Nejste přihlášen/a.
Samostav neovlivníš L vůči P. Maximálně ti nebude sedět symetricky délka lanek, ale to by měl samostav kompenzovat (aby nebylo lanko s dlouhým chodem). Záleží na míře opotřebení a velikosti této doference L a P. Můžeš to zkontrolovat u páky ručky, kde jsou lanka přes centrální ramínko a za to tahá závitovkou ručka.
Momentálně ovšem můžeš mít rozdílnou brzdnou sílu, protože ojetý desky budou brzdit hůře nežli nově složený buben na druhé straně s odmaštěných nových komponent.
? Lanko vliv samozřejmě má, jak zatáhneš tak se pakny rozevřou, pokud je velká vůle tak se samostav pootočí (nebo posune, podle typu). Právě proto to je samostav... Jen je při montáži rychlejší nastavit ho ručně.
L a P strana je samostatně a nezávisle na sobě. Jen je tam hned za pákou kolíbka - rozdělení z jednoho na dvě lana, při nasazování tam jde lanko hodně natěsno, kdysi v servisu mi to tam narvali asi kleštěma nebo kladivem, nalomili/ načali lanko a po roce to prdlo (koroze nebyla, jsem si jistý že to bylo poškození při montáži kdy to tam narvali na prasáka, já to nasazoval s pomocí klínku a spáru pro lanko trochu roztáhl, podobně jako se roztahuje těhlice při vyndavání čepu kuláku...)
Zdravím, tak je pár zásad, které je třeba při opravách brzd dodržet:
1. musím alespoň trochu vědět, co dělám a jak to funguje, jinak do toho nelezu
2. vše si průběžné fotím a mám k dispozici nějakou (stačí obecná) příručku co a jak se dělá
3. vše je třeba očistit a zkontrolovat (zejména očistit rez, rozhýbat mechanismy, zkontrolovat brzdový váleček - manžetky, případně jej rozhýbat
4. po osazení čelistí manuálně nastavíme samostav tak, že jde ještě nasadit buben
5. nasadíme buben a několikrát sešlápneme provozní brzdu (pedál) - musí to trochu cvakat (to se samostav nastavuje)
6. pak řešíme brzdu parkovací a její seřízení - idálně na max 5 zubů "řechtačky", žádný kolmice páky ala WRC (1. zub bez vlivu, 2. zub už začíná drhnout, 3. zub nejde otočit rukou, 4. a 5.zub vozidlo bezpečně zajištěno.
Nikdy, opakuji nikdy se nesmí stát, že někdo šlápne na pedál brzdy, když je buben dole! Vyleze pístek válečku a je to v pr..i.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.