Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava laku-tuzka, štětec, sprej?

Od: ok® odpovědí: 13 změna:

Ahojte,
prosím vás, klasika na parkovišti nebo někde někdo mi škrábl dveře je to na opravu tužkou štětečkem nebo sprejem popřípadě rozleštit co myslíte?
Nebo, mám to vůbec řešit?
A na zadním nárazníku mám odlouplý lak myslíte že zakápnutí nebo štěteček by to spravil?
Jde o hnědou metalízu na Škodě, kod barvy LF8N.

A ještě vás prosím o jednoduchý postup při opravě laku
Děkuji moc


 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

km

1x

tohle neřeším

km

reznout to bude pouze v případě, že je vidět surový kov a to ještě možná. poškodil jsem lak až na kov nahoře na 5. dveřích a 2 roky se nic neděje, stále je vidět stříbrný kov. dřív proreznou klasická místa, kde se drží vlhkost, blatníky, prahy atd. pokud to máte zedřené na kov, což ale nevypadá, je to dole na autě, půjde na to sůl, tak to reznout pravděpodobně začne, ale jestli je to jen estetické, lak neni sedřený zcela, nechal bych to být.

 

olin

0x

Ideálně do autolakovny, ale pár hodin jsi bez auta, ty přípravky musí vytvrdnout a zaschnout. Pokud jsou v lakovně borci, tak po převzetí auta nepoznáš, že tam něco někdy bylo. Myslím že to jde i přes pojištovnu. Pokud si chceš sám opravit, budeš muset koupit nějaké přípravky. Zkoukni např. videa oprava laku/...

ok®

No, havariko máme na auto ale tam je myslím spoluúčast 2000 tak jestli to se vyplatí.
Nemám vůbec ponětí kolik by vyšla případná oprava laku u nějakého autolakýrníka vlezu se do 5000?
olin

Pokud se s tím nechceš trápit a chceš aby to trochu vypadalo, zajeď buď do nejbližší autolakovny nebo do obchodu kde míchají i autobarvy, tam vždy něco/někoho doporučí. Za těch 5000,- by to garážník mohl zvládnout, oni ty věci co člověk potřebuje na lepší opravu jsou docela drahé, občas se na autě vyskytne nějaká další věc, co to prodraží(praskliny, rez,..) U nových aut asi ne, u starších často. Nejdřív bych zkusil pojištovnu a neznámého pachatele, co ujel od nehody na parkovišti. Pojištovny mají své opravny se kterými spolupracují, také by něco doporučili. Ono stačí u novějších aut opravdu málo a škody jsou v řádu desítek tisíc, tedy jak které auto, někdy je to daleko víc.

ok®

mě jde hlavně o to, aby to nezačalo reznout, dle mého laickeho oka to asi nebude hluboko, ale jen se raději ptám

mm

Kdysi jsem míval "garážníka", fandu do aut, který mi podobné škrábance a odřeniny za hubičku "líznul" lakem, který si nechal namíchat, a pak rozleštil k nepoznání. Odstěhoval se na druhý konec republiky.

Dneska mám opraváře, který je sice výborný, ba i levný, ale podobné "kšefty" kvůli své pověsti odmítá. Má své osvědčené "lakýry", ovšem ti tuplem podobné "šolichy" odmítají - lakují pouze celé díly. Takže renomovaná autolakovna se nejspíš nebude chtít pod podobné kosmetické "maskování", které by tazateli bohatě stačilo, podepsat.

 


0x
Zále?í, co od toho čekáte. Jestli to má vypadat jako nové, tak si servis vezme odhadem 10 tis., (na pojištovnu o 1/3 víc, to je u nás taková praxe). Nebo to dáte garázníkovi tak za 7k. Nebo si nakoupíte barvy a další věci tak za 600 a zapapláte to lokálně sám. Nebo ta fixa, kterou občas obnovíte. A nebo to necháte být, pokud to není až na kov, tak to extra reznout nebude. Ono celkové místa, která jsou dostupná a nedrží se v nich vlhkost, až tak dramaticky nereznou.
doplněno 13.08.25 11:15: Zkušenost je dobré získat na něčem, na čem moc nesejde. Pokud je to toto auto, tak směle do toho. Minimalistické zamaskování drobností dělám tak, že lihem, nebo technickým benzínem místo dokonale vyćistím a zhodnotím, co je lepší nechat být a co chci maskovat, popř. jestli to není až na kov. Pokud jde jen o maskování, vezmu sprej odpovídajícího odstínu, zamíchám a nastříkám do víčka, nebo jiné misky. Malým štětečkem pak přetřu poškozená místa jen s minimálním přetahováním. Většinou 2x. Podobně lokálním "vytupáním" barvou si opravuji od kamínků vystřílené dírky v přední kapotě. Bez přetahování jen vyplním dírku. Chce to kvalitní tenký štětec s jemným vlasem. Když zrovna nemám, dělám si ho ze špejle, niti a svých vlasů.
ok®

Co od toho čekám? Chtěl jsem jen ty čmouhy a tu odřeninu "zamaskovat" at to prostě tak nesvíti.
Rozleštit popřípadě ta tužka nakonec samodomo? Nemám v tom žádnou zkušenost.

 


0x

Zkusil bych rozleštit, co půjde a na zbytek bych se vyprdnul.

asi tak, jak píše @kovis. Co jde jen do laku, jde rozleštit, ale nepočítejte s tím, že to půjde hadrem a Tempem. Jsou na to brusné prostředky a leštící pasty + nejlépe orbitální leštička. Co je do baze (tedy do barvy) rozleštit nejde a musí se opravit lakováním. Obrousit, plnič, baze a lak. To už jste v tisících. Lze to nějak i doma "poléčit" za pár kaček. Tužkou, lakem, rozstřikovým ředidlem a broušením. Vysvětlovat postupy je na dlouho a zbytečné, protože efekt je téměř nulový, když nejsou zkušenosti. Rýhy na plastu vem čert, kde je to plechu je nutno zabránit vzniku koroze, pokud je to až "do masa". Auto je služebník, to je potřeba mít na paměti. Udržovat, ale zase není třeba moc hýčkat.

 

halamus

0x

Mám neodbytný dojem, že krom dveří ty díly budou plastové. Třebas Hyunday a KIA to tam má na 100 %, u ostatních aut většinou, u plastových dílů zreznutí nehrozí.

ok®

zadní naraznik je plast, ale blatnik je samože plech

jakože když přejedu prstem po tom defektu na hrane lemu blatniku tak jde cítet takové zdrsnění

asi teda zkusím sehnat odstín , našel jsem tento allegro.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]