Nejste přihlášen/a.
Pokud nepomůže změřenía výměna žhaviček, tak změřit tlaky ve válcích! Klasika-předkomůrkáč 1,9d (XUD9) - fouklé těsnění mezi 2. a 3. válcem ale všechny 4 žhavky OK -v létě dvě žhavení a s klesající teplotou až několikeré (4- 6x) žhavení. Jinak jezdil dobře spotřeba 5l. Pro změnu CR, přímovstřik, přeplňovaný-špatné dvě žhavky v zimě 2-3x žhavení, identický motor v jiném autě a vše OK -v létě bez žhavení, zima po zhasnutí ko n1.pokus!
Kolik má auto najeto? Příčin může být víc-základ je chyba v palivu nebo elektrice. Pokud jde palivo předepsaným tlakem do vstřiků, tak čerpadlo je OK, další by bylo, jestli není něco mechanicky se vstřiky. Jako další je hledat v elektrické části. Žhavící svíčky můžeš vyndat z motoru a vyzkoušet je připojením jedním, raději dvěma "silnějšími" dráty přímo k baterii(při žhavení svíčky nedrž v rukách, jsou ve vteřině celé žhavé). Ke žhavícím svíčkám při žhavení/startování musí jít napětí cca 12,5Volt, to změř voltmetrem jako první(lépe v domácích podmínkách ve dvou lidech, jeden měří, druhý otočí klíček na polohu žhavení). Může to být i čidlo chladící kapaliny motoru-měla by ukázat diagnostika. Špatné čidlo může nahlásit řídící jednotce takovou hodnotu, kdy už není potřeba spustit elektriku do žhavících svíček. Čidlo teploty chl. kapaliny motoru lze proměřit ohmetrem a porovnat s hodnotami od výrobce auta nebo čidla.
Díky za doplnění kilometráže. Každé auto má jiný počet čidel(snímačů) a k dispozici mohou být i údaje z jednotlivých komponent např. z motoru, převodovky atd. U tvého auta čidlo tlaku z výstupu palivového čerpadla nemáš, takže pro změření se to tedy musí na čerpadle rozpojit a přpojit k tomu ještě tlakoměr, který si koupíš nebo zapůjčíš od známého, který ho má i s různými šroubeními nebo to dát do servisu, kde ti to za finanční obnos změří(možná i poradí co to může být, protože už to znají).
Můžou se přeměřit oba tlaky, důležitější je ten z vysokotlaké části. Ten výstupní tlak potom udává tvar rozstřiknutého paliva ze vstřikovače do "spalovacího prostoru" ve válci a následně tím určí prohoření směsi+úspora paliva. U dieslu se nejdříve stlačí ve "spalovacím prostoru" nasátý vzduch, ten se stlačením zahřeje a následně se do něj vstříkne nafta, dojde ke vznícení nafty. Při nízkých venkovních teplotách se nasává studený vzduch a na vznícení nafty to někdy nestačí, tak se pomáhá při startu žhavícími svíčkami, který ten vzduch ve válci přihřejí. Pokud všechny žhavící svíčky nažhaví(jsou v pořádku), mělo by auto při dobrých vstřikovačích a vpuštění přiměřeného množství kvalitního paliva ihned naskočit. To vpuštění přiměřeného množství paliva ovlivňují i čidla okolo motoru. Napadlo mě: zkus ještě před startem odpojit konektor na váze vzduchu, jednotka by měla vyhodnotit situaci jako že je vše optimální. U spoustu aut se zlepšují starty, chod motoru, ale zapíše se to do registru chyb, ale máš diagnostiku, tak to vymažeš. Jak je na tom baterie, má těch cca 12,5 Volt v klidu a při startování neklesne napětí pod 9 až 10 Voltů?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.