Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tesla - elektroauto obecné dotazy

Od: electrodad odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, je tu majitel nějaké Tesly...ideálně Modelu 3, který by mi dokázal odpovědět na následující otázka?

1) Jde u Tesly zjistit jestli byla stočená, je potřeba nějaký speciální diag tool?
2) Je hodně velkej os*r žít s EV pokud bydlíte v bytě, na sídlišti a musíte se spoléhat pouze na veřejné nabíječky?
3) Jak je to s osvobozením (zpoplatněná dálnice, parkování) pokud bych měl RZ na přání a nezačínala by EL?
4) Ovladatelnost - nemusí mít člověk strach, když si koupí LR zadohrab, že by ho to poslalo do škarpy nebo je dual motor bezpečnější?
5) Jak je na tom antikorozka? Přece jen je to americký auto, netuším, kde se ty Tesly vyrábějí ale jestli v USA, tak tam takový věci moc neřeší.

Děuji!

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Mám dvě elektra. BYD zadohrab a Nissan předohrab.

2) vše záleží na vašich potřebách. Kolik denně najedete km a podobně. Jinak třeba u Kaufladů se dá nabíjet přez ČEZ rychlostí 50kW za 6,6 Kč/kWh.

3) Dálnice jsou zdarma, jen se budete muset každý rok registrovat jakoby jste tu známku kupoval. SPZ začínající EL nemusí ani to.

4) Pokud pojedete rozumně, tak se nemusíte bát že vás to vytáhne ze silnice ven. Zrovna Tesla má docela dobré tyto asistenty a má dokonce nějaký snow mode. Pokud ale pojedete jako tatar, tak vám nepomůže ani čtyřkolka.

5) Vše může zreznou. Doporučuje se vystříkání dutin. Ti co kupují auta na 3 až 5 let tohle ale neřeší. Takže čím starší, tím větší pravědpodobnost problémů s korozí. Jinak model 3 který tady můžete koupit, se vyrábí v německu a v Číně.

 

jirib

1x
Nemám Teslu,ale EL.ano.
Takže obecně.
Ad2.mohu nabíjet v práci a občas nabíjím i veřejně.Na to je potřeba mít více registrovaných aplikací nebo chipů.Zatím nejlevněji 7,50Kč s Dph.
Ad3.dálnice zatím zdarma(podmínka EL na značce),jinak asi problematické dokazování,zdržování...parkování?Jak to myslíte...máte vůbec řidičák?
Ad4.mám předohrab,takže za snížené přilnavosti to hrabe nebo píská...musíte s citem vzhledem k poměru výkonu a hmotnosti...
Ad5.vyrábí se v Německu u Berlína...stačí?Nemusíte mít strach.Za 15let to nezkoroduje...

 


0x
Zkušenosti nemám, jen jedinou poznámku. Antikorozní ochranou bych se v kontextu s životností a cenou baterie nezabýval... Tu má význam řešit u jednoduchého spalovaku, který po 20 letech funguje pořád stejně a se základní údržbou si zachová svoje parametry a užitnou hodnotu až do šrotu. Na druhou stranu, dnešní spalovaky s hromadou elektroniky a emisních kurvitek a souvisejícími náklady na servis se taky asi těžko dožijou sežrání korozí
007cz
Evidentně ty zkušenosti nemáš, nemyslím si ,že je nutné se tím chlubit.
Tak hlavně, že ty ses pochlubil konkretnima zkušenostma a poradil Ale rád přispěju zkušenostma při srovnání reálných parametrů a nákladů na provoz a údržbu nějakýho 20+ let starýho elektro a atmo benzínu/lpg...

Takže si to shrňme. Zkušenosti nemáte, ale máte stále potřebu něco plácnout. A úplně nejlepší je dožadovat se srovnávání stáří 20+ elektromobilů, když první Nissany Leafy mají teprve 14 let. Já mám 13ti letého a stále slouží. A minimálně příštích 5 let s ním ještě počítám, protože to je perfektně bezporuchové auto.

benjamin

bery: Tak rád a s úsměvem přispěj zkušenostma srovnáním reálných parametrů a nákladů na provoz a údržbu nějakýho 20 let starýho elektro a atmo benzínu/lpg...

Ostatní se taky rádi poučí.Když sem ty reálný zkušenosti nedáš,tak jsou to jen kecy v kleci.

vernon
Přesně tak. Ten krám moc zreznout nestačí. Jeho životnost je na to příliš nízká...
Potrefene husy se ozvaly
Je mi jasný, že zatím je na takový 20+ srovnání brzo, ten čas teprve přijde, třeba jedničkový oktavce tou dobou už bude cca 30, ale bez výměny zásadní části v ceně statisíců bude jezdit s běžnou údržbou pořád a ujede stejnou vzdálenost na natankování.
Zkušenosti - stačí se konkrétně zeptat, 25 let jezdím na lpg a vše na autech sobě a okolí dělám sám, takže přehled o nákladech mám, třeba u mě se pohybuje dlouhodobě palivo + veškerý servis cca 2,2kc/km. U elektra to může být míň, ale do výměny baterie. A prosím bez argumentů typu možné výměny části článků, stárnou všechny stejně a nejdražší je na tom práce, navíc opakovaně, postupně.
Další věc, nevidím sice do budoucna, ale když se srovná růst cen elektriky s fosilními palivy, sice to z pohledu elektrofanatiku trochu
"zachrání" ty povolenky, ale dlouhodobě benzín a lpg vůči inflací vlastně zlevňuje, ale elektrika vyskočila násobně.

 


0x

Počkejme na Štíra, ochotně vysvětlí.

k bodu 1) Nikdy neříkej že něco nejde,ale vzhledem ke stupni komunikace s výrobcem asi velmi těžce

2) Ideálně rychlonabíječka TESLA, ale záleží odkud jste, u obchoďáku nabijete taky

3( Od poplatku je osvobozeno vozidlo podle druhu pohonu - PČR má registr vozidel takže ví .Vyskočí jim auto s povinností platit s nezaplaceným poplatkem

4) POZOR platí fyzika,asistenty vás nezachrání.U nás v zimě si nějací mlaďoši v zatáčce urvali přední poloosu o protijedoucí auto,. Mohl za to řidič Tesly, který spoléhal na asistenty. Je tam zrádné zrychlení - nelsyšíte moor - zvlášt v zatáčce na mokru/ledu může být problém .Při normální jízdě sedí krásně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]