Nejste přihlášen/a.
Jak funguje vím - z dané vzdálenosti a změřeného času je určena průměrná rychlost.
Ale mě zajímá když mezi oběma radary je křižovatka - většinou ve tvaru T.
Pokud řidič odbočí a za nějakou dobu se vrátí a pokračuje dále ve směru příjezdu před odbočením, tak jak dlouho čeká druhá kamera na průjezd?
Třeba by potom průměrná rychlost byla 0,1 km/h.
Kamera u příčné vodorovné čáry ihned vyfotí a změří aktuální rychlost při prvotním překročení. Měření v úseku je pak spíše kontrolní, zda změřila správně. Nebo aby lidi před kamerou nepřibrzdili a pak za kamerou opět překročili rychlost (typicky v úseku na začátku a konci obce nebo kolem areálu školy či v tunelech a na dálnicích).
Takže pokud tě první kamera vyfotí, tak ani nemusíš jezdit ke druhé. Je jedno, že pak na T křižovatce zahneš mimo. Pokutu pošlou.
Úsekové měření je hlavně k tomu, aby si řidiči nezvykali přibrzdit a pak to za kamerou odjet na plnej plyn.
Přišel vlastní platbou pokuty.
Může fungovat různě. Třeba i změřením rychlosti u jedné kamery a pak změřením rychlosti u druhé. Pak se propočítá průměr. Nemusí jít tedy o výpočet z času a ujeté dráhy na trase, kdy se to ná očůrat výrazným zpomalením nebo záchranou dostat se do popojíždějící kolony nebo objíždět zavazející auto či popeláře, atd...
Proto se asi dnes spíše průměruje a obě kamery fotí jako klasické bezúsekové.
To mikihans - má pravdu, předsedo ! Řečeno tedy slovy klasika. Ale opravdu je čím dál víc úsekovek kombinováno s klasickým radarem, takže pokud do úseku vletíte dvojnásobkem rychlosti, tak potom, prosím, dejte vědět, na kolik to vyjde. Opravdu mě to zajímá. Kolega měl na podobné kombinaci ,,zádrhel´´ v podobě 61km na vstupu do měřeného úseku. Byl si vědom, tak na chvíli v úseku dokonce zastavil. Nicméně - stálo ho to 1.200,- Kč
Litomyšl je tímhle podle mě proslulá. Už si tam dávám bacha i na výjezdech směr Hřebeč (Svitavy).
bear, do kopečka jedou OK, ale po konci měření silně přidají, aby stihnuli přejet z pruhu do pruhu a tím předjet jiného.
Ano, opět máte pravdu, pak se na nové silnici těžko předjíždí náklaďáky. ještě že do Olomouce nespěchám.
To bear - ano, dobrá možnost k předjíždění je ten dvoupruh ve stoupání od toho nového kruháku u Koclířova. Při troše štěstí se dá předjet na té dlouhé rovině před Mor Třebovou
Jak fungují úseková měření - 2022. Dle výkladu není jednotná metodika.
Shlédl jsem orientačně mapu: dopravniinfo.gov.cz/... a velmi málo je na mapě vyznačeno úsek. měření, zejména u obcí.
Důležitá věte, která potvrzuje sdělení i jiných poradců.
pozor ale na kombinovaé úsekové měření spolu se stacionárními radary, kde je vaše rychlost změřena už při samém vjezdu do měřícího úseku
Zdroj:, odkaz výše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.