Nejste přihlášen/a.
Dobré dopoledne,
Zakoupila jsem auto Hyundai I30 rok výroby 2015, po prvním majiteli nájezd aktuálně necelých 55tis kilometrů.
před dvěmi měsíci se poprvé objevila chybová hláška "check exhaust system" na displayi. Dle rad a informací na internetu jsem tedy auto vzala na delší projížďku aby se DPF vyčistil. Následně chybová hláška na pár týdnů ustala. Cca po 3 týdnech se obejvila znovu a rozsvítila i kontrolku motoru. Autorizovaný servis nacenil výměnu na 100 tis, řešila jsem tedy reklamaci. Než se však reklamace dořešila, po dvou dnech jízdy chybová hláška zhasla a problém se další 4 týdny neukázal.
Minulý týden hláška vyskočila znovu a znovu rozsvítila kontrolku motoru. Zajela jsem tedy na dekarbonizaci a nechala filtr i motor vyčistit (z důvodu problémů v diagnostice nebyla chyba vymazána), po čištění ale chybová hláška sama zhasla.
Nyní se mi ale vždy po delší jízdě (cca 15-20km) opět rozsvící hláška "check exhaust system".
Jsem už poněkud zoufalá, dle internetu by chybová hláška nezhasla v případě poškození filtru, naopak by hlásila problém i nadále. Auto nemá problém s výkone, není ani zvýšená spotřeba nafty. Motor zní tiše - nehučí.
Navíc mě mate, že se chybová hláška objeví vždy při delší jízdě.
Jezdím spíše delší trasy 25 km minimum, kratší trasy jen zřídka když jedu nakoupit něbo něco vyřídit (1x - 2x týdně), vždy následované trasou delší min 25km.
Je tu někdo kdo by zvládl poradit na co se zaměřit?
Rozumím, děkuji za radu.
Ohledně jízdy při vyšších otáčkách už vím. Pouze mě mate ona chybová hláška která vyskočí vždy po těch 15-20 km.
Neměla jsem představu co se týkalo delky jízdy potřebné pro vypálení DPF jelikož se informace různí
Lidi, kupovat diesel, který najel 5 tisíc km za rok není dobrý nápad, ale naprosto špatný. Já bych to prodal a koupil na daný účel benzín třeba nějakou Mazdu nebo Toyotu.
Jestli chcete nějakou relevantní radu tak by bylo dobré napsat co píše diagnostika.
Dobré dopoledne,
diagnostika nejdříve napsala: účinnost filtru pevných částic je pod mezní hodnotou.
Následně chyba sama zmizela s tím, že se auto projelo a filtr vypálil. Při dalším nájezdu a znovu zobrazení chyby byl motor vyčištěn dekarbonizací a nyní Diagnostika nevykazovala žádnou chybu, (pouze vyskočí hlášení "check exhaust system" na displeji vozidla jak je zmíněno.
Samozřejmě je v plánu auto znovu zavést ke známemu a napojit na diagnostiku, zda se něco neukáže teď. Ale žádná chybová kontrolka na ŘJ aktuálně nesvítí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.