Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto pro mladého kluka

Od: reacre® odpovědí: 70 změna:
Ahoj, poradíte, prosím, jaké auto by bylo vhodné pro mladého kluka s rozpočtem cca 100.000,-? Má skoro dva metry, takže aby se tam "vešel" a chvilku mu vydrželo. Díky.

 

 

70 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

No, ten rozpočet není bůhvíjak rozmařilý, ale jelikož sám měřím 205cm zkusím se též vyjádřit. Souhlasím s kolegou, Renault obejít obloukem, jezdil jsem Megana s dCi motorem, krom toho, že to auto bylo uvnitř strašně nízké, bylo i strašně poruchové. Kolegové co měli Clio nebo také Megana měli stejný problém. Ale zkusme pozitivně - padlo tu Hyundai - to naopak mohu doporučit, měli jsme leta SantaFe a bylo to velmi prostorné a pohodlné auto, po technické stránce držák nevyžadující nákladné opravy. Manželka má IX 20, i do něj se vejdu bez problémů, ale na rozdíl od SantaFe je už méně místa na zadních sedadlech. Ale i toto auto je technicky bezproblémový stroj, atmosférický benzín nepřekypuje výkonem, ale jezdí se s tím slušně i svižně. U dlouhánů je totiž problémem výška pod stropem auta, takže třeba do Octavie 2 jsem se jakžtakž narval, ale s tím, že jsem byl opřený o strop - což je nic moc. Naopak mě velmi vyhovují auta typu MPV - i relativně nevelký Ford C-Max jsem miloval a ze služebáků mě nejvíc vyhovují auta typu Peugeot Partner, Citroen Berlingo, VW Caddy, stejně jako současný Fiat Doblo. Ovšem uznávám, že to asi nebude auto snů pro mlaďocha. Ideální bude vzít ho k výběru, at si do auta sedne, zkusí si jízdu a i na celkem krátké jízdě je schopen říct, jestli se s autem zkamarádí. Aspoň my si takhle auta vybíráme a zatím jsme vždy vybrali dobře.


Také moc děkuji za tipy, je prima zjistit to od někoho, kdo je podobně vysoký a má s tím zkušenost Děláme si seznam na co asi mrknout a od toho se odpíchneme. A máte pravdu, stejně si do těch aut musí hlavně sednout a vyzkoušet to. Ono mu teď úplně asi nejde o "kočkolap", spíš o spolehlivost a dostupnost náhradních dílů - zatím studuje a má k tomu brigádu, tak je smířený s tím, že nemůže koukat jen na krásu

Mám dva metry výšky a jezdím už mnoho let Fordem C-max. Naprosto pohodový auto jezdící jen za spotřebák.

km
"U dlouhánů je totiž problémem výška pod stropem auta, takže třeba do Octavie 2 jsem se jakžtakž narval, ale s tím, že jsem byl opřený o strop"
vite ze se tam da nastavit vyska posezu na sedacce? pokud si ji nastavite nahoru, tak se nedivte

OT. Paradoxně malé auto jako je P106 nebo jeho sesterský model Saxo kam se bez problémů vešel i dvoumetrový chlap.

Km - vy jste ale filuta To, že je někdo dlouhej, neznamená automaticky, že má dlouhý vedení, víme? Ale ano, vím, že se sedačka nastavuje - což nás učili už v minulém století v autoškole. Ale i když sedadlo pustím co to jde dolů, do Octavie se vejdu velmi nepohodlně, do Superba o něco lépe, ale žádná hitparáda. Paradoxně - už nějakou dobu jezdím i starší C3 a vejdu se tam celkem v pohodě, určitě líp, jak do výše jmenovaných aut.

 

mathew

2x

Chrysler Sebring cabrio, ještě něco zbyde a s výškou není problém stačí sundat střechu a má nad hlavou neomezený prostor navíc se bude chtít skoro každá holka povozit


Dík za tip, mrkneme
k2

A nebude problem s vyskou i po natazeni strechy?

mathew

Tak ji nebude zatahovat, ale podle mne se tam bez problémů vejde i tak

km
vysoke postavy povetsinou nemaji u beznych aut problem s nizkym stropem, ale s nedostatkem prostoru dole, kolem a pod volantem.
ale asi jste se snazil byt vtipny...
mathew

S tím, ale není problém u těchto druhů karoserií, protože mají vpředu více místa než normální auta. Navíc se tam musí vejít Američan.

k2

Zrovna kupe/kabriolet muze byt pro vysoke lidi problematicke, ale konkretni auto neznam. Zminuje se o tom treba i tato "recenze":

autoweb.cz/...

Ale kdyz neco doporucujete, tak o tom jiste vite vice nez ja.

mathew

Však v té recenzi je přesně to co píšu. Pro nohy má místa dost a střechu nechá staženou a pak prostoru nad hlavou bude dost. Nejlepší je si to stejně vyzkoušet, protože 10 lidí bude mít 10 názorů na to jak se jim v tom sedí.

 

el

2x
Do nejnovějšího punta se vleze, je tam spousta místa pro řidiče.
Na lítání po městě a okolí ok, ale asi mladý kluk bude chtít něco lepšího předpokládám.

Díky za tip On není nijak náročný a ten rozpočet taky není ohromující, takže spíš prostě něco spolehlivého. V autobazarech i inzerátech je toho spousta, tak jen aby se to trochu vytřídilo. Jsem ráda za každou radu Zatím to bude mít na jízdu jen párkrát do týdne po městě, a tak ob týden o víkendu delší trasu cca 200 km tam i zpět. Prostě jen přibližovadlo...

 

krtek6

2x

je úplně jedno jestli se jedná o mladého kluka nebo holku...základem musí být, že auto musí být levné, takové, které když rozbije tak to nebude nikoho bolet a hlavně nesmí být silné, aby dotyčnémi nedávalo pocit výjimečnosti! Takové auto nesmí majiteli nebo provozotovali dávat pocit, že je něco víc, že je machr, a že s tím zvládne cokoliv..Takže za mě...fabia v základu...

k2

Co je podle Vas silne auto?

Co konkretne si predstavit pod "fabia v zakladu"?

krtek6

tak třeba nějakej 3.0l a podobně...ono už někdy rypáček jde na horu s obyčejné 1,9l...za mě si myslím, že 1,4ka ideál...

Krtku o tom to není, nedávno na mokru mi vylítla ze zatáčky do protisměru obyčejná Octavia a to žádná raketa není, kdybych já bleskově neuhnul do škarpy, tak máme čelní náraz. Je to o lidech a ne o autech.
krtek6

samozřemě, že to jde ruku v ruce...

 


2x
Nikdy jsem v tom sice neseděl a pro mladého kluka to zrovna určené není, ale pokud to má v hlavě srovnané a nepotřebuje machrovat, co takový Golf plus?
Jinak mám takový pocit, že velikost člověka a auta většinou bývá úměrná nepřímo, úplný protiklad. Dvoumetrovym často stačí městské autíčko, ale prckové si potřebují prodlužovat pindíky co největšími auty.

Nemyslím si, že by si prckové potřebovali ve velkém prodlužovat pindíky, i když i takoví se najdou. Stačí třeba požadavek na to, aby se do kufru vešla klec pro psa a ještě zbyl nějaký prostor.

 

tj

2x
Dobrý den,
spíše než naftu bych doporučoval benzín. Jinak při výběru ho vemte s sebou, at si do toho sedne, at se v tom projede - to je u ojetin samozřejmost a hned bude vědět, jak se mu v tom sedí. Vezměte si k tomu manžela, případně někoho, kdo tomu trochu rozumí a při projížďce si to zkusí také projet, aby zjistil, jak se to chová, jestli to nedělá nějaké divné podezřelé zvuky, apod.
Obecně bych se vyhnul autům jako Renault, Alfa Romeo a hodně ojetým drahým značkám, kde ho čeká drahý servis (což se u ojetiny předpokládá). Jako první auto doporučuji něco menšího, protože se bude učit parkovat, vytáčet a s nějakou "dlouhou lodí" to asi nebude zrovna ideálka. Značku bych asi volil něco jako Škoda, Hyundai, prostě něco na co jsou dobře dostupné náhradní díly, ne noc drahé, snadno se sežene druhovýroba, zároveň bývají spolehlivé (v rodině máme zkušenosti jen s benzíny, nevím jak si vedou u těchto značek naftáci).
At se dobře jezdí a hodně kilometrů bez nehod .
k2

Proc se vyhnou Renault-u? Co konktetne je to draha znacka? Rolls-Royce ci Porsche? Co je dle Vas dlouha lod a jak souvisi parkovani s delkou auta? Na Hyundai nejsou moc drahe ND a snadno se sezene druhovyroba? Skoda a Hyundai jsou dle Vas spolehlive znacky?

cl
Přesně. Ze Škody a Hyundai bych si vybral Renault.
mathew

Jak můžete napsat, že by jste se vyhnul drahým značkám a zároveň doporučovat Škodu což je nejdražší ojetina na trhu?

tj
Vycházím z praxe, nevím z čeho vy? Čekal jsem nesouhlasné komentáře, ale tohle?
Neznám jediného člověka ve svém okolí, ani jediného mechanika (a to mám i známého), který by tvrdil, že Renault je spolehlivý, bezporuchový vůz. Naopak Škodovky (pán si bude kupovat ojetinu - starší verze), byly spolehlivé s minimem poruch. Pokud se něco už rozbilo, oprava (i dnes) vyšla na úplně směšné peníze oproti Audi, BMW, VW, atd. (Ještě VW bych možná nezatracoval, ale osobně bych do něj nešel).
Proč tvrdím, že Hyundai je spolehlivá? Protože jí mám, i30 kombi, v benzínu 15 let, najeto 180 tis. a měnil jsem tam jenom ojeté destičky a kotouče, jo a ještě 3x stěrače - tak proto. (Pravidelná výměna oleje a filtrů je snad samozřejmostí u každého auta - dělá mi kamarád mechanik).
A to s délkou auta? To myslíte vážně? Mně to přijde, že tady jde pouze o zpochybňování jiných názorů bez ohledu na to, jak nesmyslné argumenty předložíte.
Myslím, že i žákovi z 1.B dojde, že s dlouhým autem se bude těžko vytáčet a podélně parkovat. Dokonce se může stát, že tam kde nejsou nakreslená parkovací podélná stání (což je v drtivé většině mimochodem) bude třeba volné místo, ale protože budou všichni parkovat od oka, volné místo bude menší, než by být mělo a jelikož bude mít "loď", která je o metr delší, než nějaké menší auto, které by si měl pořídit, prostě nezaparkuje. A je jedno, jestli to bude kvůli tomu, že se tam prostě fyzicky nevejde, nebo dle předpokladu to prostě nebude ještě tak umět a tak tam nezajede. Vy jste možná přesně ten typ člověka, který koupí své manželce nejdelší a největší auto, které se prodává a pak jí bude shazovat, že neumí pořádně parkovat.
Kromě toho s velkým autem se hůře točí v menších prostorech a třeba parkovacích domech.
- Takže proto nedoporučuji velké auto. At si koupí něco krátkého v hatchbacku, nebo menšího. Jako nováček to ocení a až se rozjezdí, může si koupit něco delšího, většího, pro rodinu, na větší nákupy.
k2

@tj: Jenze "Vase" praxe je spise na urovni hospodskych blabolu. Predne nic jako bezporuchovy vuz neexistuje a spolehlivost je u ojetiny spise dilem stesti a predchozi ne/udrzby, nez znackou auta (samozrejme pokud nekoupim neco vylozene problematickeho). Spolehliva skodovka s minimem poruch? O ktere konkretne se bavite? Skoda, VW, Audi vse 1koncern, tam si s cenou opravy nevyberete.

Podle 1 konktertniho auta s celkem malym najezdem tedy hodnotite spolehlivost znacky jako celku?

A kdyz uz jste takovi milovnik znacky Skoda, zkuste si zaparkovat, nebo manevrovat v mensich prostorech (treba parkovacich domech) treba s Felicii (a idealne kombi). Pak zjistite, ze ten zazrak se horko tezko parkuje do parkovaciho stani po, o 2 tridy vetsim, Renaultu Laguna. Pak Vam treba dojde, ze nez takhle zkurvene maly rejd, jako ma ten zazrak z Boleslavi v kombinaci s silenym previsem kufru, budete radeji (a mozna i manzelka) jezdit Transitem, kterym se parkuje snaze.

Zakovi 1. B by tedy melo dojit, ze kdyz konstrukter/vyrobce prizpusobi velikost rejdu velikosti auta, tak neni problem a naopak...

tj - co se týká Renaultu, mám v blízkém příbuzentvu dva příklady. Švagr měl Espace a to bylo jako letadlo. Dvě hodiny jízdy a nejméně hodina údržby, to se mu fakt sypalo. Sestřenice má už třetího Scenica a jak říká její mužskej, jiný auto nechce. U všech jen běžný spotřebák, nikdy žádný problém.


Moc díky za Váš čas a tak obsáhlou odpověď, přesně to jsem potřebovala. Určitě se půjdeme mrknout společně, přesně, aby se tam posadil a vyzkoušel to. A právě i ta dostupnost a cena náhradních dílů je důležitá. Kamarád má starší Dacii Sandero a tam se třeba sice výškou vejde, ale překvapivě mu tam na nohu vadí ten středový panel - tlačí ho do holeně. To jsou věci, které nezjistí jinak, než když se tam posadí a projede se. Ještě jednou díky!

 

km

2x
za me jednoznacne octavie 2 combi s luzkovou upravou v kufru
mam oboji, 2 m i tu octavku
k2

Jen tak ze zvedavosti: jaky do toho doporucite motor? Naftove bych v soucasne dobe asi vynechal, u TSI to taky nebylo uplne bez problemu, primovstikovane FSI bych obesel obloukem tak zbyvaji MPI. 1,4 je lenoch takze zbyva 1,6MPI, coz neni spatny motor, ale porizovat si takovou prehistorii za 100tis v soucasne dobe?

km
mam 1.6mpi a jsem spokojen. naftu bych nechtel
el
Jen ze zvědavosti, nežere vám tam 1.6 MPI olej?
Znám minimálně 5 lidí co jim olej tyhle koncernové motory braly. Nedávno to začal řešit kolega z práce na VW golf plus z roku cca 2009 - 2010. A to má najeto kolem 150 tisíc.
km

ano, olej musím dolévat, ale není to nic co by mě nějak moc štvalo, jen jsem se naučil vozit nějaký s sebou a dolévám tak 2× do roka

asd1
Ja 2xdo roka olej měním..
To je info k h...na nic, spotřebu oleje napiš ve stylu xx L/xx kkm např.0,3 L/ 1 kkm
1,6 MPI je známý olejozrout, moc nejede a hodně žere.. jsou lepší motory. U jety ovce bude oproti "fsemu na F" příplatek 50k za "das auto"
km

"moc nejede a hodně žere" tak s tím nesouhlasím, to auto jede velmi dobře a včerejší průměrná spotřeba na cestě 150 km, půl cesty 90 a půl cesty 130 km/h byla 6,6 l/km. ale je pravda, že na to nešlapu jako vůl a asi mám pro motor cit.
"jsou lepší motory" to bezesporu, ale auto není jen o motoru

asd1
Projed si treba 1,6 Zmetec (FF1), taky obycejna atmosfera. Oproti tomu opravdu 1,6 MPI moc nejede a hodně žere.
Přesně takovou cestu jako popisujes jezdím za 6 rovnych i min i s naložený autem = 4 lidi, vizna jízda na limitem tj tacho obec 57, okreska 100, dálnice 140.. na dvojku to jede kilo ( taky to je motor od Yamahy). Abys nerek tak má taky svoje mouchy a šel by vylepšit.
Není jen o motoru souhlas, ale kromě koroze je focus snad ve všem lepší nez ovce.. podvozek, prostor, výhled, pohodlí..
Tazatel - projít bazary, protože a projet si co vyhovuje prostorem, pak nastudovat typicky vady a hledat použitelný suto kde ty mouchy nejsou, hledat s vynechanim prekupnika.
asd1
Prolezt
Bazar si přihodí tak 30k za nalesteni a zamaskovani vad, bez prekupnika to je o těch 30k levnější. Ale je potřeba umět rozlišit použitelný auto od šrotu..
km

ano, zapomněl jsem napsat, že jsem jel z dovolé a všechny sedačky plné a kufr skoro nešel zavřít.

já nepíšu, že to je nejlepší auto na světě a s nejlepším motorem, já jen píšu, že jsem s ním spokojen i s mou obrovitostí

a už vůbec o tom nechci diskutovat nejen proto, že nejsem expert na motory

ps: doporučuji dodržovat dopravní předpisy (i ve chvástání se na webu)

1,6/75 máme v jedničkové i dvojkové oktavce. Dvojková má najeto asi 280tkm a mezi 15tkm výměnama vůbec neubyde, ale jezdí jen dálky klidným stylem za 8L lpg. Jednickova má přes 430tkm a mezi výměnama litr dolevam, jezdí většinu pojížďky po městě kolem 12L lpg, nesetrim to, otáčky často k 6t. Olej v obou 10w-40 nejlevnější co se zrovna kdy zásobím něčím v akci.
asd1

Předpisy dodržuju, těch tacho 100 je skutečných 90, zkalibrováno podle GPS

A tacho 57 je přesně 50, zkalibrováno podle GPS i radarů po vesnicích.

V poho, každý auto má mouchy. Jsi spokojený, ale chválíš to jako top motor a to opravdu neni. A spokojenost se tu píše i o Trabantu, přitom je jasný že dneska by do toho vlezli jen z nostalgie připomenout si mládí, jako běžný auto při dnešních možnostech by to chtěl jen šílenec

Hned vedle hláška "mezi výměnama neubyde nic" je nesmysl, i nejdokonalejší motor si olej vezme. Technicky možné minimum je tak půl deci na 1kkm. pokud to je míň tak se olej ředí palivem (u benzínu typicky přímý vstřik a couračky).

km

"auto jede velmi dobře"
"chválíš to jako top motor"
rozumíme oba česky?
velmi dobře = dvojka (školometskou klasifikační terminologií) tzn. nerovná se "chválíš to jako top motor", to by bylo výborně
navíc jsem psal o "jede", do čehož nezahrnuju spotřebu oleje

ale když se někdo chce dohadovat, že jo, slovíčko si vždy najde...

asd1

Nebuď taková citlivka, velmi dobře bych ohodnotil tak ten Zmetec(a to ještě možná, pořád je to slabá atmo), MPI bych dal s bídou dobře a spíš jen dostatečně. Jasně, oproti třeba HTP to je na výbornou a nejsou tam kurvítka typu TSI s řetízkem..

km

já jsem ale psal za sebe, ne za vás. všiml jste si toho?

asd1

A jiný názor než tvůj je zakázaný?

 

bear

2x

Zohledněte i výši pojistného na povinném ručení. Je nesmysl si napsat na sebe jeho pojistku, když pak nebude sbírat bonusy a je nesmysl mu kupovat 1.4 a vejš objemy motoru, aby platil ročně 20 000kč na pojistném.

asd1

"pojistka na dědu" neni nesmysl, hoď si na papír náklady kolik ho bude stát vyjíždění bonusů od začátku nebo když prvních třeba 5 let bude děda a bonusy si sám na sebe začne vyjíždět o těch pět let později (bude o pět let starší a už první rok bude mít lepší sazbu)

Ale souhlas že menší motor je úspora nákladů (nejen PON), pokud nemá na banány tak mu musí stačit menší opice. V dnešním provozu to ale ani moc nevadí, předjíždět je prakticky zbytečnost.. Asi jediná nevýhoda slabýho auta je na dálnici kdy nechce jet furt ve vláčku 150 kmh a zároveň občas předjet kamion, tam je zrychlení z 90 na 130 potřeba, jinak se buď šourá za kamionem nebo má hned za zadkem ten vláček rychlíků.

No nevím - když vezmu, kolik stojí ročně provoz auta, tak nějaká pojistka už moc nehraje v celkových nákladech roli, i kdyby bylo kvůli chybějícímu bonusu pojištění dvojnásobně drahé...

bear

Tak jestli bude jezdit 20tkm ročně a maminka mu bude kupovat benál jak bezedná studna, tak potom je to opravdu zanedbatelné.

Já prvních 5 let najel ročně sotva 8tkm svým autem a zbytek jsem najel spíš autem rodičů.


Díky, určitě to vezmeme v potaz. Pojistku, pneu, benzín atd. si bude hradit ze svého, chodí při studiu na brigádu. Samozřejmě, pokud by byla potřeba nějaká nenadálá oprava a měl s tím problém, tak mu pomůžu, ale jinak chci, aby si s penězi hospodařil sám, počítal, plánoval a myslel i na "zadní kolečka"

 

asd1

0x

Pidiauto do města? Dodávku s postelí na víkendové výlety?

Neni auto jako auto a věšteckou kouli fakt nemám... Takový tazatele miluju, radost jim radit


Tak to se omlouvám, jsem jen hloupá ženská...prostě normální auto, nic extra malého do města, ani žádnou dodávku. Nemá žádné preference, jen prostě asi co nejlepší poměr "cena/kvalita" a aby se do něj se svojí výškou pohodlně vešel. Protože tomu ani jeden, bohužel, nerozumíme,zkusila jsem se zeptat tady.
yarda1

Za ty peníze asi nové auto nebude. A ojeták je vždy sázka do loterie. Jednomu kolegovi z kanclu auto zabavili protože bylo vedené jako kradené, druhému kolegovi auto odmítli přihlásit protože předchozí majitel na něm provedl nepovolené úpravy (jak to dopadlo jsem se neptal - nemluv o provazu v domě oběšence), bratr měl dva ojetáky a nevím, že by s nimi měl nějaké extra problémy.

Obvykle radím: "Obejděte příbuzné a dobré známé, jestli si nepotřebují uvolnit garáž od staršího ale ještě dobrého auta aby měli místo pro nové".

Vím o jednom krásném trabantu, už 4 roky se snažím ukecat majitele že potřebuje uvolnit garáž ... Ale tazatelka asi trabanta chtít nebude i když se s tím dá krásně naučit...

k2

@nunici: Vzhledem k tomu, jak malo mista na nohy je v Trabantu pro bezne vysokeho cloveka, si uplne nedovedu predstavit, jak se tam souka nekdo, kdo ma skoro 2m. A pokud se tam nasouka, tak chci videt, kam da pravou nohu ve chvili, kdy bude potreba radit zpatecku...

@k2 Proč by měla zovna zpátečka vadit? Brácha má ke 2 m, já 185 a trabanta jsme měli jako první auto, bez problémů

k2

@nunici: Protoze plynovy pedal je navareny hodne "ke spolujezdci" a k upnemu dorazeni zpatecky uz vadi prave koleno ridice. Nerikejte, ze Vy nebo bratr jste nemusel pri razeni zpatecky vytocit koleno doprava?

Lehce ,ale nevadilo mi to...Už je to pár let, střídali jsme tehty trabi a wartas, oboj řazení pod volantem jenže naopak .Wartas větší, byl to kočár ...

To k2 : Nevím, kolik měříte Vy, nevím jaké zkušenosti zde sdělujete. Nicméně jak jsem už uvedl výše, mám přes 2 metry a Trabanta jsem měl jako svůj první služebák těsně před ,,plyšákem´´ a měl jsem ho rád. Řazení nepředstavovalo žádný problém, horší byly starty, protože Trabanty neměly karburátor s akcelerační tryskou . Ale to jsem řešil nastříknutím trošky benzínu přes injekční jehlu v koleni gumové hadice sání. Jinak v kombíku to byl velmi praktický vůz, díky své nízké hmotnosti to i slušně jelo. A Wartas byl mé první rodinné auto, a nedám na něj dopustit - úžasně prostorný, jednoduché konstrukce , spolehlivý dříč. Pravda, když s tím člověk přes týden jezdil po městě a pak na víkend vyrazil na Moravu k rodině, první kilometry pod plynem to vyvolávalo vzpomínky na vojnu, kde na manévrech tanky předvádí kouřovou clonu Ale to je už stejně irelevantní, protože tyto auta už jen tak nekoupíte, jsou to ceněné veterány - a přece jen, co si budeme povídat, z dnešního pohledu je to relikvie, se kterou už málokdo umí .

k2

@promon: Sdeluji zkusenost, ze u Trabanta pri razeni zpatecky vadi noha (koleno) ridice, lhostejno kolik meri. Jinak razeni nepredstavuje zadny problem (a tim spise u Trabanta, ktery, narozdil od Wartburgu, nema v mechanismu razeni zadne kloubky a saltpaka taha primo za prevodovku-mechanismus je tak velmi blbuvzdorny)

tm
"prostě normální auto" do 100 tisíc...
asd1

"Normální auto", to je asi tak od městskýho pidiauta po polododávku typu Caddy.. Nevíme jestli bude jezdit sám, vozit kamarády na výlety (4-5 lidí na víkendy a pravidelně), převážet věci typu pes, stavebniny, tchýně.. Ten rozptyl je hodně velký.

Základ pro něj je je prolízt/ projet si auta fyzicky který připadaj v úvahu aby se tam pohodlně vešel, z použitelných pak vytřídit ty na který bude mít a z nich nějaký který nebude šrot a kasička na peníze..

 

tm

0x
Auto do 100 tisíc. Minulý týden jsem v obchodě s kolama viděl, že dobrá polovina nabízených kol začíná na 50 tisících... jestli nechcete syna zabít, začněte min na 200 tisících nebo něco hodně malého nevybaveneho. Tam ale bude asi zase problém s výškou. Auto je zrout peněz
asd1

To je nesmysl, je spousta použitelných aut za dvacku.. Např. tu jeden prodává G Punto 48 kW čtyřdvéř za 12k, kastle motor podvozek elektrika OK, TK do 27, jen nutná investice ca 5k (děravej vejfuk). Takže slušný auto který pár let vydrží 20k. Borec má jiný auto a tohle nemá čas řešit a jen mu překáží. Fiat takže tam chybí ten příplatek za Das auto, přitom celkově lepší než Fabie..

 

tm
Proč by se měl syn zabít s autem za 100k?
Mimochodem Volvo S60 rok 2010 tuhost karoserie
22 000 až 24 000 Nm/°
Alfa Romeo 159 tuhost 18 000 Nm/° což je na dobu konstrukce 2005 luxusní hodnota
tm
Berte vždy v potaz, že na silnici nejste sám. Bohužel poslední dobou i jako chodec a cyklista se na silnicích člověk fakt bojí. Nedávno jsem šel 3 km po silnici pěšky. Jedna zatáčka v údolí kolem vody za druhou, skály, viditelnost místy doslova max 100 m. Přesto každý valí min 90 a někteří magoři aspoň 120. Po trojce s urvanými krajnicemi. Do toho motorkáři a cyklisti s detmi. Strašný. Ano, byl to víkend a léto, v pracovní den to bude možná lepší.
bear

Punto vs Fabie?

Cenově lepší punto, protože to, je za 20 ve stavu Fabie za 60.

Ale kvalita interiéru, dostupnost dílů všude Das Auto.

Nechtěl bych vybydlený starý puňto. Leda s 1.2 Fire srovnatelné kvalitou s SDi nebo 1.4 AQW nebo AZF Euro4, ale zase né spotřebou paliva.

Raději bych doporučil Pandu 4x4. Na vyježdění a nějaké to vyblbnutí v terénu super a pak možná kluk koupí třeba Navaru a zblázní se do offroadů . Nábytek stěhovat nebude, kámoši se vždycky nějak vmáčknou, tak proč né Pandu? 190cm se tam vejde dle mě, když bude sedačka nadoraz.

asd1

Pandu klidně, vejít se vejde.. Ale 4x4 pokud opravdu nepotřebuje jezdit do terénu tak to je nesmysl, má to kratší kvalty takže na dálnici o dost horší, víc žere protože pohon druhý nápravy, je složitější, hlavně kardan je nejdražší díl na autě. I dvojkolka v terénu projede dost. Jinak technika je s Puntem hodně podobná, spousta dílů je stejných. Punto má víc prostoru, je pětimístný a oproti Pandě i levnější (protože Panda je hodně ceněný městský auto).

Narážka na spotřebu - Fire 1,2 jezdí kolem 5-6L ve městě 6-4, Fabka si při stejným stylu bere víc o litr..

Punto má větší výběr motorů, od slaboučkých po T-jet nebo 1,9 mulltijet.. Ale psal jsem o konkrétním pěkným kusu za 12 resp. s komplet investicí za 20...

Dalo by se o tom povídat hodiny...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]