Já moc poradit nedokážu, protože nekupuji auta každý den a tedy nemám moc zkušeností. Ale když jsem auto občas kupoval a i na něj třeba měl, koupil jsem auto na nejmenší možný úvěr, který mi nabídli. Pak jsem totiž byl majitelem vozu a zároveň jsem měl možnost sjednání nejvýhodnějšho havarijního pojištění a povinného ručení. Taky mi vždy nabídli nějaký bonus, když jsem se na to zeptal, například pneumatiky zdarma nebo slevu.
Mně přijde úvěr lepší než operák. Auto je moje, nemusím se zodpovídat za případnou škodu nebo vyšší nájezd, náklady jsou obdobné, v případě úvěru jen na část vozu i nižší než leasing. Náklady na opravu prvních pár let nulové, protože nové auto má záruku. A k tomu spotřebák, pokud jezdíte nestandardně, tak si holt ty brzdové destičky necháte vyměnit. Na prohlídku včetně výměny oleje stejně člověk musí osobně, na vlastním si může pořídit další sadu disků a přehazovat si je sám.
Dát sedm tisíc po dobu 3 let je 250 tisíc, když z toho odečtu 2x výměnu oleje a sadu disků s pneumatikami plus úroky, pojištění a ručení, tak jste pořád zaplatil třetinu ceny auta, které můžete používat klidně dalších 10 let.