Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdový kotouč

Od: thomass odpovědí: 12 změna:
Dobrý den, chtěl jsem si na ford fusion 1.4 řeči 2004 měnit kola z 205/55/16 na 195/60/15 ale po sundani předního kola jsem zjistil ze je trochu volný přední kotouč a i ty cumly na které se pokládá jízdní kolo tak je tam taky vůle, je to nebezpečné moc? Mechanik bude mít čas možná zítra diki

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Když sundaš kolo tak je normalni že se brzdovej kotouč trochu hejbe drží ho jen zajištovací šroubek ktery tam třeba neni
Cely to drží aby se to nehlo prave dotaženy kolo
Takže já problém nevidim
thomess

Dobrý den, ano Šroubek jsem zkoušel hledat, že bych ho dotáhl ale nenašel jsem ho.. jak přijedou domu zkusím se na to ještě podívat..

Ako tak pozerám katalóg nábojov a brzdových kotúčov na Fusion 1.4 2004, tak tam žiaden zaistovací šroubek nie je. Len štyri diery na štefty a piaty stred. Priložený výkres od Taliánov, ale majú to tak snáď všetci.

 

bear

2x

Jaký cumly?

Kotouč je pevně sevřen mezi nábojem a diskem pomocí kolových šroubů.

thomess

Dobrý den, nevím jaký to má název proste, mám rozteč 4x108 a ty 4 šrouby na které položím kolo a maticemi dotahnu. Tak se taky hýbou ale při nasazení kola a dotažení nic naboucha nic neklepe. Tak se jen ujistit vozim v tom děti tak at to jede. Děkuji
k2

Jste si jisty, ze se pred utazenim kola opravdu hybou ty 4 srouby (spravne svorniky), na ktere nejprve nasazujete kolo a pote sroubujete matky?

bear

Ty svorníky by měly být v náboji zalisované. Neměli by být volné, že by bez matic a kola vypadly.

Kotouč je tam jen navlečen a ten se hýbat může. Stáhne ho pak disk proti náboji těmi svorníky s matkama.

Př.: Obrázek. Ty trčící šrouby (svorníky) mají na konci drážku a díky ní jsou pevně v náboji kola bez pohybu. Toto celé je bez vůlí pevné.

Pokud by byly volné, tak svorkník se při dotahování může protáčet a to je špatně. Zničí pak i náboj a jen výměnou svorníků to pak nekončí. Musí se pak dát celý nový náboj s ložiskem a svorníky jako komplet.

Kotúč a aj disk musí byt každopádne bez väčšej vôle vystredený na "stredovej trubke" náboja.

bear

Vystředění dělá kompatibilita dílů. Tu nijak servis ani nikdo jiný nevylepší, pokud díly dosedají, jak mají správnou montáží.

Maximálně se tuším občas dává na ty štefty pérová tenká podložka k zajištění (u provedení se šrouby a matkami v náboji je přídržný šroubek v kotouči), aby kotouč držel přitisknutý na náboj i bez namontovaného kola.

 

trtr

0x
Že by, absence strediciho kroužku, obvykle na ALU disk?
thomess

Ano mám tam originál alu disk Ford.

 

jir

0x
Zkuste ty cumly utáhnout...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]