Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nedaří se odvzdušnit brzdy

Od: jerry odpovědí: 16 změna:

Zdravím. U svého auta octavia 2 ABS/ESP jsem měnil zadní třmen. Pak mi začal povolovat pedál, tak jsem vyměnil hlavní brzdový válec. To propadání se spravilo, ale pořád nemůžu docílit toho, aby pedál byl pevný. Pedál je pořád měkký a chová se zvláštně. Třeba jeden den je měkký a má delší chod a druhý den je pevnější a má kratší chod. Může to dělat vzduch? Odvzdušňoval jsem to několikrát plničkou a diagnostikou podle dílenské příručky. Zadní třmen jsem poklepával a různě natáčel, tak že by tam vzduch být neměl. Ještě jsem četl, že někomu pomohlo odvzdušnit hl. válec pak vstupy a výstupy z ABS. Nemáte nějaký nápad? Děkuji.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

0x

Zkus to odvzdušnit jako spojku. Vem si stříkačku ideál 100ml a víc a přes hadičku vstříkni brzdovku přes třmen do nádobky a ideálně přes odblokovanouESP trasu v kostce přes diag.

Naber 3/4 obsahu a natažením na 4/4 vytáhni vzduch, který tam je při připojení hadičky se stříkačkou na spoji. Pak teprve tlač čistou kapalinu bez bubliny do systému.

 


0x

zažil sem s kamarádovo dvojkou podobnej problém měnili se vzadu oba brzdiče a pedál nestál za nic vzali sme to na louku a šotolinu a dali tomu nářez stylem plyn a brzda do abs

pak sem jen vzadu vytočil odvzdušnovák a nechal to cca 10 minut jen volně protékat a srovnalo se to

 

jerry

0x
Ještě jsem si všimnul jedné věci, že když sešlápnu brzdový pedál tak zhruba do 30 barů je pedál měkký, pak teprve začne klást odpor. Když jsem to projížděl, tak to někdy udělá i za jízdy. Nemůže tam být někde bublina?
bear

Kecama se to neopraví, takže zkus oba postupy, jak jsme ti napsali. Popř, předej někomu, kdo to diagnostikou umí správně a nedělá chybu v postupu.

 

jerry

0x
Tak jsem to o vikendu zkusil, brzdit s abs a pak odvzdusnit. Ale nepomohlo to. Zkusil jsem zaskrtit vsechny hadicky abych zjistl kde muze byt chyba. I s zaskrcenyma hadickama sel pedal trochu seslapnout az pak byl tvrdy. Nemuze byt vzduch v abs nebo nekde u hbv?
Tak to zkus na tom abs
Jeden šlape drží
Druhej povoli trubku na abs a necha zavitem tak 3krat vyblejt
Poradi nejdřív vstupy do abs od brzdovýho valce pak výstupy z abs pořadí sem nikdy neřešil pak znova všechny kola
Co přední brzdy maš je vyčištěný rozhejbaný nejsou zatuhlí kouslí de zatlačit pístek brzdiče?
Odvzdušnoval si žes to nechal jen protýct bez šlapání?
asd1

Píše že má plničku i diagnostiku, tak nevidim důvod dělat to na pankáče povolováním trubek na kostce, otvírat ventily v kostce hamováním na štěrku nebo to nechávat volně vytékat...

Tazatel - pokud to sám nezvládneš ani s nápovědou tak to dej do servisu.

Ja mam diag taky a občas je to na pankáče lepší

 


0x
Těsní vám podlaková hadička k posilovači? Tohle má potenciál chovat se různě, v závislosti na otáčkách motoru a na tom, jak se to zrovna natřepe.
asd1

To by mělo vliv na sílu potřebnou na pedál, ale ne na to jak pedál pruží. Na 99% má vzduch v kostce ABS..

Tak jasně, že hlavní vliv to má převod síly, ale to vnímání chování pedálu je subjektivní a aspoň zběžně zkontrolovat hadičku je na shvilku.

 

jenda22

0x

Pořád se tady řeší odvzušňování přes ABS a přitom v návodu je jasně napsáno, že se brzdy odvzdušňují s i bez ABS stejně. Vytlačí se brzdovka ven a hlídá se plnění brzdovky nádržky. Nic jiného. ABS je přerušovač tlaku, ne tlakové čerpadlo.

 

Samozřejmě tam je i čerpadlo, bez něj by to nefungovalo a po prvním tuknutí abs by se pedál propadl na zem ... Každé to rychlé přerušení znamená vypuštění tlaku, který musí čerpadlo během nekolika milisekund zase doplnit.
asd1

Tvl Jenda22 - píšeš jednu perlu za druhou, když nevíš tak neraď, začínáš být jako Slavco (Slavco sorry ...

Jasně že kostky ABS můžou mít i čerpadlo a rozhodně neplatí že se odvzdušňuje stejně jako auto bez ABS. To platí jen pro rozvod ke kolům, ne pro kostku samotnou a už vůbec ne pro ty novější s ESP, protihrabem, "falešným diferenciálem" apod.

bear

Jenda nikdy ABS kostu s ESP neviděl a ani nechápe podle mě diagram, kolik je v ní bypasůů a různých zákoutí, kudy bez elektronického otevření ventilů kapalina nikdy neproteče .

 


0x
Staré ABS bez ESP a dalsich EBD , ASR se často bez diagnostiky obešly
Novější auta s různými asistenty co píšu, je složitější, více ventilů, komor, daleko větší šance zavzdusneni když dojde k velkými úbytku brzdovjy kdy vyteče z kostky ABS brzd. kapalina

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]