Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přetížení nápravy přívěsu

Od: woky® odpovědí: 15 změna:

Ahoj. Potřeboval bych převézt malotraktor od prodejce ke mně domů. Mám bržděný přívěs. Mám v plánu jet opravdu opatrně, ale podstatnou část cesty budu muset jet po dálnici.

Vydrží to přívěs? O rám přívesu bych se nebál. Bojím se nejvíc o nápravu, aby to ty pryže co drží kola v tom jeklu vydržely.

Jak moc riskuju papíry když si to lajznu?

Auto má v techničáku:

* Nejvyšší technický přípustná hmostnost (stejná jako povolená, F.1, F.2): 2035 kg

* Provozní hmostnost (G): 1522 kg

* Hmotnost soupravy (F.3): 3435 kg

* Povolená hmotnost bržděného přívěsu (O.1): 1400 kg

Přívěs má v techničáku nejvyšší technicky přípustnou hmotnost 1300 kg a prázdný váží 290 kg. Má jednu nápravu vyrobenou na zátěž 1500 kg (na štítku KNOTT). Rám přívěsu je opravdu bytelný (7 příčních C-jeklů), ale podlaha je překližka.

Požadovaná váha nákladu (malotraktor) je 1445 kg. Tedy Váha přívěsu s nákladem by byla 1735 kg. To je o

* 235 kg více než je povolená zátěž nápravy

* 335 kg více než je povolená hmotnost bržděného přívěsu podle techničáku auta

* 435 kg více než nejvyšší technicky přípustná hmostnost přívěsu podle techničáku přívěsu

* 178 kg méně než je povolená hmotnost soupravy podle techničáku auta (počítám provozní hmotnost)

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

2x

Pretizeni tyto brzdene KNOTT napravy vydrzi bez problemu, pryze jsou OK, pokud se pretezuje dlouhodobe, tak se zlomi ta "raminka", co drzi kolo.

Papiry podle me neriskujete, nanejvys pokutu a zakaz jizdy. Vse pouze v pripade, ze Vas zvazi, ale obecne jdou spise po kamionech a dodavkach, auta s privesy je moc nezajimaji.

 


0x
To není až tak strašné přetížení. Ta papírová nosnost je navržena s rezervou, že pojedete poměrně rychle přes různé nerovnosti, retardér a podobně, kdy se zatížení zvyšuje. Takže jet opatrně a s rozumem před nerovnostmi, železničním přejezdem, nevymílat výmrazky..
Nedá se z traktoru demontovat něco těžšího, co by se hodilo do auta?
Zkontrolujte si nahuštění pneu přívěsu.

 


0x
Co chceš slyšet. Já jsem smělejší, já bych jel. Ale ty si radši sežeň jinou dopravu, dyt se bojíš už teď.
Nejde o kontroly, těch není moc a už vůbec při nich nepřevažují malé vozíčky za osobním autem, rozhodně tedy ne bez opravdu zjevného důvodu.
Nebezpečí hrozí hlavně ze zlomení přívěsu a následné vážné nehody. Až po ní ti vezmou papíry.

 


0x
Traktoru má závaží, to jde na místě oddělat a dát do kufru.

malotraktor nemá standardně závaží. Ale záleží na typu malotraktoru.

 

riva

0x

Já bych to risknul, ale například u nehody novinky.cz/... bylo na začátku osobní auto s přívěsem, který se asi rozhoupal a zablokoval oba pruhy.

k2

Rozhoupani privesu nijak nesouvisi s jeho ne/pretizenim, ale s rozlozenim hmotnosti nakladu (u malotraktoru je to dane a neni s tim problem) a stylu jizdy.

k2, máte pravdu, rozhoupání je špatně naložený náklad.

Ale dá se očekávat, že stejně blbě uložený těžší náklad rozhoupe přívěs víc.

Kámoš vezl odstrojenou kastli z osobáku, kterou jsme naložili rukama na vozík, špatně to odhadl, vozík to rozhoupalo a za půl hodinky volal, že má vlek v příkopu. I s karosérií. Váha musí tlačit na kouli.

Tak, oj musí tlačit na kouli. Ale ani to nepomůže při potřebě rychlé změny směru, kdy lehké auto nemusí zvládnout přívěs dostatečně rychle otočit požadovaným směrem, třeba při nějakém vyhybacim manévru, a přívěs může jeho záď postrčit původním směrem. Z toho mám snad největší obavu, když namísto povolenych (auto) 1200 táhnu třeba 2 tuny (vlek papírově i naložený reálně) - akorát to vůbec nejede, ale jinak není skoro znát - dvouosý jede naprosto stabilně rovně a ani při zatáčení není nic poznat, ale nechtěl bych zažít nutnost nečekané prudké změny směru.
k2

@tomkk: Ale taktez se da ocekavat, ze malotraktor, ktery ma sam o sobe vcelku normalni rozlozeni hmotnosti, nejde na jednonapravovy prives vylozene blbe nalozit...

K2: viděl jsem několik zničených manipulačních koleček na oji od odpojování vleku s naloženým 700kg sekacím trakturkem naloženým úplně vepředu, na dlouhém vleku, tedy jen na prednich dvou třetinách jeho délky. Pak jsou 3 metraky svislého zatížení na kouli hned a přitom s Ducatem valníkem to ani nehne

 

el

0x
Na kolik vyjde doprava? Zvážil bych jestli se to vyplatí riskovat.
O přívěs bych se tolik asi nebál, když bude váha dobře rozložená. Poslední dobou většinou vozím víc než je povoleno na nebržděném přívěsů, ale trasu kde dá dá jet naprosto v klidu v malém provozu. Na dálnici bych takhle nejel.
k2

Zrovna dalnice je pro takovyto naklad idealni trasa, pokud clovek trochu predvida a nesnazi se zavodit v levem pruhu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]