Nejste přihlášen/a.
Jestli jezdíš v klidu a umíš s citem ovládat spojku dle situací, tak to asi pohon přežije. Jinak výrazně zkrátíš všemu životnost. Ta dvouhmota totiž dost odpouští i začínajícím řidičům co šlapou pedály jak zelí.
Dvouhmota tlumí hlavně torzní kmity mezi setrvákem a klikou, cit řidiče pro spojku na tulmení kmitů má vliv minimální. Nejde o škubnutí při puštění spojky, ale o miliardy kmitů od každýho výbuchu ve válci a únavové lomy kliky/ ojnic/ pístů. Mlže to být OK ale nemusí a ušetřených pár tisíc za dvouhmotu může znamenat za pár let díru v bloku a shánět nový motor...
https://www.youtube.com/shorts/NAqS3kg2-y0?feature=share Potom bych se toho nebál. Žádný zrychlený rozjezdy a závodění a bude to OK.
Sluch je důležitej viz. případ zde v odkazu. Hodně štastných km bez nehod
https://www.youtube.com/shorts/NAqS3kg2-y0?feature=share
Na slabším (66kW) 1,6HDi 16V máme taky jedno místo dvouhmoty . Najeto bez problémů týkajících se spojky či přenosu výkonu od motoru na kola od té doby přes 60tkm! Jak mi sdělil mechanik specialista na PSA-u některých motorů bez problémů i jiných to nelze. Tyto motory (9HX) byly i z výroby jak s dvouhmotou tak i s obyč.! Nevím jak je to u Vašeho motoru!
VAG rád převodovky pak poddimenzovával, když se dvouhmota chová jako když padá cihla do peřiny. Takže záleží pak na řidiči.
Hlavně i to propružení na dvouhmotě šetřilo závěsy motoru v kastli. Ale ty jsou asi pořád stejné. Celý agregát je i díky dvouhmotě lépe odhlučněn.
Vždy je to risk, ale se slušným řidičem se to snese dle mě.
To je, proto i alternátory mají volnoběžky, aby zpětné rázy proklouzly a neutrhla se kotva na těch 120 - 140A verzích, kde je kotva už dost velká.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.