Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšený předek auta po výměně tlumičů a pružin

Od: tomek odpovědí: 10 změna:

Zdravím, měnil jsem na Fabii přední i zadní tlumiče a pružiny. Zadní část je víceméně ve stejné úrovni, ale přední část auta je zvýšená odhadem o 3 cm, pravděpodobně ješte víc. Tlumiče jsou značky TRW, pružiny SACHS. Typ i barevné značení pružin souhlasí s původními i s katalogem ETKA. Čím by to mohlo být?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lll

1x

Někdo by to mohl chápat jako výhodu, pohodlnější nastupování, větší světlá výška, tak trochu jako SUV.

 


1x
1.srovnavas tu výšku s ostatními fabiemu co mají taky už po letech "usazené" sedle pružiny
2.ETKA někdy nabízí víc variant pružin pro jedno VIN – podle výbavy, motoru, klimatizace, atd...
3.je možný že si toještě po pár stovek km sedne třeba o 1.5cm
4.Pružina musí správně sedět v horním i spodním lůžku. Zkontrolovat tohle

 


0x
Je předek zvedlý oproti předchozímu stavu, nebo oproti "normálnímu" stavu? Koukl bych se na ostatní Fabie a asi bych udělal i to, že bych vzal z netu boční foto nové fabie a podle fotky změřil vzdálenost od hran blatníků. Pak se ukáže, jestli je předek vysoko, nebo zadek nízko.
tomek

Je to zvedlé jak oproti předchozímu stavu, tak oproti normálu. Původní pružiny nebyly unavené a sesednuté, měnil jsem je preventivně kvůli korozi. Je to vidět na první pohled a ve vnitřním zpětném zrcátku vidím na výrazně kratší vzdálenost, jako když pořádně naložím kufr a zadní sedadla.

"Původní pružiny nebyly unavené a sesednuté"

To si myslíte proč? Jak jste to měřil? Kolik mají najeto?

 

bear

0x

Jaký máte motor a jaké barevné značení per?

Přesně tak nějak bych chtěl auto zvednout. Máte foto zvednutí?

 


0x
Jen pro jistotu, jsou tlumiče dole zcela zasunutý v tehlici?
Nemám zkušenost se značkovými pružinami, jen levnými náhradami a tam je důležité trochu pohledat, pro jaká další auta a motorizace je vybraný "správný" typ určen. Tedy například do fabie nebo oktávky s lehkým benzinem nedat dopředu pružiny, u kterých jsem v nějakém z e-shopů našel uváděnou kompatibilitu i pro diesel, takový jsou moc tuhý, aby mohly být takhle "univerzální".
Třeba u O2 s benzínovou 1,6 (kombi,lpg,tažný) takový uni pružiny nechtěně zvedly předek o 3-4cm, naštěstí to vzadu šlo snadno dohnat perama pro nejtěžší verzi superbu 2 kombi/tourana 7 míst. Stejný pěkně srovnaly i O1 (kombi,lpg, tažný), s předníma snad dodnes puvodnima.

 

asd1

0x

Tipuju že péro je nějaký univerzální kočkopes pro víc motorizací a ty máš lehkej motor...

Sednout si to nesedne = buď to necháš nebo dáš jiný péra, tyhle jsou moc tvrdý nebo delší, proto to je zvedlý..

Péra dávám Lesjofors nebo Kilen (seveřeni), zatim všechno sedělo dobře.. Bear by mohl vědět kdo vyrábí (vyráběl) do prvovýroby...

Vybrat číslo dílu pro konkrétní auto podle VIN.

 

tomek

Díky za reakce, nebudu odpovídat každému zvlášt, zkusím to vzít souhrnně. Všechny pružiny jsou SACHS, což považuji za spolehlivou značku. Na předek jsem ještě koupil i originální pružiny. Jsem na 99% přesvědčený, že mám správný typ. Souhlasí číslo podle katalogu ETKA včetně PR-kódů (výbavy) a souhlasí barevné označení s původními, které byly na autě. Smontované bude všechno správně, všechno jsem po sobě kontroloval. Čekal jsem, že se mírně zvedne předek i zadek, ale zvedl se jen předek a zadek zůstal stejně, možná je i trochu níž. Nenapadlo mě, abych si to předem změřil. Napadají mě dvě věci, které by s tím mohly souviset:

1) Před rokem (vrámci přípravy před STK) se jim v servise něco nezdálo na spodních kulových čepech a vyměnili je. Geometrii neuděli, tak jsem si to zařizoval jinde. Záklon čepu byl mimo limity (vyšší asi o 1˚30). Při porovnání se starým je nový čep posunutý asi o 10-15 mm dopředu. Nemyslím, že by to mělo takový vliv na výšku předku.

2) Zadní pružiny jsem měnil tak trochu na prasáka. Nechtělo se mi použít stlačovák na pružiny. Demontoval jsem tlumiče, stlačil nápravu dolů a vyměnil pružiny. Nevím, jestli jsem tak nemohl poškodit silentbloky/lůžka v místě uchycení zadní nápravy ke karoserii. Proto by zadek zůstal dole a zvednul se předek. Při zkušební jízdě jsem si ale nevšimnul žádných neobvyklých zvuků nebo chování. Tento a příští týden se na montážní jámu ani na zvedák nedostanu.

asd1

Čep o 10mm víc vepředu je chyba, kdoví co tam dali = ověřit a nejspíš předělat, ideál je nový celý ramena, nestojí raketu a máš nový čep i silentbvloky... Ale to by bylo zvedlý hned počepu a ne až po výměně pružin. Zadek OK tam postup výšku taky změnit nemohl..

Prostě péra nepasujou. Stejný problém je i u Focuse - čísla sedí na auto ale péro je ve skutečnosti stejný jako pro nafták = těžký motor, benzín je lehký a předek to zvedne tak o 5 cm.. Univerzální kočkopes. Já dával Lesjofors a ty seděly přesně jak p. na hrnec.

Dej sem jaký máš přesně auto a jaký konkrétní díly se použily, pak se dá kouknout jestli to je OK nebo blbě.. Auto, rok ,motorizace, VIN. Extra výbava typu klima atd. je pár kilo, ta je nepodstatná

Péro může být i zmetek . jiný materiál/ tepelné zpracování a vyjde jiná tuhost..

Ale shrnuto - čepy tam máš jiný než mají být a výšku vyřešíš jedině výměnou pružin.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]