Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4 MPI - svítí olejnička

Od: andreaa odpovědí: 9 změna:
Zdravím,
v pátek během jízdy z práce se mi rozsvítila červená olejnička. Dojela jsem na nejbližší benzinu a zkontrolovala hladinu oleje - bylo ho dostatek, ale raději jsem ještě trochu doplnila a dojela s tím pár km domů. Včera jsem to byla zkontrolovat, jestli to nemohlo být tím strašným vedrem, co v pátek bylo. Po nastartování nic, ale po rozjezdu asi po minutě opět rozsvícení olejničky. Můj dotaz zní - může to být jen vadné čidlo tlaku oleje nebo spíše něco vážnějšího, popř. můžu to nějak sama zjistit? Samozřejmě abych nezadřela motor. Už jsem tento problém jednou řešila, čidlo bylo vyměněné. Předem moc děkuji za rady.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

nejdnodušší-protože určitě nemáte manometr na změření tlaku s redukcí.-nebo někoho známého který by to změřil.. by myslím bylo koupit nové čidlo bude to stát pár šestek a přehodit to-nebo nechat někým přehodit-pokud se to bude chovat stejně tak asi pak se obrátit na servis/opravnu co s tím a vyhodnotit cenu případné opravy ...v žádném případě pokud se to tak chová nejezdit aby se předešlo velkým škodám...

 


0x

Může to být KO čidlo tlaku oleje, popř může být opravdu slabý tlak oleje, může být zacpané sítko pro olej, nebo slabší čerpadlo. Od PC vám to nikdo neřekne.

 

k2

0x

Troufnu si tvrdit, ze kdyby bylo jen spatne cidlo, tak kontrolka sviti hned po startu (respektive ani nezhasne) nebo pri nejakych vyssich otackach, nez volnobeh, ne po az po nejake dobe jizdy. Teoreticky pujde promerit/vyzkouset, prakticky to nechte na servisu.

andreaa

Právě, když jsem nastartovala a nechala na volnoběh, tak nic, až po rozjetí
U koncernových aut kontrolka funguje až při vyšších otáčkách, na volnoběhu, kdy je tlak nižší a zahřátý olej řídký, by mohla občas probliknout, což je tímto způsobem "ošetřeno" ... Stejně jako teploměr, který mezi cca 70-110 ukazuje trvale 90.
k2

@bery: Driv na to mel koncern 2 cidla a vyhodnocovaci rele. Ale porad je mi divne, ze by se kontrolka rozsvitila az po cca minute jizdy-pokud tazatelka tu minutu nejede z kopce na volnobeh. Nebo ze by ta "vyhodnocovaci logika" mela nastaveno az takove "zpozdeni"?

Porad stale plati, ze nejlevnejsi reseni je za 100,- koupit nove cidlo.

vag

Správně je to: teploměr mezi 75-105 ukazuje 90 (zkrátka +/-15°C)

... mezi 70-110 to už by bylo mooc

Může být, bral jsem to odhadem, ale asi se to bude lišit podle typu motoru. Vycházím ze svojí 1,6 avu, kde je elektricky prihřívany termostat s výchozí otvírací teplotou 105°C, takže tam budou výkyvy ještě o pár stupňů nahoru běžné a co mám zkušenost, ručičku jsem snad nikdy za půlkou nezahlédl, vždycky se dřív vyvalila pára zpod kapoty nebo na displeji hláška stop chladicí kapalina, protože už stačilo dřív něco prdnout.
Už mám nějakou dobu ovládání termostatu upraveno na nižší teplotu, ale ani to nedokáže zabránit třeba vypálení patice pojistky ventilátorů, nebo uklepání staré hadice, každopádně varování od teploměru žádné, až displej a pískot když vyletí voda.

 

vag

0x

Otázka zní kdy naposledy jste měnila olej s olejovým filtrem? Kolik máte najeto?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]