Nejste přihlášen/a.
Voda nepoškodí nic.
Ale při mrazech se voda ztměni na led a led má větší objem než tekutá voda. Proto všude, kde voda zmrzne můžou vuniknout praskliny.
Samozrějmě nepraskne gumová hadice. Ale hliníkové těleso motoru, hlava motoru, vodní pumpa, chladič, výměník v obvodu topení, prostě cokoliv v čem zmrzne voda a je to z řrehkého materiálu (hliník, mosaz, litina, plast).
Může popraskat pnutím ledu cokoliv-od kanálků hlavy, bloku ... hadice, chladič. Nemusí se také nic stát.Je to v podstatě jen sázka do leoterie-BUĎ - ANEBO! Já měl v tomto velké štěstí. V začáctích svého motoristického života jsem toto opomněl a měl nemrzku jen na nějakých max-5°C. Hadice byly o dost tlustší než normálně a tvrdé jako kámen, po oblevě když vše povolilo (mráz byl jen asi 2 dny a potom teploty nad nulou) nechal jsem to být asi 14 dnů a jen kontroloval zda-li někde nic neteče. Neteklo, tak když jsem zkusil motor natočil, tak šel taky a nic neteklo. Jezdil jsem pak s tím autem ještě víc jak pět let než ...Byla to taky nafta-1714ccm, rv 1985.
Tak to Vás ta trocha fridexu zachránila.Pak to totiž není ten tvrdý led co trhá ,ale taková tříšt která netrhá.Platí to teda jen do určité teploty.V -30 nebo víc by trhal.
Ne nebyla to tříšt byl to led. Pokud by to byla tříšt tak se hadice zmáčkne, ale takhle byly jako kámen.U mne to bylo spíše tím, že mrzlo jen dva dny a po oblevě jsem tio vyměnil-nezůstao to tak celou zimu! O když itrochu byl vliv té nemrzky.
Ale zase na druhou stranu viděl jsem tankový motor, kde technik jednotky kontrolu směsi nezapomně ale vytentočkoval se na to a blok byl prasklý. Specialtisti z mlékárny (v místě u jediné firmy co tehdy už vařili hliník) jej pak zavařili.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.