Zapalování z pařeza je odlišné než u Jawy 250. Dvěpade má dynamobateriové zapalování, kdy je nejsilnější jiskra v nízkých otáčkách a se zvyšováním otáček slábne.
Pařez má tzv. alternátor (magneto), se zvyšujícími se otáčkami, se zlepšuje jiskra. Taky tam je jedna záludnost: Na pařezu se NESMÍ štelovat předstih jako na J-250 otáčením destičky proti alternátoru (není to dynamo),ale pouze otáčením celého alternátoru. Destička je proti tělesu alternátoru nastavena už z výroby a poloha je označena ryskou - pouze v této poloze to má nejsilnější jiskru.
Dále je důležité, aby rotor alternátoru byl vložen při uskladnění ve statoru, neměl by být uložen samostatně, protože jinak ztratí magnetismus a pak je taky slabá jiskra. Dá se však opět nabudit, na moto burzách to bývá k vidění.
Problém tedy může být v rozhašeném zapalování nebo slabém rotoru.