Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Při jízdě ve Škodě 105 z roku 1988 jsem začal prošlápl naprádno pedál,postupně až na podlahu.Začal jsem šlapal rychle za sebou a náhle byl pedál pružný a vypadalo to OK.Po dalších 6-8 sešlápnutí se pedál úplně zasekl nahoře a brzdiče byly sevřený na doraz a kouřílo se z nich. Odpustil jsem odzvušňovače a znovu utáhl. Pedál byl volný ale při sešlápnutí se opět hned začal utahovat a kola byla zase zaseknuta. Problém je mezi pedálem a čelistmi. V čem mám hledat závadu? Děkuji za dobrou radu.
Veterán Míra
Brzdový válec, případně můžou dělat problém staré/špatné hadičky, které jsou špatně průchozí a nepovolí tlak zpátky.
Tohle dělal posilovač, resp. špatné seřízení vůlí mezi tyčkou pedálu a posilovačem na jedné straně a z druhé strany tlačítkem z posilovače a válcem. Obě vůle se nastavují na 0,5 - 1 mm.
Dobrý den.
Děkuji za rady ohledně brzdy. Teď u mi vezou novou sadu brzdových hadiček Semperit tak až vyměním uvidím jestli jsem se správně přiklonil k této radě.Jednou mi taky řekl na srazu zkušený veteránista,že do Erka nedává syntol protože "žere" hadičky a já ty brzdy měl už po GO od minulého majitele a nevím jaký hadičky tam dal a co tam nalil,byl to mladší pán bez zkušeností.Najel jsem pouhých 7000 km.Uvidím,napíši a klidně můžete i napsat další odpověď-radu.
Děkuji Veterán Míra
Dával bych DOT4 ATE a semperitky hadičky.
Hlavně ne z nějaké veterán burzy ty prachstaré jednostěné se zeleným opletem z textilu. Sice jsou vzhledem k vintage stylu patřící k vozu, ale v dnešní době zcela nepoužitelné.
No... A když se kapalina nemá kam vrátit při puštění pedálu? Ty tenké hadičky nemají vliv na chod HBV? Je tedy fakt, že průchozí jsou jen, když na pedál nikdo netlačí. V okamžiku nepatrného sešlápnutí, se škvírky od nádobky (od hadiček) překlenou pístkem a pak už jen pístek tlačí kapalinu před sebou do kol.
Ahoj.
Tak dneska mi přišla nová sada hadiček Sepmerit,jsou to originální úloženky na celý vůz. Tu brzdovku mám DOT3,tak snad bude vhodná,měl jsem ji doma v zásobě do Alfi Romeo. Až bude venku hezky tak to vyměním a dám vědět. Jste super že se podělíte o odborné rady. Už jsem dávno zapoměl spoustu oprav na Škodě veteránu.
Veterán Míra
Zkontrolujte, jestli má pedál možnost vrátit se úplně nahoru, jestli nezůstává trochu sešlápnutý. To by taky mohlo být.
Dobrý den.
Pedál jde úplně nahoru,tady je to v pořádku.Ty hadičky Semperit mám doma,vypadají výborně. Ještě mi vezou další nové české výroby a starší kompletní třmeny s nájedem cca 60 000 km z vozu z děditství po dědovi takže jsou velice zachovalé. Mě se taky jeví jako problém že je tam nějaký "špunt" a ta kapalina se nemá kam vracet,působý tlakem na čelisti a těm aby se otevřeli pomůže jen uvolnění odzvzušňováku tak jak jsem dvakrát udělal abych mohl dál jet. Až to doma vše zkompletizuji a vyzkouším tak určitě dám vědět pro další veteránisty. Zatím děkuji za solidní rady.
Veterán Míra
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.