Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jsou celoroční pneumatiky dobré?

Od: babajaga® odpovědí: 45 změna:

Dobrý den,

Mám letní i zimní pneu na discích. Takže ani pro nešikovnou starou ženskou žádný problém. Hevírek, povolím, přehodím, utáhnu. Když přijede syn, dotáhne, co jsem nezvládla sama. Jenomže:

Syn po prohlídce a změření vzorku mého obutí zjistil, že mé zimní gumy už nebude možno v další sezóně použít, jsou příliš sjeté. Čekají mě nové.

Vnuk mi poradil tzv. "celoroční." Bez nutnosti přezouvat.

Co si o tom myslíte? Letní mám pěkné, těch by byla škoda. Ale ty zimní potřebuji.

Používáte celoroční? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? Klidně piště své zkušenosti, návrhy a třeba i ptákoviny. Vždycky se z toho dá vybrat něco podnětného. Děkuji vám předem za názory. Jaga.

 

 

45 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva

5x

Postupně přecházím na celoroční u všech aut.

1. Není u nás zas tolik sněhu.

2. Nenajedu tolik kilometrů (s auty najezdím pod 15 000 km ročně).

3. Vyhnu se pakárně s čidly tlaku v kolech.

 


5x

Používám celoroční a nemusím nic měnit a nic skladovat

 


4x

Celoroční jsou jakýsi kompromis, nedosahují kvality letních v létě a zimních v zimě. Pro běžné ježdění bez větších nároků v průměrných podmínkách ale celkem vyhovují.

 


3x

Měním na dvorku letní/zimní, asi půl hodiny.

1) Zkontroluji stav dezénu i pneu z vnitřní strany, odstraním zapíchnutý šmejd (jednou docela slušný pokřivený hřebík). Zkontroluji brzdové destičky a brzd. disky.

2) Sejmutá kola občas odvezu na vyvážení, mnohem levnější neb neplatím montáž a nespěchám, takže i sezónní sleva.

3) Vzhledem k ceně auta, nákladům na provoz, mít dvě sady disků s pneu je zanedbatelný více-náklad na provoz. Stejně za životnost auta je všechny sjíždím a nevyhazuji neojeté. A letní mohu brousit delší dobu (výhoda vůči celoročním).

4) Klid v mysli, snížená brzdná dráha, rezerva v zatáčkách. I při opatrné jízdě je někdy nutné řešit krizové situace.

 


2x
Tak výhody celoročních jsou jen v tom, že se nemusí přezouvat či přehazovat kola, jinak žádné výhody v létě ani v zimě nejsou, je to takový kompromis, ale kdo moc nenajezdí, tak z finančního hlediska dávají smysl. Kdo jezdi víc, má dvě sady, protože tu jednu by sjel brzy a stejně bude přezouvat. Já už poslední dvě zimy jezdím na letních, sníh tu není, možná dva dny v roce, ale dopoledne stejně roztaje a když náhodou ne, tak k rodině na valašsko pojedu o pár dní později. Je to jen o preferencích a potřeb každého.
km

z toho co píšete to vyznívá, jakobyste si myslel, že zimáky jsou vhodné "pouze na sníh". co teplota a mokro na silnici? ...

re4zon
Nove slusne letni nemaji problem ani pri nizsich teplotach a na mokru. Vyhoda zimnich je pri mrazu a v brecce.
km

stejně tak jr to ale se zimníma v létě

re4zon
Jak stejne? Je to s nimi tak, ze ve fakt velkem vedru jsou trochu mekci a muzou se zvejkat. Pointa je, ze celorocni nejsou zadna katastrofa nikdy, krome naprosto extremnich podminek. Kdo bydli nekde na samote v horach a splha se tri mesice v roce po zasnezenem svahu logicky zimaky potrebuje. Starsi dama jako tazatelka fakt prakticky nepozna rozdil, stejne jako 90% dalsich lidi. Ja treba mam na jednom aute dve sady a na jednom celorocni hankooky se kterymi jsem ho koupil, jezdim s nim obcas dost ostre a rozdil jsem nepoznal nikdy, drzi jak pribite. Maji najeto 30000, porad pres 4mm, a to auto neni zrovna lehke. Na rozdil treba od zimnich i letnich barumek, ktere jsem mel nekdy pred sedmi lety, ty staly za hovno vsechny stejne. Pokud clovek trochu umi ridit a nejezdi jak totalni magor, pri najezdu cca 10tis za rok se mu absolutne nevyplati mit dve sady.
km
"Nove slusne zimni nemaji problem ani pri vyssich teplotach a na suchu."
tak

 

2024

2x
Ano, jistě mohou být "dobré" resp. univerzální. Nikdy však nemohou být vynikající v létě a vynikající v zimě. To je fyzikálně nemožné.
riva

To je to samé, jako nemohou být vynikající v mokru stejně jako na suchu. A kdo z nás si vyměňuje podle deště pneumatiky? Jedině závodníci F1.

@2024: Ale mohou být v zimě lepší než zimáky a v létě lepší než letňáky...

2024
Technicky vzato se to může při určité konstelaci hvězd stát.

 


1x
Ja osobně preferuju sadu zimní sadu letni
Ty celoročky sem daval na dcery auto a ta uz je po lonske zimě nechce prej to neni ono a když bylo občas namrznuto tak se stim bála takže prej pude do mnou ověřených zimních klebrú

Kdybys jí to neřekl, tak to neví...

asd1

Jakože jeho dcera sama za jízdy nepozná který gumy jsou lepší a musí jí to říct fotr? Být ta dcera tak se urazim...

asd1 - přesně tak, když jsem to četl, tak jsem o tom taky dost pochyboval.

 


Jinak - bydlím v našem rovném úrodném Polabí- Pardubicko. Sníh a led jsem viděla naposledy, když jsem čistila a rozmrazovala mrazák. Do hor v zimě nejezdím.

Přikláním se proto zatím k těm univerzálkám. Jaga.

Každému bude vyhovovat něco jiného.
Já jsem rád připraven i na tu nejméně pravděpodobnou variantu.
Nasněží, namrzne a z vážných důvodů budu potřebovat vyjet, do cesty mi uklouzne chodec a já díky celoročkám nedobrzdím...

asd1

1. Pokud sníh vidíš leda v mrazáku tak zimní vůbec nepotřebuješ - jsou povinné jen na sněhu a ledu, nebo za značkou "zimní výbava" (tam i když je sucho a 20 nad nulou). Pokud nejsou povinné zimní, tak můžeš mít letní (což splňuje i zimní se vzorkem pod 4mm - stačí když má 1,6). Riziko je když někde náhodou potkáš namrzlej most a nabouráš, tak pojištovna odmítne plnit protože námraza šla předpokládat = zimní povinné. Nebo vyjedeš za sucha a cestou nasněží.

2. pokud máš dobré letní, tak vem zimní. Ideálně prémiovky, za sebe mám rád TS 870 nebo GY Ultragrip, z levných Debica nebo Sava, Fulda, Hankook..

3. Celoročka je kočkopes, přirovnal bych to k zimní ojeté na 5mm - jezdit na tom jde, ale letní v létě je lepší a v zimě zimní taky. Směs je zimní měkká, ale bloky mají polovinu lamel (aby se v létě nežvejkaly), na sněhu ta polovina chybí a na suchu přebývá (letní mají bloky bez lamel). Pokud celoročky, tak nešetřit a brát jedině prémiovky kde i ten kočkopes neni úplná bída.

4. chytré kecy že jsou teplý zimy bez sněhu a zimáky jsou zbytečný - nejsou velký mrazy a hodně sněhu, ale v noci je kolem nuly/ těsně pod nulou, tak je nad ránem námraza, občas do toho mrholí tak ledovka. Na tom je v gumách největší rozdíl a ty námrazy nejsou všude ale v mrazových dolinkách, na mostech atd., takže jedeš po mokrým a najednou "překvápko".

 


0x
Mám nové auto a nahodím teď celoročky. Měl jsem vždy dvě sady, ale zabralo to půl sklepa a s hrkajícími koleny je to čím dál těžší smýkat. Nokiany to jistí...

 


0x

Celoroční jsou "zimní" pneumatiky používané celý rok. Celoročky a dezénem do 4mm se na zimu nedají použít, co pak s nimi?

Vyhodnost je dle naježděných kilometrerch a stylu jízdy. Taky místo ježdění je dost důlležité- Já jezdil trojúhelník, Pardubice Přelouč a Heřmaňák dlouho na letních i v zimě. Klidně jsem počkal na odpoledne až sníh roztaje, nebo jsem jel až zítra.

Dají se použít. Jen ne na sněhu nebo ledě.

Na ledu nerozhoduje druh pneu, jak nám tvrdívali v reklamních šotech. Na ledu osobně nejedu, mám se rád. Pneu s hřeby (protiskluzové hroty) v ČR nejsou povoleny.

asd1

regin - ale rozhoduje, naopak tam je rozdíl hodně velkej... Na ledu jezdim často, at už na "suchým" pří -10 kdy to sedí tak i na navlhlý ledovce která klouže jak sviňa.. Občas jsem přijel, lehkej volant takže opatrná jízda ale v poho, vystoupil jsem z auta a odjel po botách dolu z kopce, zpátky ručkoval po plotu. Tak to asi dobrý gumy fungujou i na ledu...

Pneu s hřeby povoleny jsou, např. pro IZS, nebo taky MP ve Špindlu.

jawacek350

Tady souhlas s Milanem. Také jsem u sebe narazil. Nedříve jsem si říkal, jak to bude super, že nebudu muset přehazovat gumy, jenže jakmile se ocitnete před zimní sezonou a gumy už mají vzorek pod 4 mm, nadšení vás přejde a stejně musíte řešit nové gumy a přezout. Takže znovu přehazuji sadu letní / zimní.

Že jste všicbhni pochopili, co myslím slovem v zimě? Nebo mám ocitovat zákon?

Já myslím, že ano. Roční období, samozřejmě, nebo přesněji tady období od 1. listopadu do 31. března - co jiného?

asd1

není led jako led a nejhorší je když si majitelé 4kolek myslí že je to jen o autě a pak se dví že je v kopci předjede stará FABKA

 


0x

Dodávám problémy s celoročními pneu v zahraničí. V některých zemích je užívání celoročních pneu pro cizince odrazující pro komplikovanost předpisů (povoleny jen na určitém území, rychlostní limity, váha vozidla při zátěži a podobně). Pro příklad Itálie zde.

asd1

Tohle je nesmysl, naopak problém jsou zimní. Konkrétně ta itálie - zimní v létě být můžou, jen musí mít index vyžadovaný pro letní (což celoročky mívají)

 


0x

Protože jsme auta pořídil se dvěmi sadami kol (moje letní lité a zimní plechové hliníky=vzhled plecháčů,ale jsou to z alu slitiny, syn plecháče se zimáky a lité s letními) tak jsme po sjetí letní sady koupili letní Nokian Wetproof v potřebném rozměru.A protože jsme s nima spokojeni, tak letos syn pořídil na zimu opět Nokian , ale Seasonprof 2, dle názvu celoroční skutečně značené jako zimní = M+S a 3PMSF, s dobrým hodnocením a docela dobrá cenová relace. Po zimě uvidím zda je na příští sezonu pořídím i na své.

 

k2

0x

Uprimne: moc nechapu otazku, nebo co udelate po porizeni celorocnich pneu s temi peknymi letnimi, co by jich byla skoda?

Pokud mam pekne letni na 2. diskach, tak mi nejak unika smysl koupe celorocnich pneu...


To máte pravdu, letní mám takřka nové, asi rok v provozu. O tom jsem taky uvažovala, co v případě celoročních pak s letními? Asi koupím zase sadu zimních. Jaga.

Dcera a zet mají dobrého kamaráda v pneuservisu, je s ním dobrá domluva, ten mi snad něco vybere.

Dobře rozhodnuto; měnit.

1) Letní pneu se mohou více ojíždět (předepsaná menší výška vzorku), tedy více najedou.

2) Letní pneu jsou nejméně hlučné.

3) Zimní mají vždy kratší brzdnou dráhu v mrazu než celoroční (případně letní), prokázáno v testech a proto se vyrábí.

 


0x

Kdysi jsem zaspal přezouvání ( měním celé kola i s disky) a na prvním sněhu jsem se divil jak lettáky s jemným vzorkem kupodivu dobře drží .Zkusil jsem "testovací krpál" a kupodivu ty lettáky to daly na sněhu líp než o 2 měsíce později zimní ... Takže za mě proč ne. Zimní mi obvykle vydrží 2 zimy a pak dojiždím přes léto ...

dříve se jezdilo jen na letních, taky se to spoustu lidí naučilo, jezdit ve sněhu.

smode2
Nejen jezdit ve sněhu. Také opravovat plechy
Tak tak, kdysi se jezdilo na letních pořád a problémy nebyly. I v práci jsem jezdil pouze na letních s dodávkou, náklaďákem a bez nehod. Každopádně lopata v náklaďáku byla nutnost, ale člověk si poradil vždy.

stir, přesně tak. Pamatuji, jak jsem jezdil s poloprázdnou Liazkou do Špindlu na letních gumách do kopce k obchodu.

Zastavit dole, dojít na prodejnu, několik prodavaček s píštalkou podél cesty a pískaly, tím mi dělali volnou cestu do kopce.

Vždy bylo třeba si poradit.

 

Jenže ty letní měly úplně jinak řešený dezen oproti dnešním. Ve výsledku to byly spíše celoročky. Jak se začalo přezouvat, tak se z letních staly opravdu letní.

 

smode2

0x
Pokud nejezdíte na sněhu, jsou velmi dobré. Ale sníh opravdu ne - ten je smrtící
Sníh není žádný problém, dokonce člověk jede i rychleji, než jiní na zimní sadě ale se smrtí v očích. Námraza je horší, ale taky se dá normálně jet, jenom musí člověk trochu předvídat, přemýšlet a mít cit.

 


0x
Tak jako tak koupíte 4 nové pneu. Já jsem zastánce výměny celých kol, tak jak tu někdo psal alespoň se člověk podívá na auto. Celoroční za mě jen při malém nájezdu a nejezděni na hory. Na druhoi stranu, když koupíte celoroční, můžete letní kola prodat i s ráfky, takže je to na Vás.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]