Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie KO?

Od: seatleon1 odpovědí: 6 změna:

Vozidlo: Seat Leon I 1.9 TDI, 110 kw
Zdravím,
včera mi blikla na autě červená kontrolka baterie. Dnes při cestě zpět domů taktéž svítilia, postupně se rosvítily i ostatní kontrolky (airbag, abs, varování). Postupně se mi zhasínal interiér - kontrolky zhasly, rádio se vypínalo apod. Při obou případech jsem nastartoval v pořádku, na první brnk.
Poté jsem zkontroloval fyzicky autobaterii, viděl jsem poměrně velkou oxidaci u záporné svorky. Takže jsem oxidaci odstranil, svorku lehce zbrousil hladkým šmirgl papírem. Na svorky jsem použil prostředek proti oxidaci, kterou mi doporučili v obchodě pro autodoplňky.
Následně jsem zkusil nastartovat a nic. Ani brnk. Zajímavý, že zamykání, světla apod. bylo funkční, ale nastartovat nešlo. Změřil jsem napěti multimetrem, ukázalo mi to hodnotu 12,10 V. Normální hodnota je okolo 12,6 V, jestli se nepletu.
Zkusím zítra autobaterii nabít, ale na první pohled se mi nezdá, že by byla úplně vybitá (nejsem samozřejmě odborník). Nějaké tipy, co by mohlo být špatně? Kdyby to byl vadný alternátor, tak by otáčky padaly a motor by zdechl, auto by alespoň nastartovalo, nebo se pletu?
Děkuji všem za rady.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x
Baterku nabít hned, jinak chcipne! ( sulfatace elektrod = nevratné poskozeni)
Evidentne nedobiji = alternator. Vybita baterka je až následek.
bear

Jestli už baterce uniká elektrolyt formou výparů kolem svorky, tak je stejně na vyhození.

Jen je mi trochu divný, že i potom dvakrát startnul nabrnk, jedině snad v případě zánovní baterky (zažil jsem, kolegovi kdysi na dálnici chcíplo za jízdy nedobijejici Twingo s novou baterkou a po chvíli stání tu 1,2 zase nastartoval).
Pro tazatele- změřit aspoň multimetrem napětí při běžícím motoru- pokud bude pod 14, nedobiji. Záleží kdy - pokud napětí padá při zvýšení otáček, jsou pryč uhlíky. Pokud po zahřátí, nejspíš regulátor, možná některá z diod. Měřit jak na beterce, tak na altiku, může být špatný kontakt na pojistce nebo oku kabelu, dokonce i mezi altikem a blokem jsem zažil oxidaci s úbytkem napětí takovým, že prakticky nedobijelo (fabie 1,4/16v).

 

k2

3x

Pletete, ocividne Vam to nedobiji-tedy problem s alternatorem. Pro tyto pripady dokonce vyrobce vybavil vozidlo kontrolkou dobijeni...

No jo, kontrolka "baterky" asi může pro někoho být matoucí, když by vlastně měla mít podobu alternátoru
bear

A jak by jí ti bl*bci říkali, když je pro ně kontrolka motoru vrtulníček nebo pečený kuře?

Kontrolka nepřipoutání jsem zase slyšel, že je panáček na záchodě.

A kontrolka tlaku v pneumatikách jasou záda s prdelí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]