Nejste přihlášen/a.
A novou chladící kapalinu, když mění pumpu. Obsahuje inhibitory koroze, pomáhá zvyšovat bod varu a mazat pumpu.
Většina jen doleje to co vyteklo sundanou pumpou, a často nejdřív vycucne nádržku co to jde a pak vrátí. Šetřit materiál se musí
Stav neznámý (nejistý) = vyměnit komplet. Je tam nejen řemen ale i kladky a vodní pumpa. Díly dát kvalitní.. Např. VP ze sady INA - ze čtyř kusů tři tekly po ca 40kkm a jedna s protočenou vrtulí na hřídeli... = všechny šmejd (ještě z dob kdy jsem auta dával do ruky servisům) Pak jsem dával většinou Dolz a ty zatim OK.
Podobně kladky na drážkovým řemenu, taky to má ložiska, když chcípne tak řemen může rozmydlit všechno okolo včetně namotání se do rozvodu
Blbý je že servisy za rozvody neví co chtít... Hafo starších aut - materiál stojí 2k a servis si za ty tři hoďky práce řekne osmičku... Což je trošku dost. Pak motory kde to jde udělat za 20 a servis klidně 50.. Bohužel sám si troufne málokdo tak se rejžuje. Podobně spojka s dvouhmotou, tak to je obvykla za dvacku (meteriál ca 8 a práce max. půl dne, takže 12 za práci..
Ty proleženiny od zubů napříč jsem viděl na řemenu Continental, který měl po výměně 10 000km. Sám jsem ho dělal.
Takže podle toho bych stav nehodnotil. Navíc po vnější straně řemenu se dole odvaluje hladká kladka.
Co by mě nenechalo klidným jsou mikrotrhliny po steření materiálu, které jsou vidět po zvětšení fotky.
Jak píše daniela. Ten řemen už bych nestartoval a hned měnil.
Pokud není nikde štítek o výměně, rozhodně vyměnit. Jednou jsem ho u naftáka zapomněl po 90 tisících vyměnit a roztrhnul se už ve 120 tisících.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.