Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Názor na dvě auta

Od: will odpovědí: 21 změna:

Zdravím, chci pořizovat auto. Nová auta 2019+ s klasickým spalovákem mi přijdou utlumená, gumová, bez reakce na plyn. Mild hybrid jsem nezkoušel. Mám dva adepty Oktávku III 2.0 TDI 110kw 2016 předface s DSG se slušnou výbavou a nájezdem 70k km za 330k. Přijde mi to jako fajn poměr cena/výkon. Druhý adept je Arteon 2.0 TDI za 360k. Je tam přiznaný, že je o 100k stočený, mám trochu strach z nájezdu ale zase je to nejlevnější Arteon na inzerci. Přijde mi divné, že do toho nasypal 90k a chce to prodávat, stejně tak když jsem chtěl VIN tak mi neodepsal. auto.bazos.cz/...

Do jakého nájezdu nový vůz vybírat? Poslední auto jsem kupoval podle stavu, který byl fajn ale mělo najeto 200 tisíc km. 20 tisíc km bylo bez problému, pak přišly brzdy, tlumiče, spojka, EGR..a vše se začalo sypat pozvolna. OII 2.0 FSI

Zvažuji i nějaký dražší kousek cca za 600k se zajímavější motorizací v benzínu, ale mám strach v dnešní době kdy všichni jezdí jak prasata a bezohledně vám na parkovišti vrazí do dveří investovat větší sumu.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

3x

Existují i jiné automobilky...

will

Ano. Líbí se mi Tesla Model 3 ale bohužel žiju v paneláku a nabíjení na veřejných stanicích mám strach aby mě to nevyšlo dráž jak spalovak.

Nevyjde. …
2024
U nového auta sleduji palivo velmi přesně.
Průměrné náklady na palivo (9000km letos najeto) na km jsou 2,0Kč (včetně poměrně velkého podílu dálnice).
Po okreskách a ve městě dokážu jezdit za 1,55Kč/km.
Je to poměrně (na ČR) velké SUV (hybrid).
Co Vás vyjde nebo nevyjde levněji, to si asi dokážete spočítat.
Pro mne to není jen o nákladech, ale i o dalších prioritách a potřebách. Každý to má ale jinak a to je v pořádku.
will

Máte někdo zkušenosti se stočenými km u elektromobilu? Mam vyhlídnuté auto, je to dovoz z Holandska 2019 nebo 20. Nájezd 89k km Long range za 580k. Pak druhé auto je SR s nájezdem 73k km za podobné peníze. Mam pocit, že auta z ČR s obdobným nájezdem a rokem stoji 50k vic. Ale aut z ČR na inzerci moc neni. Většinou dovoz. U Tesly jsem myslel, že by nemělo dojít ke stočeni km ale děje se to.
Jak je to s bezplatnou jízdou po dálnici a parkováním zdarma pokud bych nechtěl RZ začínající na EL ale chtěl bych svoji značku na praní?

50tis dáte stejně za dovoz a je kolem toho běhání. U nás koupíte pěkné kousky přímo z Holandska, řada aut je na bazarovych portálech či přímo na Facebooku ve skupině. Stočených km bych se nebál, tam by muselo být ohromné množství natankované energie. Degradace tam se to moc nepozná, na to nemají vliv najeté km, ale stáří, ty 2019 mají degradaci okolo 9-10%, což je velice dobrá hodnota. Stačí zkontrolovat podvozek, ale ani to není třeba, pokud má STK hotovou. Pak projít přes cebia případně změřit lak. Jestli máte v okolí Kaufland, AC stojí 5,90 mimo Kaufland 8kc anebo se domluvit v práci, u známých nebo třeba s někým kdo má fotovoltaiky, pak to jezdí zadarmo. Doma nabijim za 4,40 v NT, také v bytě ale malá bytovka. Pět měsíců trvalo vyřídit NT sazba D27d, kdo má nervy na to porazit byrokracii, tak hlavně se nevzdávat. Takže jezdí to za směšné peníze, ale neušetříš, protože jezdíš 4x tolik, ovládání jedním pedálem je silně návykové a občas máš potřebu sešlápnout pedál víc než o dva centimetry, to je teda takový blbý pocit, protože o papíry přijít nechceš

 

k2

2x

Do jakeho najezdu vuz vybirat?

Znate to: prodám starsi auto. Cena pevna, kilometry dohodou?

Verite tomu, ze si nekdo koupi novou naftovou octavii se slusnou vybavou, aby s ni najel 8tis km/rok?

will

Auto je původem z ČR. Za první 4 roky na první STK mělo nájezd 53 tisíc. Pak 2022 to bylo 65k km a 2024 72k km.
A vypada to, že to někdo dal na vykup a koupil nový nebo novější.

Vypadá to, že stáčel před každou stk. Přece kdo není blbej a poctivej a myslí dopředu, nepojede na první stk se 150, pak 230 a 300, to už by těžko stočil. Ale s "preventivním" průběžným stáčením si vytvoří krásnou historii...
will

Jo, slyšel jsem i Vaculíka jak to říká, že to lidi dělají u aut na operak, protože jsou tam limity na km, tak než jedou na hory tak to stočí. Teoreticky by to ale stále mělo být dohledatelné v řídicí jednotce auta? A taky mi moc neni jasné jak by "obyčejný" člověk s VCDS to dokázal stočit. Tam by měly jít km upravovat jen nahoru.

asd1
Zdaleka ne všechny ovce jsou sluzebaky ktery jezdí Ostrava-Plzen 3x týdne...
A nechápu tu českou modlu koukat kolik je na tacho namotano a ne na stav auta...

Protože ani při podrobné prohlídce nemáte šanci najít všechno a podle stáří a nájezdu (pokud je pravdivé) se dají odhadovat nutné potíže a potažmo výdaje v blízké budoucnosti.

will

Jak jsem psal, při koupi OII jsem se díval na stav a nikoliv na nájezd a stejně jsem postupně začal sypat. Předpokládám, že když si koupím auto s poctivým nájezdem do 100k km, tak by to mělo být ok.

 

ctenar

0x

Nechápu, jak každý a nebo většina musí mít nafták s turbem, vždyt to je nejhorší kombinace.

Pokud bych vybíral auto s turbem tak benzín.

Ale i s atmosférou se všude dojede.

fik
Atmosféra přidá málo centimetrů.
k2

Co je spatne na naftaku s turbem? V soucasne dobe primovstrikovanych preplnovanych benzinu uz je to skoro jedno.

A atmo motor v dnesni dobe je takovy "jednorozec". Pomineme-li velkoobjemove ameriky, tak je nabidka v "tazatelove kategorii" a tim i vyber dost omezeny...

re4zon
Jako ridice nafty s turbem i atmosferickeho benzinu by me zajimalo, proc je to nejhorsi kombinace?

 

To je samozřejmě blábol, který nemá žádnou logiku a opodstatnění.

Říká se, že co není v autě se pokazit nemůže.

V dnešní době u nových aut je plno zbytečností od systému start- stop až po hlídání tlaku vzduchu v pneumatikách.

U předchozího auta jsem nic z toho neměl - u současného mám oba.

To už si řidič jednu za čas není schopen zkontrolovat tlak v pneumatikách?

To mu musí nějaká pitomost hlídat?

A co je lepší u auta přímé a nebo nepřímé vstřikování?

mathew

Než odšroubuju čepičku a nasadím tlakoměr tak na displeji už mám dávno zjištěný tlak všech kol. Ano start stop je nesmysl, který navíc ani nefunguje i kdyby ho člověk chtěl použít. Dojedu k semaforu motor se vypne a v půlce čekání zase nastartuje tak k čemu to je? Kromě toho, aby startování auta připomínalo startování letadla akorát, že v letadle systémy při startu zapínáte, ale v autě vypínáte...

A ktré auto na displeji ukazuje tlak každého kola.
Já tam mám jen multifunkční kontrolku.
Ta mi akorát ukáže, že je v některé pneumatice nízký tlak.

Taky se mi stalo, že start stop se aktivoval - motor naskočil když spolujezdci něso spadlo na podlahu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]