Nejste přihlášen/a.
No, ten rozpočet není bůhvíjak rozmařilý, ale jelikož sám měřím 205cm zkusím se též vyjádřit. Souhlasím s kolegou, Renault obejít obloukem, jezdil jsem Megana s dCi motorem, krom toho, že to auto bylo uvnitř strašně nízké, bylo i strašně poruchové. Kolegové co měli Clio nebo také Megana měli stejný problém. Ale zkusme pozitivně - padlo tu Hyundai - to naopak mohu doporučit, měli jsme leta SantaFe a bylo to velmi prostorné a pohodlné auto, po technické stránce držák nevyžadující nákladné opravy. Manželka má IX 20, i do něj se vejdu bez problémů, ale na rozdíl od SantaFe je už méně místa na zadních sedadlech. Ale i toto auto je technicky bezproblémový stroj, atmosférický benzín nepřekypuje výkonem, ale jezdí se s tím slušně i svižně. U dlouhánů je totiž problémem výška pod stropem auta, takže třeba do Octavie 2 jsem se jakžtakž narval, ale s tím, že jsem byl opřený o strop - což je nic moc. Naopak mě velmi vyhovují auta typu MPV - i relativně nevelký Ford C-Max jsem miloval a ze služebáků mě nejvíc vyhovují auta typu Peugeot Partner, Citroen Berlingo, VW Caddy, stejně jako současný Fiat Doblo. Ovšem uznávám, že to asi nebude auto snů pro mlaďocha. Ideální bude vzít ho k výběru, at si do auta sedne, zkusí si jízdu a i na celkem krátké jízdě je schopen říct, jestli se s autem zkamarádí. Aspoň my si takhle auta vybíráme a zatím jsme vždy vybrali dobře.
Mám dva metry výšky a jezdím už mnoho let Fordem C-max. Naprosto pohodový auto jezdící jen za spotřebák.
OT. Paradoxně malé auto jako je P106 nebo jeho sesterský model Saxo kam se bez problémů vešel i dvoumetrový chlap.
Km - vy jste ale filuta To, že je někdo dlouhej, neznamená automaticky, že má dlouhý vedení, víme? Ale ano, vím, že se sedačka nastavuje - což nás učili už v minulém století v autoškole. Ale i když sedadlo pustím co to jde dolů, do Octavie se vejdu velmi nepohodlně, do Superba o něco lépe, ale žádná hitparáda. Paradoxně - už nějakou dobu jezdím i starší C3 a vejdu se tam celkem v pohodě, určitě líp, jak do výše jmenovaných aut.
Chrysler Sebring cabrio, ještě něco zbyde a s výškou není problém stačí sundat střechu a má nad hlavou neomezený prostor navíc se bude chtít skoro každá holka povozit
S tím, ale není problém u těchto druhů karoserií, protože mají vpředu více místa než normální auta. Navíc se tam musí vejít Američan.
Zrovna kupe/kabriolet muze byt pro vysoke lidi problematicke, ale konkretni auto neznam. Zminuje se o tom treba i tato "recenze":
Ale kdyz neco doporucujete, tak o tom jiste vite vice nez ja.
je úplně jedno jestli se jedná o mladého kluka nebo holku...základem musí být, že auto musí být levné, takové, které když rozbije tak to nebude nikoho bolet a hlavně nesmí být silné, aby dotyčnémi nedávalo pocit výjimečnosti! Takové auto nesmí majiteli nebo provozotovali dávat pocit, že je něco víc, že je machr, a že s tím zvládne cokoliv..Takže za mě...fabia v základu...
tak třeba nějakej 3.0l a podobně...ono už někdy rypáček jde na horu s obyčejné 1,9l...za mě si myslím, že 1,4ka ideál...
Proc se vyhnou Renault-u? Co konktetne je to draha znacka? Rolls-Royce ci Porsche? Co je dle Vas dlouha lod a jak souvisi parkovani s delkou auta? Na Hyundai nejsou moc drahe ND a snadno se sezene druhovyroba? Skoda a Hyundai jsou dle Vas spolehlive znacky?
Jak můžete napsat, že by jste se vyhnul drahým značkám a zároveň doporučovat Škodu což je nejdražší ojetina na trhu?
@tj: Jenze "Vase" praxe je spise na urovni hospodskych blabolu. Predne nic jako bezporuchovy vuz neexistuje a spolehlivost je u ojetiny spise dilem stesti a predchozi ne/udrzby, nez znackou auta (samozrejme pokud nekoupim neco vylozene problematickeho). Spolehliva skodovka s minimem poruch? O ktere konkretne se bavite? Skoda, VW, Audi vse 1koncern, tam si s cenou opravy nevyberete.
Podle 1 konktertniho auta s celkem malym najezdem tedy hodnotite spolehlivost znacky jako celku?
A kdyz uz jste takovi milovnik znacky Skoda, zkuste si zaparkovat, nebo manevrovat v mensich prostorech (treba parkovacich domech) treba s Felicii (a idealne kombi). Pak zjistite, ze ten zazrak se horko tezko parkuje do parkovaciho stani po, o 2 tridy vetsim, Renaultu Laguna. Pak Vam treba dojde, ze nez takhle zkurvene maly rejd, jako ma ten zazrak z Boleslavi v kombinaci s silenym previsem kufru, budete radeji (a mozna i manzelka) jezdit Transitem, kterym se parkuje snaze.
Zakovi 1. B by tedy melo dojit, ze kdyz konstrukter/vyrobce prizpusobi velikost rejdu velikosti auta, tak neni problem a naopak...
tj - co se týká Renaultu, mám v blízkém příbuzentvu dva příklady. Švagr měl Espace a to bylo jako letadlo. Dvě hodiny jízdy a nejméně hodina údržby, to se mu fakt sypalo. Sestřenice má už třetího Scenica a jak říká její mužskej, jiný auto nechce. U všech jen běžný spotřebák, nikdy žádný problém.
Jen tak ze zvedavosti: jaky do toho doporucite motor? Naftove bych v soucasne dobe asi vynechal, u TSI to taky nebylo uplne bez problemu, primovstikovane FSI bych obesel obloukem tak zbyvaji MPI. 1,4 je lenoch takze zbyva 1,6MPI, coz neni spatny motor, ale porizovat si takovou prehistorii za 100tis v soucasne dobe?
ano, olej musím dolévat, ale není to nic co by mě nějak moc štvalo, jen jsem se naučil vozit nějaký s sebou a dolévám tak 2× do roka
"moc nejede a hodně žere" tak s tím nesouhlasím, to auto jede velmi dobře a včerejší průměrná spotřeba na cestě 150 km, půl cesty 90 a půl cesty 130 km/h byla 6,6 l/km. ale je pravda, že na to nešlapu jako vůl a asi mám pro motor cit.
"jsou lepší motory" to bezesporu, ale auto není jen o motoru
ano, zapomněl jsem napsat, že jsem jel z dovolé a všechny sedačky plné a kufr skoro nešel zavřít.
já nepíšu, že to je nejlepší auto na světě a s nejlepším motorem, já jen píšu, že jsem s ním spokojen i s mou obrovitostí
a už vůbec o tom nechci diskutovat nejen proto, že nejsem expert na motory
ps: doporučuji dodržovat dopravní předpisy (i ve chvástání se na webu)
Předpisy dodržuju, těch tacho 100 je skutečných 90, zkalibrováno podle GPS
A tacho 57 je přesně 50, zkalibrováno podle GPS i radarů po vesnicích.
V poho, každý auto má mouchy. Jsi spokojený, ale chválíš to jako top motor a to opravdu neni. A spokojenost se tu píše i o Trabantu, přitom je jasný že dneska by do toho vlezli jen z nostalgie připomenout si mládí, jako běžný auto při dnešních možnostech by to chtěl jen šílenec
Hned vedle hláška "mezi výměnama neubyde nic" je nesmysl, i nejdokonalejší motor si olej vezme. Technicky možné minimum je tak půl deci na 1kkm. pokud to je míň tak se olej ředí palivem (u benzínu typicky přímý vstřik a couračky).
"auto jede velmi dobře"
"chválíš to jako top motor"
rozumíme oba česky?
velmi dobře = dvojka (školometskou klasifikační terminologií) tzn. nerovná se "chválíš to jako top motor", to by bylo výborně
navíc jsem psal o "jede", do čehož nezahrnuju spotřebu oleje
ale když se někdo chce dohadovat, že jo, slovíčko si vždy najde...
Zohledněte i výši pojistného na povinném ručení. Je nesmysl si napsat na sebe jeho pojistku, když pak nebude sbírat bonusy a je nesmysl mu kupovat 1.4 a vejš objemy motoru, aby platil ročně 20 000kč na pojistném.
"pojistka na dědu" neni nesmysl, hoď si na papír náklady kolik ho bude stát vyjíždění bonusů od začátku nebo když prvních třeba 5 let bude děda a bonusy si sám na sebe začne vyjíždět o těch pět let později (bude o pět let starší a už první rok bude mít lepší sazbu)
Ale souhlas že menší motor je úspora nákladů (nejen PON), pokud nemá na banány tak mu musí stačit menší opice. V dnešním provozu to ale ani moc nevadí, předjíždět je prakticky zbytečnost.. Asi jediná nevýhoda slabýho auta je na dálnici kdy nechce jet furt ve vláčku 150 kmh a zároveň občas předjet kamion, tam je zrychlení z 90 na 130 potřeba, jinak se buď šourá za kamionem nebo má hned za zadkem ten vláček rychlíků.
No nevím - když vezmu, kolik stojí ročně provoz auta, tak nějaká pojistka už moc nehraje v celkových nákladech roli, i kdyby bylo kvůli chybějícímu bonusu pojištění dvojnásobně drahé...
Tak jestli bude jezdit 20tkm ročně a maminka mu bude kupovat benál jak bezedná studna, tak potom je to opravdu zanedbatelné.
Já prvních 5 let najel ročně sotva 8tkm svým autem a zbytek jsem najel spíš autem rodičů.
Pidiauto do města? Dodávku s postelí na víkendové výlety?
Neni auto jako auto a věšteckou kouli fakt nemám... Takový tazatele miluju, radost jim radit
Za ty peníze asi nové auto nebude. A ojeták je vždy sázka do loterie. Jednomu kolegovi z kanclu auto zabavili protože bylo vedené jako kradené, druhému kolegovi auto odmítli přihlásit protože předchozí majitel na něm provedl nepovolené úpravy (jak to dopadlo jsem se neptal - nemluv o provazu v domě oběšence), bratr měl dva ojetáky a nevím, že by s nimi měl nějaké extra problémy.
Obvykle radím: "Obejděte příbuzné a dobré známé, jestli si nepotřebují uvolnit garáž od staršího ale ještě dobrého auta aby měli místo pro nové".
Vím o jednom krásném trabantu, už 4 roky se snažím ukecat majitele že potřebuje uvolnit garáž ... Ale tazatelka asi trabanta chtít nebude i když se s tím dá krásně naučit...
@nunici: Vzhledem k tomu, jak malo mista na nohy je v Trabantu pro bezne vysokeho cloveka, si uplne nedovedu predstavit, jak se tam souka nekdo, kdo ma skoro 2m. A pokud se tam nasouka, tak chci videt, kam da pravou nohu ve chvili, kdy bude potreba radit zpatecku...
@k2 Proč by měla zovna zpátečka vadit? Brácha má ke 2 m, já 185 a trabanta jsme měli jako první auto, bez problémů
@nunici: Protoze plynovy pedal je navareny hodne "ke spolujezdci" a k upnemu dorazeni zpatecky uz vadi prave koleno ridice. Nerikejte, ze Vy nebo bratr jste nemusel pri razeni zpatecky vytocit koleno doprava?
Lehce ,ale nevadilo mi to...Už je to pár let, střídali jsme tehty trabi a wartas, oboj řazení pod volantem jenže naopak .Wartas větší, byl to kočár ...
To k2 : Nevím, kolik měříte Vy, nevím jaké zkušenosti zde sdělujete. Nicméně jak jsem už uvedl výše, mám přes 2 metry a Trabanta jsem měl jako svůj první služebák těsně před ,,plyšákem´´ a měl jsem ho rád. Řazení nepředstavovalo žádný problém, horší byly starty, protože Trabanty neměly karburátor s akcelerační tryskou . Ale to jsem řešil nastříknutím trošky benzínu přes injekční jehlu v koleni gumové hadice sání. Jinak v kombíku to byl velmi praktický vůz, díky své nízké hmotnosti to i slušně jelo. A Wartas byl mé první rodinné auto, a nedám na něj dopustit - úžasně prostorný, jednoduché konstrukce , spolehlivý dříč. Pravda, když s tím člověk přes týden jezdil po městě a pak na víkend vyrazil na Moravu k rodině, první kilometry pod plynem to vyvolávalo vzpomínky na vojnu, kde na manévrech tanky předvádí kouřovou clonu Ale to je už stejně irelevantní, protože tyto auta už jen tak nekoupíte, jsou to ceněné veterány - a přece jen, co si budeme povídat, z dnešního pohledu je to relikvie, se kterou už málokdo umí .
@promon: Sdeluji zkusenost, ze u Trabanta pri razeni zpatecky vadi noha (koleno) ridice, lhostejno kolik meri. Jinak razeni nepredstavuje zadny problem (a tim spise u Trabanta, ktery, narozdil od Wartburgu, nema v mechanismu razeni zadne kloubky a saltpaka taha primo za prevodovku-mechanismus je tak velmi blbuvzdorny)
"Normální auto", to je asi tak od městskýho pidiauta po polododávku typu Caddy.. Nevíme jestli bude jezdit sám, vozit kamarády na výlety (4-5 lidí na víkendy a pravidelně), převážet věci typu pes, stavebniny, tchýně.. Ten rozptyl je hodně velký.
Základ pro něj je je prolízt/ projet si auta fyzicky který připadaj v úvahu aby se tam pohodlně vešel, z použitelných pak vytřídit ty na který bude mít a z nich nějaký který nebude šrot a kasička na peníze..
To je nesmysl, je spousta použitelných aut za dvacku.. Např. tu jeden prodává G Punto 48 kW čtyřdvéř za 12k, kastle motor podvozek elektrika OK, TK do 27, jen nutná investice ca 5k (děravej vejfuk). Takže slušný auto který pár let vydrží 20k. Borec má jiný auto a tohle nemá čas řešit a jen mu překáží. Fiat takže tam chybí ten příplatek za Das auto, přitom celkově lepší než Fabie..
Punto vs Fabie?
Cenově lepší punto, protože to, je za 20 ve stavu Fabie za 60.
Ale kvalita interiéru, dostupnost dílů všude Das Auto.
Nechtěl bych vybydlený starý puňto. Leda s 1.2 Fire srovnatelné kvalitou s SDi nebo 1.4 AQW nebo AZF Euro4, ale zase né spotřebou paliva.
Raději bych doporučil Pandu 4x4. Na vyježdění a nějaké to vyblbnutí v terénu super a pak možná kluk koupí třeba Navaru a zblázní se do offroadů . Nábytek stěhovat nebude, kámoši se vždycky nějak vmáčknou, tak proč né Pandu? 190cm se tam vejde dle mě, když bude sedačka nadoraz.
Pandu klidně, vejít se vejde.. Ale 4x4 pokud opravdu nepotřebuje jezdit do terénu tak to je nesmysl, má to kratší kvalty takže na dálnici o dost horší, víc žere protože pohon druhý nápravy, je složitější, hlavně kardan je nejdražší díl na autě. I dvojkolka v terénu projede dost. Jinak technika je s Puntem hodně podobná, spousta dílů je stejných. Punto má víc prostoru, je pětimístný a oproti Pandě i levnější (protože Panda je hodně ceněný městský auto).
Narážka na spotřebu - Fire 1,2 jezdí kolem 5-6L ve městě 6-4, Fabka si při stejným stylu bere víc o litr..
Punto má větší výběr motorů, od slaboučkých po T-jet nebo 1,9 mulltijet.. Ale psal jsem o konkrétním pěkným kusu za 12 resp. s komplet investicí za 20...
Dalo by se o tom povídat hodiny...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.