Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tesla - elektroauto obecné dotazy

Od: electrodad odpovědí: 19 změna:

Dobrý den, je tu majitel nějaké Tesly...ideálně Modelu 3, který by mi dokázal odpovědět na následující otázka?

1) Jde u Tesly zjistit jestli byla stočená, je potřeba nějaký speciální diag tool?
2) Je hodně velkej os*r žít s EV pokud bydlíte v bytě, na sídlišti a musíte se spoléhat pouze na veřejné nabíječky?
3) Jak je to s osvobozením (zpoplatněná dálnice, parkování) pokud bych měl RZ na přání a nezačínala by EL?
4) Ovladatelnost - nemusí mít člověk strach, když si koupí LR zadohrab, že by ho to poslalo do škarpy nebo je dual motor bezpečnější?
5) Jak je na tom antikorozka? Přece jen je to americký auto, netuším, kde se ty Tesly vyrábějí ale jestli v USA, tak tam takový věci moc neřeší.

Děuji!

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Mám dvě elektra. BYD zadohrab a Nissan předohrab.

2) vše záleží na vašich potřebách. Kolik denně najedete km a podobně. Jinak třeba u Kaufladů se dá nabíjet přez ČEZ rychlostí 50kW za 6,6 Kč/kWh.

3) Dálnice jsou zdarma, jen se budete muset každý rok registrovat jakoby jste tu známku kupoval. SPZ začínající EL nemusí ani to.

4) Pokud pojedete rozumně, tak se nemusíte bát že vás to vytáhne ze silnice ven. Zrovna Tesla má docela dobré tyto asistenty a má dokonce nějaký snow mode. Pokud ale pojedete jako tatar, tak vám nepomůže ani čtyřkolka.

5) Vše může zreznou. Doporučuje se vystříkání dutin. Ti co kupují auta na 3 až 5 let tohle ale neřeší. Takže čím starší, tím větší pravědpodobnost problémů s korozí. Jinak model 3 který tady můžete koupit, se vyrábí v německu a v Číně.

 


3x
1. Údajně to jde, ale nikdo takovou ještě neviděl. Jednak jsou v historii natankované a rekuperované kwh, což nemusí nic znamenat, ale určitý obrázek to udělá a zbytek je degradace baterie, ta ale také nesouvisí s ujetými km, ale stářím, takže se ani nemusí Tesly stáčet, protože se to nevyplatí. Velký cenový rozdíl mezi sto tisíci a dvěstě tisíci km není, takže se to děje jen ve spalovacím světě.
2. Záleží jak je daleko nabíječka, ale když jede člověk na nákup, tak na DC to dobije úplně v pohodě. Já nabíjel na AC u Kauflandu za 5,90, vzal jsem psa a venčil jsem ho jinde. Teď nabíjím doma z bytu za 4,40kc. DC jen supeecharger Tesla a jen dvakrát nebo třikrát, zda to funguje. Ale to je hodně rychlé, takže člověk dobije více než chce, i když se jde jen vychcat. Ale je to o dost levnější než český poskytovatel.
3. Značka na přání- registrace.
4. Zadohrab nevím, sníh u nás byl jednou a když jsem přidal, tak se nic nedělo, jelo to, ale neprokluzovalo. Ale vím o nehodě, kdy člověk pustil plyn rychle a kvůli rekuoeraci se mu auto přetočilo, u čtyřkolky. Dá se nastavit nižší rekuperace na sněhu.
5. Neřeším, nevím ani jsem neviděl rezavou Teslu. Slabé místo je údajně za předním kolem, stačí plastový chránič oddělat a vystříkat ten bordel dole u podbělu, kde se drží vlhkost. Někdo si to čistí nebo dává zástěrky.

Na Tesláké nabíječce dobíjení zdarma-co je na tom pravdy? Snad jen starší ročníky?

Jen pro starší eSka.

 

jirib

1x
Nemám Teslu,ale EL.ano.
Takže obecně.
Ad2.mohu nabíjet v práci a občas nabíjím i veřejně.Na to je potřeba mít více registrovaných aplikací nebo chipů.Zatím nejlevněji 7,50Kč s Dph.
Ad3.dálnice zatím zdarma(podmínka EL na značce),jinak asi problematické dokazování,zdržování...parkování?Jak to myslíte...máte vůbec řidičák?
Ad4.mám předohrab,takže za snížené přilnavosti to hrabe nebo píská...musíte s citem vzhledem k poměru výkonu a hmotnosti...
Ad5.vyrábí se v Německu u Berlína...stačí?Nemusíte mít strach.Za 15let to nezkoroduje...

 


0x
Zkušenosti nemám, jen jedinou poznámku. Antikorozní ochranou bych se v kontextu s životností a cenou baterie nezabýval... Tu má význam řešit u jednoduchého spalovaku, který po 20 letech funguje pořád stejně a se základní údržbou si zachová svoje parametry a užitnou hodnotu až do šrotu. Na druhou stranu, dnešní spalovaky s hromadou elektroniky a emisních kurvitek a souvisejícími náklady na servis se taky asi těžko dožijou sežrání korozí
007cz
Evidentně ty zkušenosti nemáš, nemyslím si ,že je nutné se tím chlubit.
Tak hlavně, že ty ses pochlubil konkretnima zkušenostma a poradil Ale rád přispěju zkušenostma při srovnání reálných parametrů a nákladů na provoz a údržbu nějakýho 20+ let starýho elektro a atmo benzínu/lpg...

Takže si to shrňme. Zkušenosti nemáte, ale máte stále potřebu něco plácnout. A úplně nejlepší je dožadovat se srovnávání stáří 20+ elektromobilů, když první Nissany Leafy mají teprve 14 let. Já mám 13ti letého a stále slouží. A minimálně příštích 5 let s ním ještě počítám, protože to je perfektně bezporuchové auto.

benjamin

bery: Tak rád a s úsměvem přispěj zkušenostma srovnáním reálných parametrů a nákladů na provoz a údržbu nějakýho 20 let starýho elektro a atmo benzínu/lpg...

Ostatní se taky rádi poučí.Když sem ty reálný zkušenosti nedáš,tak jsou to jen kecy v kleci.

vernon
Přesně tak. Ten krám moc zreznout nestačí. Jeho životnost je na to příliš nízká...
Potrefene husy se ozvaly
Je mi jasný, že zatím je na takový 20+ srovnání brzo, ten čas teprve přijde, třeba jedničkový oktavce tou dobou už bude cca 30, ale bez výměny zásadní části v ceně statisíců bude jezdit s běžnou údržbou pořád a ujede stejnou vzdálenost na natankování.
Zkušenosti - stačí se konkrétně zeptat, 25 let jezdím na lpg a vše na autech sobě a okolí dělám sám, takže přehled o nákladech mám, třeba u mě se pohybuje dlouhodobě palivo + veškerý servis cca 2,2kc/km. U elektra to může být míň, ale do výměny baterie. A prosím bez argumentů typu možné výměny části článků, stárnou všechny stejně a nejdražší je na tom práce, navíc opakovaně, postupně.
Další věc, nevidím sice do budoucna, ale když se srovná růst cen elektriky s fosilními palivy, sice to z pohledu elektrofanatiku trochu
"zachrání" ty povolenky, ale dlouhodobě benzín a lpg vůči inflací vlastně zlevňuje, ale elektrika vyskočila násobně.
Bery ty máš jedničku oktavku? Když teď půjdu venčit psa, můžu ti jich tucet vyfotit, jak jsou rezavé a kdyby to šlo, tak i ten smrad na volnoběh ti pošlu, až se divím, že to ještě projde emisemi.
Jojo, mám, 24 let, přes 430tkm, kromě benzínové nádrže ještě 52L lpg, takže dojezd pořád plný. Smrad na volnoběh je subjektivní dojem, ale jak je zřejmé, nejde o naftak. Ani olej nebere, tak litr mezi výměnama, takže proti dnešním autům pořád dobrý. A zatím zdatně odolává mému stylu jízdy s průměrnou městskou spotřebou kolem 12/100
Jo a koroze - viditelná je jen na hraně pátých dveří a začíná vylézat v rozích předních blatníků pod zástěrkama, pak je trochu orezly zespoda pertl prahů, to bys vyfotil opravdu jen zespoda), příčka pod chladičem a samozřejmě trochu podvozkové díly typu ramena, ale daleko míň, než u podstatně mladších aut. Něco asi bude tehdejší kvalitou výroby (navíc je dovezena z D), něco tím, že se všechno snažím udržovat mastné.
Uvnitř je to samozřejmě horší, hadr na stropě drzi špendlíky a tapec na dveřích už taky volně visí, z většiny to používám jako pracovní auto.
Jak na tom budou Tesly v tomhle stáří? Narazis na oktavku, jako kdyby se silnice hemžily 25letymi teslami v sotva zajetem stavu

@bery Opět se ptám, proč se zde k dotazu na elektromobily vyjadřuje člověk, jež má starou vránu a s modernímy auty nulovou zkušenost. To jakože má tazatel a vlastně my všichni, máme přehodnotit své plány? Máme jít shánět auta, kde funkčnost airbagů je spíše loterie a největší vymožeností je autorádio a klima? Děkujeme, ale myslím si, že většina lidí a také tazatel, netouží po autě jež mělo v základní výbavě švihadla. Držme se tématu.

 

bery2
Tak když se opět ptáš, musím opět odpovědět, to je prostě taková slušnost.
Nikoho nepřesvědčuju ke změně plánů a koupi starý vrány, já ne, každej at se spálí sám. Já se vyjádřil jen k antikorozní ochraně a nebylo vůbec potřeba na můj názor reagovat ...
Kdo elektru fandí, at moje nazory jednoduše nečte, ale pořád je dost lidí s naivní představou, že elektro se proti spalovaku finančně vyplatí. Podle mě ne a na tento fakt (ne jen moji domněnku) tu ale nikdo nemá protiargument.
Až tu bude někdo s teslou 20+, dejte vědět, at to můžeme porovnat ...
Ono ti to nikdo nebere, kolikrát je stará vrána lepší než pětiletá. Viděl jsem video na pětiletou giuletu a investice do motoru by stála 250tis, takže ty moderní spalovaky jsou větší hrozba. Navíc na každém motoru je čím dál víc omotáno spousta emisních vychytávek. Naproti tomu elektromotor auto přežije a když ne, tak je za pár šupů, navíc je na něj dlouhá záruka. Ale tu spotřebu máme stejnou, také mám +-12
bery2
Teď jen nevím, čeho +-12 Litrů nebo kwh? Já lpg, dá se mimo město i za 7, ale to mě neba, po městě většinou spěchám a těch 12 je průměr, když spěchám víc, tak i přes 14 a když táhnu na dovolenou bydlík, tak mám většinou přes 15 a to věřím, že za elektrickej ekvivalent takový spotřeby by s elektrem nechtěl jet ani skalní příznivce
Jinak jako jednoduchou starou vránu bez zbytečností si ještě pořád držím feldu 1,6, jen jako takovou pojistku, kdyby bylo potřeba, ta chytne a jede kdykoli

 


0x

Počkejme na Štíra, ochotně vysvětlí.

k bodu 1) Nikdy neříkej že něco nejde,ale vzhledem ke stupni komunikace s výrobcem asi velmi těžce

2) Ideálně rychlonabíječka TESLA, ale záleží odkud jste, u obchoďáku nabijete taky

3( Od poplatku je osvobozeno vozidlo podle druhu pohonu - PČR má registr vozidel takže ví .Vyskočí jim auto s povinností platit s nezaplaceným poplatkem

4) POZOR platí fyzika,asistenty vás nezachrání.U nás v zimě si nějací mlaďoši v zatáčce urvali přední poloosu o protijedoucí auto,. Mohl za to řidič Tesly, který spoléhal na asistenty. Je tam zrádné zrychlení - nelsyšíte moor - zvlášt v zatáčce na mokru/ledu může být problém .Při normální jízdě sedí krásně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]