Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyměnit či nevyměnit rozvodový řemen

Od: eda19 odpovědí: 15 změna:
Zdravím koupil jsem auto diesela a předchozí majitel mi nebyl schopný říct jestli měnil rozvody či ne. Má to najeto 217 000 km a stav řemenu je viz foto.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Neznámé rozvody se mění vždy co nejdřív, hlavně u motorů, kde hrozí potkan.

 


3x

VYMĚNIT! A co nejdříve!

 


2x

vymenit a komplet s vodni pumpou pak olej vsechny filtry a olej v převodovce

bear

A novou chladící kapalinu, když mění pumpu. Obsahuje inhibitory koroze, pomáhá zvyšovat bod varu a mazat pumpu.

to předpokládám že ten co to bude dělat udělá automaticky

asd1

Většina jen doleje to co vyteklo sundanou pumpou, a často nejdřív vycucne nádržku co to jde a pak vrátí. Šetřit materiál se musí

Stav neznámý (nejistý) = vyměnit komplet. Je tam nejen řemen ale i kladky a vodní pumpa. Díly dát kvalitní.. Např. VP ze sady INA - ze čtyř kusů tři tekly po ca 40kkm a jedna s protočenou vrtulí na hřídeli... = všechny šmejd (ještě z dob kdy jsem auta dával do ruky servisům) Pak jsem dával většinou Dolz a ty zatim OK.

Podobně kladky na drážkovým řemenu, taky to má ložiska, když chcípne tak řemen může rozmydlit všechno okolo včetně namotání se do rozvodu

Blbý je že servisy za rozvody neví co chtít... Hafo starších aut - materiál stojí 2k a servis si za ty tři hoďky práce řekne osmičku... Což je trošku dost. Pak motory kde to jde udělat za 20 a servis klidně 50.. Bohužel sám si troufne málokdo tak se rejžuje. Podobně spojka s dvouhmotou, tak to je obvykla za dvacku (meteriál ca 8 a práce max. půl dne, takže 12 za práci..

 

vernon

0x
Tak nový nebo čerstvě zaběhnutý, není podle toho snímku určitě. Raději vyměnit...
daniela1

No já když ho tak vidím, tak bych preventivně snad ani nestartovala.

k2

@daniela1: Proc?

asd1

Protože je total zpuchřelej

 

bear

0x

Ty proleženiny od zubů napříč jsem viděl na řemenu Continental, který měl po výměně 10 000km. Sám jsem ho dělal.

Takže podle toho bych stav nehodnotil. Navíc po vnější straně řemenu se dole odvaluje hladká kladka.

Co by mě nenechalo klidným jsou mikrotrhliny po steření materiálu, které jsou vidět po zvětšení fotky.

Jak píše daniela. Ten řemen už bych nestartoval a hned měnil.

bear
08.09.25 19:28
Taky se přikláním k okamžité výměně. Co jsem měnil u několika benzínů po cca 90-150tkm (předepsáno 90), tak proti tomuhle byly řemeny jak nové.
Ale ani tohle na fotce určitě pořád není nic proti neznámému stavu řemenu u dvacetiletého Ducata ve firmě, kde za celou dobu žádný pamětník o výměně rozvodů neví... Začal jsem to teď řešit po tom, co se ke mě mimochodem doneslo, že pleskání utržených 2 ze 7 drážek "klínaku" řidič na cestě "opravil" nožem, takže se vlastně nic neděje Pod rozvodama si tam představujou nějaký dráty ke světlům, holt zahradníci, hlavně že to jezdí. Olej jsem tam v tom minule taky měnil po cca 10 letech, kdy to do servisu jezdilo jenom na nutný opravy.

Pokud není nikde štítek o výměně, rozhodně vyměnit. Jednou jsem ho u naftáka zapomněl po 90 tisících vyměnit a roztrhnul se už ve 120 tisících.

asd1

Guma total zpuchřelá, to bych taky radši ani nestartoval. Tohle bude ještě z fabriky.. Teď jsem měnil na FF 1,6 Zmetec po 10 letech a 150kkm a řemen (INA) vypadal mnohem líp než ten pravěk na fotce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]