Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pískání pneu

Od: vyjetadvanactka® odpovědí: 10 změna:
Zdravim, není to ani 1/4 roku kdy jsem měnil pneu, a už mi fest pískají na rovném povrchu, např. v nakupnich centrech.. od někoho jsem slyšel, že to může být nerovnoměrné opotřebení pneu.. bylo by vhodné na geometrii, která se dělala 1/2 roku nazpět? Nebo je to vzorkem? Mám takovou klasiku.. 225/65
Předem diky.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

4x
V nakupnich centrech piskaji gumy kde komu, ten povrch proste takovy je. Zkontrolovat geometrii neni na skodu, ale vubec to nemusi souviset.

 


4x

Asi bych to tak neprožíval. V těch parkovištích pískají gumy tak 80% aut (hlavně po dešti) a že by všechna měla geometrii v háji, to asi ne. Klidně si ji nechte udělat a schválně pak zajeďte na to parkoviště, jestli to přestalo pískat. Dejte pak vědět.

 


1x

Podle mě je to vlastnostmi těch průmyslových podlah, které se vyskytují právě v podzemních garážích, nebo patrových parkovacích domech. Navíc se tam jezdí často v plném rejdu, kdy ty kola prosté pískají. Registroval jsem to s mnoha typy aut, přičemž to není žádnou špatnou geomerii. Ostatně - se služebákem občas zajíždím do průmyslových hal a i tam se tento efekt projevuje - asi v plném rejdu se dráhy kol trochu rozchází, protože mě pneumatiky vydrží spoustu km., vylučuji nějaký technický problém na autě.

Přesně tak..Je to jako pískání tenisek v tělocvičně Některé gumují a pískají o 106 a některé ne..

 


0x

1. Styl jízdy
2. Totálně rozhozená geometrie
3. Vytlučené čepy přední nápravy - následek je viz 2.

 

po

0x

Takže spíš tvrdší letní gumy co? Tak ti dobře hrabou (hvizdajó) na hladkém povrchu

Ale to není u ,,hrabání ´´ dělá to i v situacích, kdy se jede skutečně nízkou rychlostí v plném rejdu bez výrazné akcelerace

Je to tím materiálem podlahy..Na silnici- nejvíce na kruháku,když to píská,tak to bývá geometrií- nebo špatnými díly nápravy..Mám s tím zkušenosti..u mne to byly silentbloky ramenou..hvízdalo to jak na okruhu Le mans Gumy byly po pár stovkách km na vyhození

 

kmet

0x

1) aby se řízená kola mohla otáčet různou rychlostí - vzdálenější kolo opisuje větší kruh, proto každé kolo zatáčí různým úhlem

2) bod 1 neni dokonale kompenzovaný, je to kompromis, větší rejd má zpravidla větší chybu.

3) v nízké rychlosti a málem poloměru otáčení vycházejí potřebné úhly jinak, než pri vyšších rychlostech

4) hvízdání v garážích dělá to, že guma vibruje, utrhne se adheze a poskočí to a to stále dokola

 


0x

Je to naprosto normální úkaz a s geometrií to nemá nic společného. Na hladkém tvrdém povrchu v rejdu prostě diferenciál nezvládá dostatečné diferecovat rozdílné otáčení kol a tak lehce prokluzují gumy. Některé míň, některé holt víc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]