Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč je důležité pořadí odvzdušnění jednotlivých brzd (trubek)?

Od: zdenek2® odpovědí: 2 změna:

Odvzdušňoval jsem brzdy a někde jsem četl jak důležité je zachovat správné pořadí odvzdušnění jednotlivých brzd: od nejvzdálenější k té nejbliší vztaženo k brzdovému válci.
Když se nad tím zamyslím, tak nemůžu nalézt důvod, proč má toto pořadí být důležité. Jednotlivé brzdové trubky jsou ve svém připojení k válci naohýbány tak, aby na základě gravitace neovlivňovaly kapalinu v jiných trubkách (a ve válci), takže když jednu trubku odvzdušním, kapalina v ostatních trubkách zůstane beze změny.
Proto podle mne je uplně jedno, kterou trubku odvzdušním jako první. Pokud nedojde k zavzdušnění brzdového válce (je třeba hlídat stav kapaliny v nádržce a průběžně ji doplňovat), tak to na ostatní trubky nemůže mít žádný vliv.
Uvádím, že k odvzdušnění používám pneumatický odvzdušňovač, který pomocí podtlaku z kompresoru odsává kapalinu (a případně i vzduch) z brzdového potrubí přes odvzdušňovací šroub. Je to velmi pohodlné a na pedál se šlapat nemusí, zvládne to jedna osoba. Jde to opravdu rychle.

Nemůže to výše uvedené pořadí odvzdušnění trubek hrát roli jenom u klasické metody, kdy se šlape na pedál? Prosím vysvětlete mi někdo, proč se toto pořadí uvádí?

Poznámka. Na obrázku je odvzdušňovač, co používám. Stojí jen dvě stovky a funguje bezvadně. Na felicii ho pověsím vpředu pomocí háčku za tu trojúhelníkovou rozpěru v podběhu. Vzadu pak do kulatého otvoru ve spodu karoserie hned vedle kola. Délku silikonové hadice mám jen asi 35 cm (tzn. je třeba ji zkrátit) a navlékám ji přímo na odvzdušňovací šroub. Tu koncovku nepoužívám, neosvědčila se. Zařízení se hodí nejen k odvzdušnění, ale také k výměně kapaliny, která se po čase stane hygroskopickou, tj. nabere vodu a je třeba ji vyměnit. Nádobka odvzdušňovače má rysky v mililitrech, takže průběžně vidím kolik kapaliny jsem odsál. Ve felicii je tuším 600 ml brzdové kapaliny.


 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nevím jak u brzd, odvzdišňuju jen topení.Ale asi to má něco společného s fyzikou - i když udržuju tlak v systému,stejně začínám od nejnižšího radiátoeu a končím u nejvyššího. Když postupuju naopak, musím odvzdušňovat 3x protože po 2. odvzdušnění se tam stále motá vzduch

 

makk

0x

Je to jedno čím se začne. Je to jen taková zásada. Jako s odpojováním baterky, všude se říká odpojit nejdřív kostru, ale v praxi to je jen kvůli tomu, kdyby si někdo při odpojování plusu štrejchnul klíčem o kostru, funkčně je úplně jedno co se odpojí dřív.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]