Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka ABS

Od: joguba odpovědí: 6 změna:

Zdravím,potřebuji poradit,co se dá udělat se stále svítícím symbolem ABS. Pokoušel jsem se to řešit v autodíně,ale po napojení na na diagnostiku mi bylo sděleno ,že není vidět žádná chyba a tak nejde ani tento symbol vymazat. V dohledné době musí jít auto na STK a tak je to problém. Jedná se o Fabii 1 řady. Možná ,že se již někdo s tímto problémem setkal a dokázal by poradit.S pozdravem Joguba.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x

Změnit servis a opravit ABS.

 

bear

0x

Fabia 1 má velmi dobře a podrobně diagnostikovatelnou jednotku ABS/EDS/ESP.

Spíš se občas stává, že nechce komunikovat.

Většinou jsou na vině natavené pojistky na baterkovém boxu. Ona není viditelně přerušená, ale stačí do ní strčit a rozpadá se jak Vánoční pečivo.

Stačí vyměnit pojistky na boxu pro ABS. Stačí jen ty v rozmezí hodnot 40-80A

Servis neshledal závady, protože je ani nehledal a neviděl. Nějací trotlové zas.

Asi chybu hledali v motorový jednotce Třeba se dozvíme, na kolik ta "diagnostika" vyšla.

 


0x
Nejde jen o stk, ale reálně o bezpečnost. Svítící abs (nefunkční) neznamená, že to je totéž, jako by v autě vůbec nebylo (ve fabii ne vždy bylo). Verze s abs mají oproti bez abs silnější (bez omezovače) zadní brzdy a omezení má na starosti právě abs. A pokud nefunguje, při prudkém zabrždění se zablokuji zadní kola a auto roztočí...
bear

Přesně tak. Brzdy s ABS mají rozložení brzdné síly (tlaku) 50:50.

U aut bez ABS se kompenzuje ono roztočení smyku omezením tlaku mechanicky tzv. ventily propustnosti kapaliny pro zadní brzdy a je to i dle zatížení nápravy, kdy sednutí nápravy reguluje páčka pohybem na ventily do zadních brzd. Dalším omezením je i to, že se na zadek osazuje málo účiná bubnová brzda proti předku s kotouči. Díky tomu jsou síly předek a zadek 80:20 dle sednutí zadku naložení)

U aut s ABS se neřeší tlak, ale kompenzuje se ono roztočení přerušování brzdného účinku pomocí ABS

Takže auta s ABS bez funkčního systému jsou více nebezpečná na sněhu, vodě a jinak nestabilním povrchu

při prudkém zabrždění.

Jen malé dolnění některá auta bez ABS (nevím jestli i s ABS !) mají na zadní nápravě zátěžový regulátor. Ten dle zatížení zadní nápravy pouští více nebo méně tlaku do brzd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]