Nejste přihlášen/a.
Mám na autě nové pneumatiky, rok výroby tuším 2021. Jsou úplně nové. Jedna ale z nějakého důvodu má bouli a bude ji třeba vyměnit. Koupím tedy stejnou pneu, která ale bude mít rok výroby o něco novější. Obě budou pořád nové a nesjeté. Je toto povoleno?
Za mne si odpovídám, že to povoleno je, ale chci znát názory. Byla by přeci hloupost vyhazovat uplně novou pneumatiku jenom proto, aby měly obě stejný rok výroby.
Ještě k té bouli, proč vznikla. To je otázka a netuším. Žádný náraz na silnici nebyl. Nejspíš už nové pneumatiky nejsou to, co bývaly. Naprosto nové pneu jsem nasadil na ráfek a auto (auto jsem neprojel) a jediné, co mohu uvést, že do rána mi pneu splaskla a auto sedělo na ráfku, pneu byla samozřejmě zkroucená. Pneu jsem nahustil, projel a už neuchází (asi se to na okraji ráfku nějak usadilo), teď ale po několika dnech jsem si všimnul boule. Nejspíš se tedy poškodila pneumatika tím vyfouknutím. Podle mne by toto kvalitní pneumatiky dělat neměly! Někdo vám může vypustit ventilek a pneu se do rána trvale poškodí?
Vážně české, neni na nich náhodou Made in Romania?
Obecně jedny z nejhorších gum, stlačená tma drahá i zadarmo. Mám na služebáku oježděných několik sad letních i zimních a na moje auto tohle nesmí a to ani kdyby mi za to platili.
Žádné "nejsou co bývaly", tohly byla hrůza vždycky a máš pravdu že kvalitní guma tohle neudělá.
= zahodit a dát něco normálního
Já to čekal, takže šunt. Barumy bych si nikdy na auto dobrovolně nedal. V testech jsou většinou z těch horších, cenově nejsou nijak extra. Matlají to všemožně, jak se komu zrovna hodí, naposled co vím je matlali někde v Číně. Kvalita lítá jak se komu hodí. Za drobné navíc lze koupit mnohem lepší pneu.
Asi tak.. Jen upravim "za drobné navíc" - spousta lepších pneu je dokonce levnějších. Navíc do ceny kecá i životnost a valivý odpor (= palivo), kdy dražší guma ve výsledku vyjde levněji.
zdenek2: Barumky(zimní určitě) už mi na auto také nesmí, jsou na silnici nespolehlivé za vlhka, na sněhu okolo-5°C a níž bych je hodnotil jako slušné, jenže sníh není v zimním období všude a teploty jsou i nad nulou. Co jsem se ptal známého automechanika, tak už Barum nedává, jedině když si je zákazník přinese.
No měl jsem ty samé (barum brillantis 2) z roku tuším 2009 a sloužily by doposud, kdyby už neměly vzorek na hranici 1,6 mm. Mezi vzorkem v štěrbině byl vidět trochu popraskaný povrch, jinak ok.
Proto jsem psal, že kvalita šla určitě dolů, protože jsem je právem považoval za kvalitní. Podle toho jak dlouho vydržely se ale asi kvalita nedá posuzovat. Moje zkušenost s nimi je taková, že patka se dá velmi obtížně sundávat ruční metodou. U jiných pneu jde patka sundat krásně, u pneu brillantis se vždy nástroj smekne po gumě směrem dolů. Nejspíš výrobce šetřil na výšce patky. A kdoví jestli výška patky nehraje také roli při vzniku té boule. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem koupil ještě jeden sundávač patek a oba dohromady už patku sundat zvládnou.
Na druhou stranu jsem nasadil všechny čtyři nové pneu (stará závaží šla všechna pryč) a neměl jsem při jízdě při žádné rychlosti žádné vibrace.
Kdo mne ale zaručí, že pneu jiného výrobce nebude stejně nekvalitní a neobjeví se boule? Do nitra pneu není vidět.
Jistě, všichni co chtějí co nejkvalitnější pneu = piráti a blázni. Já třeba chci co nejkvalitnější pneu pro to, že i drobný rozdíl v gripu může být rozdíl třeba jen metru při nouzovém brzdění, ale i ten metr může rozhodovat o tom, jestli si rozbiju tlamu nebo ne. Kupovat pneumatiky za stejnou cenu, za které lze sehnat lepší, tomu říkám brát kvalitní matroš.
Jinak ty boule tam jsou dvě (jedna menší málo viditelná) a jsou v úhlu tak asi 60 stupňů. Z toho usuzuji, že je to důsledek toho jak se vyfouklé pneu namáčklo mezi disk a podlahu.
@zdenek2: "jednak se tuším podle vyhlášky jede na rezervu rychlostí padesát."
Kde jste tenhle blábol vzal? "Vyhláška" neplatí min. od roku 2000, dnes na to máme zákon, ve kterém však nic takového nenajdete!
Jak vlastně reklamovat novou pneumatiku? Budou mi vůbec věřit, že se jedná o výrobní vadu? Obecně platí že zboží, které má jako nové vadu, tak se automaticky předpokládá, že ta vada tam byla už když zboží přišlo nové. To je ale jen obecně. Prodejce může argumentovat, že jsou tam stopy po montáži atp. Pravda ale je, že dovnitř pneu není vidět a nikdo nezjistí jak vada vznikla.
@satam vždyt píšu, že jsem nikdy nepíchl, takže mne to logicky nezajímá. Ale pro vlastní bezpečnost bych tou padesátkou jel, když máš různé disky a pneu na jedné nápravě. Ostatně ono se něco změní na bezpečnosti jízdy jenom tím, že zruší nějakou vyhlášku?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.