Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4 MPI - svítí olejnička

Od: andreaa odpovědí: 20 změna:
Zdravím,
v pátek během jízdy z práce se mi rozsvítila červená olejnička. Dojela jsem na nejbližší benzinu a zkontrolovala hladinu oleje - bylo ho dostatek, ale raději jsem ještě trochu doplnila a dojela s tím pár km domů. Včera jsem to byla zkontrolovat, jestli to nemohlo být tím strašným vedrem, co v pátek bylo. Po nastartování nic, ale po rozjezdu asi po minutě opět rozsvícení olejničky. Můj dotaz zní - může to být jen vadné čidlo tlaku oleje nebo spíše něco vážnějšího, popř. můžu to nějak sama zjistit? Samozřejmě abych nezadřela motor. Už jsem tento problém jednou řešila, čidlo bylo vyměněné. Předem moc děkuji za rady.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

nejdnodušší-protože určitě nemáte manometr na změření tlaku s redukcí.-nebo někoho známého který by to změřil.. by myslím bylo koupit nové čidlo bude to stát pár šestek a přehodit to-nebo nechat někým přehodit-pokud se to bude chovat stejně tak asi pak se obrátit na servis/opravnu co s tím a vyhodnotit cenu případné opravy ...v žádném případě pokud se to tak chová nejezdit aby se předešlo velkým škodám...

 


0x

Může to být KO čidlo tlaku oleje, popř může být opravdu slabý tlak oleje, může být zacpané sítko pro olej, nebo slabší čerpadlo. Od PC vám to nikdo neřekne.

 

k2

0x

Troufnu si tvrdit, ze kdyby bylo jen spatne cidlo, tak kontrolka sviti hned po startu (respektive ani nezhasne) nebo pri nejakych vyssich otackach, nez volnobeh, ne po az po nejake dobe jizdy. Teoreticky pujde promerit/vyzkouset, prakticky to nechte na servisu.

andreaa

Právě, když jsem nastartovala a nechala na volnoběh, tak nic, až po rozjetí
U koncernových aut kontrolka funguje až při vyšších otáčkách, na volnoběhu, kdy je tlak nižší a zahřátý olej řídký, by mohla občas probliknout, což je tímto způsobem "ošetřeno" ... Stejně jako teploměr, který mezi cca 70-110 ukazuje trvale 90.
k2

@bery: Driv na to mel koncern 2 cidla a vyhodnocovaci rele. Ale porad je mi divne, ze by se kontrolka rozsvitila az po cca minute jizdy-pokud tazatelka tu minutu nejede z kopce na volnobeh. Nebo ze by ta "vyhodnocovaci logika" mela nastaveno az takove "zpozdeni"?

Porad stale plati, ze nejlevnejsi reseni je za 100,- koupit nove cidlo.

vag

Správně je to: teploměr mezi 75-105 ukazuje 90 (zkrátka +/-15°C)

... mezi 70-110 to už by bylo mooc

Může být, bral jsem to odhadem, ale asi se to bude lišit podle typu motoru. Vycházím ze svojí 1,6 avu, kde je elektricky prihřívany termostat s výchozí otvírací teplotou 105°C, takže tam budou výkyvy ještě o pár stupňů nahoru běžné a co mám zkušenost, ručičku jsem snad nikdy za půlkou nezahlédl, vždycky se dřív vyvalila pára zpod kapoty nebo na displeji hláška stop chladicí kapalina, protože už stačilo dřív něco prdnout.
Už mám nějakou dobu ovládání termostatu upraveno na nižší teplotu, ale ani to nedokáže zabránit třeba vypálení patice pojistky ventilátorů, nebo uklepání staré hadice, každopádně varování od teploměru žádné, až displej a pískot když vyletí voda.
vag

Tak se koukni Vagem a uvidíš, tam ti to ukazuje přesnou teplotu vody na desetiny stupně Celsia...

při 74 a 106°C ručička už není kolmo

To vím protože jsem se minulý týden na to díval, a stejně tak tomu bylo i u jiných aut, ale bavíme se o au těch 2000 až 2006

Co se týká toho termostatu tak nevím jestli jsi ho zkoušel třeba v hrnci? Když daš do vařící vody že se vůbec neotevře?

Já teda zkoušel dva a na jednom bylo napsáno 83 a na druhem 95 jestli se nepletu... Ono to stejně není přesný protože oni něco vyrobí a pak to podle chování asi rozškatulkují

 

vag

0x

Otázka zní kdy naposledy jste měnila olej s olejovým filtrem? Kolik máte najeto?

andreaa

Nechávám měnit pravidelně každý rok, naposledy na konci listopadu. Najeto cca 170000

 

asd1

0x
Nejlíp změřit tlak oleje (místo čidla se dá tlakomer), tím se rozlisi vada měření tlaku od skutečně nízkého tlaku.
Nebo pokus-omyl zkusit vyměnit cidlo + zkontrolovat konektor/kabeláž k nemu.
andreaa

Chápu dekuji, chtěla jsem se ještě zeptat, od výměny oleje + filtrů mi mechanik nevymazal Inspekci, stále mi tam bliká, ale předpokládám, že s tím to asi nemůže mít nic společného? A jinak z práce jsem s tím dojela něco přes 20 km, když mi to začalo svítit, to už bych asi zadřela motor, pokud by to bylo něco vážnějšího a nemazalo to?
vag

Ano, pokud by to nemazalo, tak zadřeš do řekněme 1 kilometru...

Ten mechanik je spolehlivej? Opravdu mění filtry? Když tady ne vymazává servisní interval?

At se koukne na to čidlo, to čidlo může propouštět trochu oleje a je na výměnu.

čidlo zde za 69,-: autotypautodily.cz/...

andreaa

Mechanik je fajn, jen s tím mazáním Inspekce tady mají problém asi obecně, tchánovi to na jeho Fabii taky zapomněl vymazat (a to byl u jiného mechanika) já už jsem právě jednou to čidlo vyměněné měla, tenkrát jsem plašila, ale jelikož už vím, že to může být "jen" to čidlo, tak jsem to riskla a dojela domů.. Zkusím se podívat jestli z toho teče ten olej
vag

Praktické doporučení (rychle):

Zkontrolovat hladinu oleje a stav oleje.

Pokud kontrolka svítí bez zřejmé příčiny → změřit tlak mechanickým manometrem.

Pokud manometr ukáže OK, vyměnit spínač (stojí cca 70,- a je běžně dostupný).

Pokud manometr ukáže nízký tlak → technika, motor může mít problém (čerpadlo, filtr, průchodnost oleje, ložiska) Nebo může být špatný (řídký) olej...

Pokud je konektor tlakového čidla moc není, tak je evidentně vadný spínač...

Ps: Na vašem autě ten tlakový spínač vede rovnou do palubky ke světýlku (on/off), Takže se nedá změřit pomocí diagnostiky skutečný tlak oleje.

--- Co se týče mazání intervalu, máte popsáno i v návodu k vozidlu, stačí to udělat přes palubku pomocí toho tlačítka. Jinak se to dělá přes diagnostiku. Máte pravdu, nijak to nesouvisí, Pouze to hlídá podle hodin jeden rok a 15 000 kilometrů.

 

 

bear

0x

Za zkušeností s těmito motory po x letech prostě odchází ta čidla. Většinou jsou obalené olejem a prachem, jak protékají ven.

Další problém je kabelový svazek, který je u čidla našponovaný, praskne izolace a drát časem uhnije a přeruší se.

Čidlo je zepředu.

Olej nesmíte přelévat. Ideálně ho držet na půlce v kontrolním prolysu měrky nebo 3/4. Ne MAX.

Jinak odvětráním motor žere více olejových par do sání a vše zase*e a pak blbne škrtící klapky, odejde kambda sonda nebo se zalepuje katalyzátor a neuděláte emise.

Čidlo sleduje tlak mazání. Né výšku hladiny!

Na výšku hladiny je žlutá olejnička a TOG čidlo a to 1.4MPi 8v motory nemají.

vernon
Dolít to na MAX, není problém. Je tam velká rezerva...
andreaa

Tak si budu muset pořádně nastudovat jak se kouknout na to čidlo, protože jsem nevěděla, kde přesně to odpojit, abych nevyndala něco jiného :D odjela jsem s tím 28km do práce, auto jede beze změn a kousek od práce olejnička dokonce zmizelq úplně, asi to semnou vzdala :D
bear

Čidlo je zepředu motoru vedle olejového filtru na tlakovém kanálu. Tlakový kanál je vystouplé žebro z hliníku bloku motoru. Uvnitř je jakoby trubka s dopravou oleje.

Vypouštět olej se při výměně čidla nemusí. Odpojí se konektor (zmáčknout na něm pojistku) a čidlo vyšroubuje a našroubuje druhé s těsněním (hliníkovým kroužkem).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]