Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou Škodovku, nebo VW na dálnici?

Od: tomkk® odpovědí: 21 změna:

Zdravím, měl bych takovou celkem klasickou otázku, čím nahradit jedničkovou Octavii s TDI 81 kW. Jo, já vím, že takové auto už není. Potíž je, že s nějakou malou atmosférou si nevystačím. Jsem zvyklý jezdit svižně. To už je opravdu svátek, nebo vezu auto plné cihel, aby mě někdo musel předjíždět. Teď nenajedu až tak moc, asi 25 000 ročně, ale 60 % z toho je po dálnici. No a já se nechci trápit 80 mezi kamiony v pravém pruhu a předjíždět je přískoky, když zrovna nic nejede, potřebuji nějakou dynamiku, abych mohl jezdit v tom levém. A když ten jede 170, tak potřebuji taky jet 170. Tedy ten výkon TDI Octavie je pro mě minimum, nechci jít dolů. DPF filtr samozřejmě nechci a o problémech PDček jsem taky načetl docela dost. No a protože jsem celý život jezdil Škodovky, tak jsem jako spousta jiných docela v pasti. Koukal jsem se po O3 1.4 TSI, ale to je dost žádané auto a dávat za něj skoro 300 k se mi nechce. Docela levné, ale ne moc doporučované jsou 1,4 90 kW O2 TSI. Je mi jasné, že s mým stylem jízdy bych místo 6 l nafty jezdil benzínem za 8..9l, ale to se nedá nic dělat. Nějaký tip, krom Macochy?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Včera jsem jel otočku Břeclav Brno po dálnici a myslím, že těch 170 bude zbytečných. Drtivá většina jela 110-130. 140-150 jely možná dvě auta. A při cestě tam byla v protisměru nehoda, takže cca šestikilometrová kolona a doufal jsem že při cestě zpět už tam nebude. Chtěl jsem zpět sjet u Hustopečí, ale mapa ukazovala volno, takže to zvládli hasiči rychle. Takže si myslím, že 170 se tady moc neprojedete.

Ono asi ani v Německu těch 170 moc nepojede. Teď jsem se týdem toulal po germanii a bylo to dost podobný jako u nás, trochu se lišili třípruhy.


Tady se dá zažít úplně všechno, jak těch 170, tak kolony, kdy domů dojedu těch 30 km s průměrem 15 km/h (toto je čím dál častější, hlavně od doby, kdy tu na pár km udělali další pruh). Už jsem to zde psal, do kolon u Brna jsem si koupil rumba koule. Vozím je v přihrádce a když to dýl stojí, tak si vesele zpívám a relaxuji. Je to lepší, než zoufale mlátit čelem do volantu.

 


0x

Jestli jezdíte s Octávií I. generace 170 km/h za 6 litrů nafty, tak to auto pohlaďte, opravte co mu chybí a o jiném nepřemýšlejte.

Kodokoli zde může někdo napsat svůj auto-tip, ale ten se nemusí vás týkat, protože možná narazíte na vadný kus a budete neštastný.

Mám známého co prodává BMW 540i, které stálo nové 80.000,-€ se po 7 letech nedá za 16.000,- € prodat. Najeto 178.000km

Tak kde asi bude ta "ŽÁDANÁ" Octávie III s motorem, kde motorový olej se díky čerpadlu ředí benzínem až motor odejde? a ještě bratru za 12.000,-€?

Fuj


Já ji hladím po každé jízdě, ale bohužel už jí mimo jiné moc hnije spodek i prahy.

 


0x
Co 03 1.5 tsi jed se stim dá a uplně špatný motory to nejsou
Nebo 1.8 tsi ale 132kw ta už je vychytaná a poměrně též spolehlivá

Upřímně, nedává mi moc smysl dávat za auto přes 200k. Navíc za ojetinu, u které hrozí opravy za vyšší desítky tisíc, zvlášt když už ani nemám dobrýho servisáka. Přesněji, problém je hlavně v tom, že bych ty prachy i dal, ale za auto se známým původem, ne za bazarovou loterii s pohádkami ovčí babičky. Ale takovou mo?nost nemám.

tak to udělej jako já nechal sem udělat prahy vyměnit blatníky zadní čelo dal celolak udělal podvozek ted dostala nový brzdy a letní gumy

asi mě v ní jednou i pohřbí

 

km

0x

"A když ten jede 170, tak potřebuji taky jet 170." Začal bych návštěvou psychologa, pokud by nepomohl, tak psychiatra. Až vám v tomto někdo pomůže, vaše otázka bude zbytečná.


Jezdíte po džungli D1 na JM? Se slabým autem můžete jet (nebo stát v koloně) zapasovaný mezi kamiony (běžně vidím, jak se kamioňák takovému "zdržujícímu" autu mezi kamiony nalepí těsně na zadek a třeba i troubí). Na a když se takové auto s HTP motorem vysune do levého, okamžitě má za zadkem blikajícího nedočkavce. Prostě nejbezpečnější je jet s proudem.
A v neposlední řadě rád řídím a mám prostě rád ten pocit, když auto akceleruje a když mám rezervu výkonu na předjíždění. Jinak je to trápení.
2024
Jako že s autem (motorem) o výkonu 80-90kW budete mít výkonovou rezervu? A kde ji proboha vezmete?
Já měl auto s 96kW, teď mám 135kW (OK, je to SUV, uznávám), ale že by tam byla od cca 120-130km výše nějaká velká výkonová rezerva, to tedy opravdu nemám ten dojem. Ale jako ano, jinak to jezdí moc hezky.

Tohle je relativní a důležitý je průběh kroutáku. Rozhodně ale člověk nechce jít s výkonem dolů.
Ten průběh kroutaku je zásadní, když z 1,6 atmo benzínu sednu třeba do papírově stejně výkonný fabie tdi, subjektivně to musí v nízkých otáčkách uletět pod zadkem A pak vejš najednou nic, ale ono to díky tomu není potřeba točit, tak je to příjemnější.

Ta 81kW má už natáčecí lopatky a oproti obtokovému turbu v 66 kW pěkně táhne i kousek přes 5000 ot. 66 kW se přes 4000 už moc nechtělo, ale nebyl to při běžné jízdě problém, od 1200 do 4000 se chovala velmi příjemně, a s většími většími tryskami měla i dostatečný výkon.
Variabilní turbo mají i motory Tdci ford 80kw. Jako na svou dobu to byly velice vyladěné motory, ale už s delšími převody, takže se muselo častěji řadit. Ale ani na okreskách s 250kg briket nebyl problém rozjet na 160, akorát to potom blbě brzdilo s tou hmotností. Byla to ještě norma euro4, novější motory euro5 už od spodu neměly ochotu, byly přidušené kvůli emisím. A jinak ani s DPF problém nebyl, přesto že auto denně jezdilo několik krátkých tras jen po městě. Někde okolo 110tis se tam doléval eolys, cca 1,8litru, takže lepší než chodit neustále s močovinou při každém tankování. Kupovat to ale jako jeté je spíše sázka, protože člověk neví historii a posrat se může cokoliv. Jinak na mnohem větší výkony dnes stačí mnohem menší motory

 


0x

DPF nechcete, tak si zase koupíte vrak. Hele, na O3 2.0 TDI 110kw mam najeto bez mála pul milionu a DPF jeste ani neproblikl. Spotřeba je průměrně 5L a kdyz majitel neni debil, tak mu DPF přežije celé auto, stačí nechat vypalovat DPF a měnit olej co 10tis, a tankovat naftu s aditivy a točit motor jako do trochu vyšších otáček a nejezdit na 5tku 50km\h... když jezdíte na dálnici tak vypalujete vetsinou pasivně a aktivní regenerace DPF musíte rozpoznat .. to je vše.


Jak jsem psal, takovéto auto se mi hlavně nechce kupovat bez známé historie. Kdybych měl jistotu, že se ho někdo nezbavil kvůli problémům, tak ho vezmu.
No a taky poslouchám brblání kolegy, který má pašíka 2.0 TDI od nova a vypaluje každých 350 km. Nejvíc ho štve, že to auto zásadě nevypaluje na dlouhých trasách, ale skoro vždy kdy? jede jen 15 km do práce po městě. To pak přijede cca každých 10 dní pozdě do práce, "protože jel na dálnici vypalovat".

 

 

bear

0x

Skoupí na korunu, O1 pohnilá tomu dost nasvědčuje (jinak by jsi ji vyvoskovával dutiny a v zimě umejval od posypové soli)...

Jedině koupit druhou po někom, kdo jí zkutečně "hladil" a tu zas jezdit.

 


0x
81kW TDI a svižná jízda? Neříkám, že ne, ale jel jsi někdy lepším autem? Pak bych se bavil o svižně jízdě. Já jsem třeba z O1 šel do Vitary 95kW s hybridem a nemohu si stěžovat, jednoduchý a spolehlivý auto. Spotřeba 5.9l

Pivažuji to za levné minimum, pod které bych nechtěl jít. Berte v potaz, že je to auto za cca 30 000.
daniela1

Copak 81 kW, ale ta pětirychlostní převodovka, se kterou si fakt neumím představit jet komfortně nad 120 km/h dlouhodobě...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]