Nejste přihlášen/a.
jsou těsně nalepené za mým vozem rozestup cca 10 metrů
V kterém že kraji máte rozestup deset metrů za nebezpečně těsný? Že bych zvážil přesun. Tady u Prahy Vám do desetimetrové mezery běžně narvou dodávku a ještě jako poděkování šlápnou na brzdu.
A jak si představujete, že by ho policie měla řešit, když ani nesedí s vámi v autě, ani zatím není bezpečná vzdálenost v zákoně jasně definována? Každý by se jim vysmál. Jo, možná až bude přesně definována, tak nasadí drony a nebudou dělat nic jiného, než na tomto kasírovat.
Jezdím denně cca 60 km do práce a policii nevidím. Ráno před 6 je na ně ještě brzy a odpoledne po 16 už zase pozdě. A když jo, tak jsou někde zašití. Nevadí mi to. tady na JM je tak hustý provoz, že 10 m ja často luxus i na dálnici. Až zevedou jasné rozestupy, doprava tu zkolabuje.
Mimochodem, bezpečný odstup od cyklisty už definován je, tak by mě zajímala nějaké statistika, kolik pokut už za toto policie udělila. Tedy myslím za provozu, ne až za sraženého cyklistu.
Ono tohle je i o nastavení právního systému. Někde policista představuje zákon a pokud řekne, že jedete nebezpečně, tak to prostě platí. Pokud se vám to nebude líbít, dostaněte klepeta a povalíte do cely. U nás to tak před rokem 89 také bylo, ovšem s příchodem "svobody" se z policistů staly onuce a oblíbenou zábavou lůzy bylo strhávat jim čepice (pamatujete?). Od té doby už se ten respekt nevrátil. Já nehodnotím, jestli je to špatně, nebo ne, oboje má svoje, protože moc je zneužitelná. No ale u nás má prostě lepší karty grázlík MikeJePan, než "švestka" u silnice.
Tak předně, nelze pokutovat něco, co není přesně vymezeno. A to bezpečná vzdálenost není. A i kdyby byla, tak by policie musela mít nástroje, jak ji změřit. Rychlost změřit lze, bezpečná vzdálenost je jen vágní pojem v zákoně, a je tam hlavně uveden z důvodu řešení následku při nehodě, aby měly správní orgány nebo OČTŘ možnost řidiče postihnout. Bezpečná vzdálenost před jedoucím vozidlem se exaktně určit ani nedá. Závisí totiž taky na reakci a dalších kognitivních schopnostech řidiče a jinou ji bude mít osmdesátiletá babka a jinou dvacetiletý hokejista.
Jinak, nedodržování bezpečné vzdálenosti (podle selského rozumu) je docela časté, vidím to denně. Ti lidé nikdy nebourali, tak si jedou za autem a drtivá většina řidičů by dokázala možná začít sešlápnout pedál, až ve chvíli, kdy by byli v kufru, což je pozdě.
Já když jedu například okreskou a někdo se mi snaží dýchat na záda, tak přidám, a protože on najednou zjistí, že neumí řadit a na brždění a apex zatáčky, tak ho za chvíli nevidím
A nebo naopak ti předjížděči, kteří nechápou, že před obcí ten před nimi vyřadí, a setrvačností dojíždí k začátku obce, aby těch 50 měl až někde u prvních baráků, tak ho na poslední chvíli předjedou a pak to hned před ním zadupnou na těch 50...
Na internetu každý tvrdí, že jede svižně a stejně se na něj všichni lepí. To mi nějak nesedí, protože na mě se nikdo nelepí takže jestli náhodou tak trochu nekecaji. Co se týče vzdálenosti tak podle mne je bezpečná jakákoliv při, které nedošlo k nehodě takže klidně 2m, když má dotyčný lepší brzdnou dráhu než ti před ním. Ono, když má někdo mezeru 150m, ale zrovna spí tak ten naráz bude mnohem horší než, kdyby byla ta vzdálenost 2m...
Píšete nesmysly, protože když třeba pojedu na okresce - podle mě - docela svižně tachometrových 105 (takže třeba 102 GPS, abych byl do deseti přes) bude se na mě lepit každou chvíli někdo.
A co se týče vaší definice bezpečné vzdálenosti - je to asi stejné, jako definovat jako bezpečnou střelbu na plném náměstí, pokud nikoho netrefím.
Řeší se u nás přestupek nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly***jasně že řeší, sám to vidíte na této diskuzi, ukázkách v televizi, na stránkách Besipu a dalších. I policie o tom informuje.
takový řidiče je asi lepší pustit****souhlas
provozu jedu svižně, ale*****každý si myslí, že on jede špatně, chyby dělají všichni ostatní.
Všichni řidiči nedodržují předpisy, všichni řidiči ohrožují toho druhého, z jeho pohledu a názoru.
tak jsem udělal vyhybný manévr****taky jsem zažil něco podobného, ale u auta předemnou. Já nestačil nijak reagovat a přejel jsem běhoun od náklaďáku. To bylo rámusu. Na nejblišší benzince jsem zkontroloval auto, vše OK, až na pár plastů. Ale už hlásili, že na (tamtom) kilometrů je nehoda, páč nabrali běhou a začali brzdit a bum a bum.
Ani na to nemá předpis, bezpečný odstup je u nás definovaný = tak aby dokázal zastavit blabla a bez nehody se těžko prokáže že by zastavit nedokázal. Němčour změří rychlost, vzdálenost a pode sazebníku udělí sankci. Asi jedinou mouchu to má když se někdo zařadí těsně před tebe a v tom okamžiku tě změří, ale nevim o tom že by tuhle situaci neměli vychytanou, spíš toho prvního ocení za nebezpečnou jízdu..
Hodně lidí se lepí i když jedeš po okresce 120, obvykle nějaká dodávka.. O kamionech v obci když jedeš tacho 70 a borec jede dva metry za kufrem a problikává ani nemluvě.. Zlatej Dojčland.
Tak ruku na srdce kdo se občas nelepí na zadek před sebou jedoucího auta!
Osobně to občas udělám-buďto zrychlí, ne-li tak zpomalím a ihned při vhodné příležitosti jej předjedu. Výjímka jsou vozy AŠ se žákem -pak toleruji hodně pomalou jízdu a nechávám dostatečný prostor abych žáka neznervoznil víc než je nervozní možná i svou první jízdou! A opačně -nalepí se mi někdo na zadek-zrychlím když to jde nebo zase pokud je prostor uhnu ke straně at předjede. Pokud je to blb lepič-znervozňovač tak i klidně zastavím což se stalo jen 2x, žel zatím oba takoví cvoci, než jsem vystoupil, že jim případně i načechrám teletinu,okamžítě prudce rozjeli a ujeli.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.