Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl jsem napsat, ale vidím, že je nás víc. ne každý umí s lanem jet a ne vždy lze lano použít (vada brzd).
Jj ne každý umí jet ve vlečeném a ne každý dokáže vléci druhé vozidlo. Kamaráda táhnul jeho syn , nebo to bylo opačně? to je ale jedno , z Ostravy resp. z Klimkovic penzion Motýlek nebo Vřesina penzion v Hájku (nwn to byla místa kde se tam ubytovával do Nové Bystřice okres JH! celkem cca350km
Taky jsem viděl, že někdo neuměl couvat s vlekem a zalomil ho až do auta. Taky nevím, jak se ohne tyč. Můžete mne, prosím, sdělit, jak se to stalo?
Mnohokrát jsem couval s autem na tyči a vše OK.
Ono je to už asi 19 let, takže si to přesně nepamatuji. Ale poprvé to bylo při vyjíždění ze dvora do ulice, kdy se buď nějak špatně najelo a muselo se covnout (anebo rovnou při tom zatáčení) a vznikl tak velký úhel tažného a vlečeného auta, že se tyč ohla. Hned první použití, ale kupodivu nám tyč obratem vyměnili.
A podruhé to myslím bylo opět při couvání a zase velký úhel obou aut. To už jsem musel koupit novou tyč.
Když si na to tak vzpomenu, tak tyč se v mém případě použila všeho všudy 4x a z toho se povedla 2x zničit. Teď už vozím zase lano..
V době elektronické brzdy a chyb elektrického rozvodu vám bude lano k ničemu - bez tažné tyče můžete jen volat odtahovku.
Tyč mám do 3,5 t - skladná stejně jako lano. Lanem táhnout musí dva řidiči dávat velký pozor a samozřejmě mít možnost brzd...
Pokud někdo dokázal tyč ohnout, musela být nějaká vadná nebo musel být řidič opravdu maximálně šikovný - to se couvá do 12° kopce?
previt®,
Hlavně, že se nestalo nic hrozného, to co jsem viděl při couvání s vlekem, když se vlek opřel po bok auta...nevěřil jsem tomu, že se to může stát a...stalo se.
@jlmc: s tyčí jsem neměl ani já a ani ten kamarád žádnou předchozí zkušenost a povedlo se. To první bylo při vyjíždění z tohoto dvora na rovince ( maps.app.goo.gl/...), žádný kopec. Druhé ohnutí si nepamatuji, ale myslím, že taky na rovince.
A to jsem tyč kupoval právě z důvodu, že s ní bude tažení mnohem jednodušší. Což o to, ono to je jednodušší. Ale stačí nevědět jak, resp. na co si dát pozor a těch pár použití mě hned stálo okolo 4.000,- (možná i víc, nepamatuji si přesně tu cenu tyče v roce 2006).
Děkuji za popis ... asi si příště budu dávat taky větší pozor ona velká jistota nehody přivolává.
A po včerejším zjištění, co všechno se může stát či udělat, byt to připadne nereálné, asi i posunu hranice fantazie (mimo téma - viděl jsem účetnictví oficiálně dané na úřad, které dokázalo matematiku rozcupovat na kousky)
Osobně mám v autě takovéto "pletené lano" je pružné a natáhne se na cca dvojnásobek délky-výhoda je, že když je druhý ... tak nehrozí, že na lano najede a přetrhne se! Bylo tam při koupi auta. a protože jsem měl předchozí auta co se s poruchou motoru nesmí vléci na laně, tak jsem si doplnil do auta i tažnou tyč . Od doby co mám TT tak jsem to nepotřeboval /tuk, tuk,tuk). Předtím jsem několikrát potřeboval odtah a taky několikrát poskytnul odtah. Hmotnost na lano nevím a na TT je povoleno do 2,5t. Jinak asi stačí lano o nosnosti do 2,5t a jestli s háky či s okem?Někdy , když jsem vlekal nebo se nchal vléci bylo lepší s okem a na některých s hákem. Např v hluboké minulůosti v PE se mi na semaforu při rozjezdu utrhl nárazník i s tažným okem a lanio místo tyče jsem musel provléci otvorem kdy bych s háhem neuspěl!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.