vyzvedával Oktávkou a ráno mě tam zase pro to auto vezl. Takový harakiri. Od té doby fakt uvažuju, že to prostě střelím a vrátím se ke spalováku.

Nevyzkoušíš - nevíš.A skončíš v příkopu nebo v protijedoucím autě . Elektro je prostě o tom, že je třeba se tomu autu přizpůsobit .Samozřejmě dá se zvyknout a pak je to viz @štír .

Tak zrovna SVJ ti může políbit prdel. I SVJ musí dodržovat zákony. U nás jsem já předseda, tři patra, šest bytů a byl návrh od některých zakázat pronajímat byty. Advokátka rovnou řekla že nelze. A například třeba klimatizace, nikomu problémy nedělám, ale vždy řeknu at si obejde sousedy. Někomu může vadit vzhled, někomu hluk a zrovna takové zásuvka už vůbec nic nedělá. Já teda jsem si ji dal nakonec na balkon, jsem v přízemí a jelikož parkujeme z boku, mám podél zdi v trávě dvaceti metrovou prodluzku. Nikdo tam nechodí, není to v noci vidět, nikomu to nevadí a zásuvku využiju i na balkoně. Je možné sklepem dotáhnout kabel i na bok, ale říkal jsem si že časem bude těch aut více a domluvíme se na jedné společné skříni, kde si každý dotáhne svůj kabel nebo se to vyřeší jinak, třeba čipy. SVJ nemůže ani zakázat parkování třeba pod bytovkou. Jediné co bych už asi nechtěl absolvovat byla ta změna tarifu, byl to téměř půlroční boj s byrokracií. Tarif D27d je soecifický, elektrikáři s tím nemají ještě zkušenosti a každý technik od Egd nebo i čezu si to vykládá jinak. Jen Pre s tím problém nemá, ale to se nás netýká. Každopádně cena 4,40 není špatná, za dva tři roky se to třeba vrátí, protože ani elektrikář nepracoval zadarmo, na tuto cenu bych se ani při sdílení energie nedostal, protože u nás to nefunguje jako za hranicemi, distribuce je drahá, to platí i u spotových cen, kdy nízké ceny trvají jen třeba hodinu dvě, někdy déle, někdy vůbec a takhle mám osm hodin v kuse. V létě jezdím za 10-13, v zimě za 16-18, dálnic moc nemám a plus nějaké spotřeba na sentry, na psa nebo předehřev či chlazení, tak budu celoročně v průměru dost pod korunou a na další roky cena elektřiny nadále klesá a možná příští vláda převede část distribuce do rozpočtu, , v roce 2028 skončí podpora solárníkům, takže dalších 60haléřů dolů a také dost lidí v okolí má hodně přebytků z fotovoltaiky a rádi se toho za 1-2kc zbaví než to posílat do sítě za pár haléřů nebo za to dokonce ještě platit. Také je možné že si nějakých pár panelů na střechu dáme i my, až to některým někdy docvakne.
bobann
Fakt se mi nelíbí, jak je někdo unešenej z brutálního zrychlení, když to auto váží s dvěma cestujícími přes 2 tuny. Zvlášt ještě ve střední Evropě, kdy bývá několik měsíců v roce namrzlá silnice.
Nemáš vlastní fotovoltaiku=opruz s nabíjením

 

riva

0x

Bateriím nesvědčí rychlé nabíjení, plné nabití, hluboké vybití. Na veřejných nabíječkách se ale nabíjí rychle, jinak by tam auto stálo hodiny.

S fotovoltaikou (nebo alespoň s barákem) si pořídím za 1500,-Kč 1f "wallbox" a auto se nabíjí nízkým proudem. S výjimkou delších cest tak mohu baterie držet v rozmezí 20-80%. Vrátim se, zaparkuji, zapnu nabíječku a mám to 20 metrů ke dveřím. Baterie se dobíjí max. do těch 80%.

jir
Podle zkušeností jednoho majitele Tesly, který to nabíjel pouze nabíječkou na 230V tomu nesvědčí ani pomalé nabíjení. Baterie odešla těsně před koncem záruky. Naštěstí...

Nevím jak u Tesly, Ale většině elektroaut pomalé nabíjení neškodí a naopak je potřebné. To z důvodu aby BMS stíhal balancovat články v baterii.

jir
Ale jó, jasný, tohle je informace od toho majitele, co mu řekli v servisu.

 


0x

Vy ste nadherny priklad, preco v podmienkach panelakovych sidlisk nie je elektroauto riesenim. Predajte to, kym je cas.

 


0x
Pro tebe to auto nemá moc význam.
S fotovoltaikou by to bylo jiný. Bydlis v 5. patře...
Myslím, že auto musí sloužit TOBĚ. Ne ty jemu, stresovat se, kde můžeš dobít.
Proč jako fanoušek Alfy sis nekoupil Stelvio? Krásný velký auto, jak je na fotkách. Klidně za cenu 430 000 kč.
Mám Alfu 156. Na plnou nádrž jsem ujel na 750km.
A pro jistotu můžeš v autě se spalovakem vozit v kanystru dalších 10 litrů paliva a seš bez starostí a vysmátej jak lečo...pač když zustaneš na suchu, za 2 minuty tam hodíš těch 10 litrů a jedeš dál
Měl sis nechat tu Alfu 147 prozatím. Nebo koupit to Stelvio, který je kvalitní, spolehlivý, řídil jsem ho když ho chtěl týpek prodat, paráda
Aby ses stresoval kde si nabiješ auto, hovadina. Elektroauto sis měl nejdřív na 3 dny půjčit ne hned kupovat

Tak Alfa jezdí a beru ji na nákupy s dědou a je to obdivuhodný že když tady celej tejden stojí tak chytně na brnk. No chrastí tam ložisko a je potřeba vyměnit klíňák, chtěl jsem koupit nejlevnější sadu za 300...mechanik mi řekl, že mám koupit kvalitní..tak jsem koupil za 700Kč a pak když to zvedl tak řekl, že to nemá cenu měnit...ale cestu z Brna do Prahy to zvládlo...možná i rychleji a lip jak ta Tesla :D :D

Ta Tesla mě uchvátila co se týče funkcí, řízení a i té akcelerace a jednopedálového ovládání. Ale netušil jsem, že ten dojezd je tak špatnej no a že když mi někdo řekne, že Long Range dá Prahu tam i zpátky bez nabíjení, takže člověk musí jezdit v pravým a nechávat se předjíždět jedničkovou vylítanou ofcí :D

bobann
Kolik stojí nová baterie do Tesly i s výměnou? Minimálně 600 000 Kč pro Long Range.
Už teď je ta baterie stará 6 let.
Za 100 000 Kč máš třeba krásnou Alfu 159 Combi s automatem v krásným stavu.
Tys vybíral tak dlouho auto až jsi přebral.

 

asd1

0x
A cos čekal? Tohle je známá vlastnost elektroaut. V zimě to lepší nebude.
Jestli prodat nebo si ho nechat je na tobě, hodnota vozu bude jen klesat.
Jasně že řeči o velkým dojezdu jsou chvaleni ocasu. Oni nekecaj, ale na to musíš jet 90 za kamionem ve vzduchovým pytli
Nebo namontovat tažný zařízení a ve vozíku mít třífázovou elektrocentrálu

 

No, ono to sice zní paradoxně, ale už i toto řešení vymysleli a průmyslově vyrábí

eptender.com/...

Tak teď by to chtělo ještě další level pro snížení ztrát a hmotnosti a zvýšení spolehlivosti -vynechat generátor a spalovakem pohánět přímo kola toho vozejku
A nebo opak pro takový, co si nejsou jisti, jestli by elektro bylo zrovna pro ně, nebo jsou z daleka - vozejcek s baterkou a elektromotorem pro tlačení běžného spalovacího auta, třeba pro vjezd do centra města a tam tvoření delších kolon a bezproblémové parkování přes 2 místa Safra, to bych si měl nechat patentovat a na okraji Prahy si otevřít půjčovnu takových elektro dvoukoláku
ja1

promon: ale ten superhyperpowerudělátor bude stát jak to elektroauto. Toto je také řešení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]