Nejste přihlášen/a.
Ahojte,
prosím vás, klasika na parkovišti nebo někde někdo mi škrábl dveře je to na opravu tužkou štětečkem nebo sprejem popřípadě rozleštit co myslíte?
Nebo, mám to vůbec řešit?
A na zadním nárazníku mám odlouplý lak myslíte že zakápnutí nebo štěteček by to spravil?
Jde o hnědou metalízu na Škodě, kod barvy LF8N.
A ještě vás prosím o jednoduchý postup při opravě laku
Děkuji moc
reznout to bude pouze v případě, že je vidět surový kov a to ještě možná. poškodil jsem lak až na kov nahoře na 5. dveřích a 2 roky se nic neděje, stále je vidět stříbrný kov. dřív proreznou klasická místa, kde se drží vlhkost, blatníky, prahy atd. pokud to máte zedřené na kov, což ale nevypadá, je to dole na autě, půjde na to sůl, tak to reznout pravděpodobně začne, ale jestli je to jen estetické, lak neni sedřený zcela, nechal bych to být.
Ideálně do autolakovny, ale pár hodin jsi bez auta, ty přípravky musí vytvrdnout a zaschnout. Pokud jsou v lakovně borci, tak po převzetí auta nepoznáš, že tam něco někdy bylo. Myslím že to jde i přes pojištovnu. Pokud si chceš sám opravit, budeš muset koupit nějaké přípravky. Zkoukni např. videa oprava laku/...
Pokud se s tím nechceš trápit a chceš aby to trochu vypadalo, zajeď buď do nejbližší autolakovny nebo do obchodu kde míchají i autobarvy, tam vždy něco/někoho doporučí. Za těch 5000,- by to garážník mohl zvládnout, oni ty věci co člověk potřebuje na lepší opravu jsou docela drahé, občas se na autě vyskytne nějaká další věc, co to prodraží(praskliny, rez,..) U nových aut asi ne, u starších často. Nejdřív bych zkusil pojištovnu a neznámého pachatele, co ujel od nehody na parkovišti. Pojištovny mají své opravny se kterými spolupracují, také by něco doporučili. Ono stačí u novějších aut opravdu málo a škody jsou v řádu desítek tisíc, tedy jak které auto, někdy je to daleko víc.
mě jde hlavně o to, aby to nezačalo reznout, dle mého laickeho oka to asi nebude hluboko, ale jen se raději ptám
Kdysi jsem míval "garážníka", fandu do aut, který mi podobné škrábance a odřeniny za hubičku "líznul" lakem, který si nechal namíchat, a pak rozleštil k nepoznání. Odstěhoval se na druhý konec republiky.
Dneska mám opraváře, který je sice výborný, ba i levný, ale podobné "kšefty" kvůli své pověsti odmítá. Má své osvědčené "lakýry", ovšem ti tuplem podobné "šolichy" odmítají - lakují pouze celé díly. Takže renomovaná autolakovna se nejspíš nebude chtít pod podobné kosmetické "maskování", které by tazateli bohatě stačilo, podepsat.
asi tak, jak píše @kovis. Co jde jen do laku, jde rozleštit, ale nepočítejte s tím, že to půjde hadrem a Tempem. Jsou na to brusné prostředky a leštící pasty + nejlépe orbitální leštička. Co je do baze (tedy do barvy) rozleštit nejde a musí se opravit lakováním. Obrousit, plnič, baze a lak. To už jste v tisících. Lze to nějak i doma "poléčit" za pár kaček. Tužkou, lakem, rozstřikovým ředidlem a broušením. Vysvětlovat postupy je na dlouho a zbytečné, protože efekt je téměř nulový, když nejsou zkušenosti. Rýhy na plastu vem čert, kde je to plechu je nutno zabránit vzniku koroze, pokud je to až "do masa". Auto je služebník, to je potřeba mít na paměti. Udržovat, ale zase není třeba moc hýčkat.
Mám neodbytný dojem, že krom dveří ty díly budou plastové. Třebas Hyunday a KIA to tam má na 100 %, u ostatních aut většinou, u plastových dílů zreznutí nehrozí.
zadní naraznik je plast, ale blatnik je samože plech
jakože když přejedu prstem po tom defektu na hrane lemu blatniku tak jde cítet takové zdrsnění
asi teda zkusím sehnat odstín , našel jsem tento allegro.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.