Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava rezu na podvozku

Od: 99 odpovědí: 6 změna:
Dobrý den,.
Chtěl bych se zeptat, mám auto audi a vzadu mám trochu orezle nápravy atd.
Říkal jsem si, že to obrousim smirkem a něco bruskou.
Pak bych to chtěl nastříkat barvou. Nejlépe od wurth, co byste mi doporučili?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

1x

To zalezi na tom, co je podle Vas trochu orezle. Rez na napravnici nicemu nevadi a nez prohnije skrz taktez chvili trva. Aby "oprava" k necemu byla, tak to znamena napravu vyhodit ven a to asi delat nebudete. Pokud jsou jeste viditelne stopy puvodniho fabrickeho nastriku, tak jeho sundanim a patlanim cimkoliv jinym udelate akorat vice skody, nez uzitku.

 


0x

Pokud to nemá před TK, nechat tak. Neodborný zásah může být příčinou zásadní koroze v budoucnu.

Jestli to už na TK musí do cca. 3 měsíců, najít si autolakýrnu, ta provede kompletní očištění a nástřik podvozku. Ceny jsou od cca. 3tis (živnostník ve vlastní garáži) po xx.xxx,-Kč.

Nicméně - kvalitní oprava zajistí ochranu na 6 a více let. Investici jsem třeba u mého Punta neváhal zaplatit. Auto z roku 2005 je stále "jak nové".

 

olin

0x

Orezliny řeším očištěním ocelovým kartáčem nebo větší plochy úhlovou bruskou s brusným copánkovým kartáčem a na to po odmaštění barvu Hammerite, případně Alkyton-ale to spíše jen na ten podvozek. Je to jednosložková barva, takže nanášet na to další bavry na bázi rozpouštědel je těžší, ale dá se. Můžeš to dokonale očistit a odmastit až na kov a nastříkat 2K systémem, tj. barva+tvrdidlo, případně 3K systém--barva+tvrdidlo+urychlovač tvrdnutí/zasychání, ale tyto přípravky jsou většinou jako velká balení minimálně tak na půlku auta, ale v případě, že na to kápne brzdová kapalina, tak se nerozpustí tak rychle, jako ta Hammeritka.

 

99

Od wurth barva ve spreji není dobrá?
k2

Barva ve spreji ze vzdy "kompromis" mezi jednoduchou a rychlou aplikaci a trvanlivosti/odolnosti bez ohledu na vyrobce spreje.

 


0x
Co je mastné, nerezne. Za mě nějaké patlani barvickama rez akorát dočasně zakryje, což pokládám za horší, než to nechat volně dýchat. Původní barvu z výroby to odolností stejně nenahradí. Jestli povrchově reznou ramena nebo napravnice zvenku neřeším, běžně pod tyhle místa dávám hever a kozy, kov na kov, nic měkkého mezi to a rez v podstatě žádná. Horší to může být zevnitř, všechno jsou to v podstatě dutý profily, tam je hlavní prevence po zimě vypláchnout sůl, což ostatně platí o celém spodku. A dovnitř olej, klidně aspoň průběžně jakejkoli mastnej sprej caknout, kam se da snadno dostat třeba při přehazování pneumatik. Rezne to zevnitř a ve svárech, tam do hloubky a žádný broušení nepomůže, na rozdíl od oleje, kterej tam postupně zaleze všude a nepustí ke kovu vodu.
Samozřejmě pokud se jedná o korozi v ploše podlahy následkem poškození původní ochranné vrstvy třeba šutrem na polní cestě, tam je lepší tenkej plech pořádně očistit a ochrannou vrstvu nahradit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]