Nejste přihlášen/a.
Proč se ti tam nechce lít doporučovaný olej ale něco úplně jinýho? To není vejtřaska, který stačilo něco mastnýho a jela.
Zrovna nahrada "vodicek" 0Wneco za jiny olej, za podminky dodrzovani "neLongLife" servisniho intevalu, je celkem casto diskutovane tema, tudiz je skoda seriozni otazku "odpalit" vykrikem o vejtrasce...
Nejsem motorář, to ani náhodou.
Před nedávnou dobou jsem sháněl nějaké informace o motorech Ford 1.0 a 1.5 EcoBoost a co jsem se tak dozvěděl, většina problémů s motory je dána nedodržením specifikace oleje. "Přeci tam nebudu lejt tuhle vodičku, dám tomu pořádnej olej a ejhle. Ovšem jak říkám nejsem motorář, ani od aut, nevyznám se v tom , jen říkám co jsem se z několika míst dozvěděl.
Přesně tak, co jsem se tak dozvěděl, používat doporučené specifikace oleje, zkrátit intervaly výměny a tankovat na prověřených pumpách. Prý Orlen a Mol. Pak při normálním zacházení motor vydrží. Ale opět říkám, nedělám do aut a už vůbec nejsem motorář.
Doporučený olej pro Vače auto : TotalEnergies QUARTZ INEO R-PLUS 5W-30 ; nebo alternativy : ELF EVOLUTION R-TECH ELITE FE 0W-20 a ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30 Více o náplních naleznete zde : totalenergies.cz/...
Poviem to asi tak,aký je môj názor. Do prvých oktáviek sa lial olej 10 W 30 menil olej cca 15 000 a nabehali niektoré aj 1 000 000 km. Do nových lejú 0 W 20 ,interval na 30 000 km a životnost motora výrobca udáva cca 150 000 až 200 000 km. Tak si vyberte,že čo asi bude výhodnejšie. Riedký olej alebo hustejší,kde každý teplotou ešte viac zriedne.
Zdravím, dal bych to co předepisuje výrobce, ale našel jsem, že stačí splnit normu Renault RN0720, viz odkaz:
Takže ve výsledku je vhodný např. olej: automoto-eshop.cz/...
P.S.: "Nestandardní výměnu"oleje dříve můžete požadovat - měli by vyhovět. Pokud ne, tak doporučuji ověřit, zda výměnou svépomocí nejpříjdete o "nějaké"záruční výhody (možná bude potřeba "formálně"potvrdit knížku v nějakém servise - razítko). Ten interval 30t km je smrt pro motor. Je potřeba měnit olej max po 10t - 15t km, u nového motoru i dříve, než 10t km, klidně po cca 5t km (ano, přesnost výroby pokročila, ale motory se standardně nezajíždí - takže povýrobní otěr se tvoří). -> je to trochu tah, aby servis měl práci (auto se tzv. "načne", a pak to začne).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.