Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lepidlo na hliník a zalepení olejové vany

Od: jirka0 odpovědí: 18 změna:

Chci se zeptat jestli někdo nemá zkušenost s lepidlem na hliník a zalepením dírky, škvíry (prostě malinké) na olejové vaně na autě.

Jasně vím a chápu není to ono, ano mám vyměnit vanu a když už chci lepit tak sundat vanu, ale tak se ptám no co na to odborníci.

Vím, že jsem kdysi viděl video se žlutým cirkusem Dana Pribáně a polskými kamarády s Maluchem jak taky lepili vanu, ale oni měli mnohem větší a horší prasklinu a vím, že oni vanu sundali nějak odmastili a pak lepili a nepomohlo to

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Zalepit? No možná provizorně na dobu než vanu vyměníte. Ale určitě na tom nebude držet vůbec nic, pokud to dokonale neodmastíte. To se Vám určitě nepovede na prosakující vaně plné oleje.

Jen pro zajímavost, protože šlo o vanu ocelovou:

Mechanik objevil průsak oleje nepatrnou trhlinkou na plechové vaně. Olej vypustil a trhlinu zavařil na zvedáku přímo na autě . Já se na to nemohl dívat, tak jsem radši čekal před dílnou. Kupodivu k očekávané explozi nedošlo a oprava se povedla .

 

asd1

2x

Nejlíp zavařit (TIG např.)

Silikon zevnitř NE, jpokud se uvolní tak ucpe sací koš nebo olejový kanál a zadřeš motor..

Dá se zvenku silikonem plácnout záplata a aby snadno/sama neodpadla tak jí přišroubovat (velmi jemně, je to krátký závit v hliníku, pokud je místo (pozor sací koš) tak zevnitř můžeš dát matku, pak to jde přitáhnout víc..

 


0x
Chce to foto poškození, třeba to má jiné řešení, než lepení.

 


0x
Nešla by tam vyvrtat dírka udělat závit a dát šroub s těsněním?

 


0x

A protiotázka je: co od té tvojí opravy očekáváš?

Kup si tubu teplotně odolného silikonu a čistič brzd.

Vypust olej, demontuj vanu a celou vanu odmasti. Pak z prostoru oleje zapatlej prasklinu silikonem a nech vytvrdnout. Jestli to zaplácáš silikonem i z venkovní strany je na tobě. Tekutý kov nebo epoxidové pryskyřice asi nemají smysl, protože změny teploty takové lepidlo nevydrží.

Ale řekl bych že je to velmi nouzová oprava. Když už je ve vaně díra, tak tam za chvilku může být další. V tom případě jedině výměna za novou.

No,už len silikon a do vnútra vane. Rada na nezaplatenie . Úspešná cesta k zadretiu motora.

 

jirka0
03.04.25 14:17

díra jak do vrat lepit nesmysl bud zavařit já bych spíš dal novou

pokud z nákyho duvodu nechcete novou co zkusit něco takovýho to by možná klaplo

club-opel.cz/...

 


0x

Zalepit tekutým kovom alebo zavarit Tigom alebo Migom v ochrane argónu. Ide aj plameňom mosadzou.

 

jirka0

Děkuju za tip na zavaření, ale to na autě a s olejovou náplni uvnitř určitě nepůjde a asi to nebude laciné to by možná vyšla levněji nová vana z druhovýroby.

Silikon? Tady někdo s prominutím upadl to by ani mě nenapadlo to motoru do horkého oleje dávat silikon.

JOO, ale tys na začátku psal o zalepení díry /škvíry + malinké !

Svařovat cokoliv s olejovou náplní uvnitř je nemožné. Ty kovy se nespojí. I kdybys převrátil auto na střechu, tak z toho okolního kovu musíš napřed odstranit mastnotu, než to zkusíš svařovat.

Jakou náplní? Ta už vytekla Bez sundání vany a dokonalého odmaštění to prostě nepůjde..

 


0x
Jo dírka? Tohle je díra jak do ( ! )
Když to nechcete sundat (proč?) tak to dost těžko solidně odmastíte. Kdybych s tím byl na pustém ostrově bez jakéhokoli nářadí, jen s dvouložkovým lepidlem na kov, tak bych to co nejlépe odmastil, osmirkoval a tím lepidlem s kouskem alu plechu zaplácnul. Ale jinak ne.
O něco lepší by bylo tu záplatu přišroubovat čtyřma šroubkama m4, na které si ve vaně vytočíte závity. Lepidlo bych pak klidně dal jak pod záplatu, tak pak ještě přes ni. Výhodou druhého řešení je, že se to nemůže vyvalit, nejvýš prosakovat.

 


0x

Tohle podle mě slepit nepůjde, jedině dovnitř prostrčit něco se závitem a našroubovat do toho šroub s těsněním (možná by šla použít ocelová rozevírací/dutinová hmoždinka).

 

Nebo taková ta rozevírací skoba na zavěšení lustru do hurdisek

 


0x
Přímo s vanou naštěstí zkušenost nemám, ale trochu to souvisí. Před lety jsem měnil přetrženou ojnici v sekačce, zároveň bylo potřeba "ucpat" díru, kudy vykoukla ven. Vylomenej hliník jsem zazabouchal zpátky (na kousku držel) odmastil co to šlo a v rámci možností z obou stran zavařil. Improvizovaně - prskavky na hliník mi základní neusmerneny trafo z Lidlu neutáhlo, tak jsem z něj použil jen kleště a jako zdroj 140A CO2 svářečku. Zavaření se kupodivu povedlo hladce, stejně tak následné "pojištění" omatlanim "kovovým" epoxidem. Tak. Sekačka, dodnes už jen jako rezervní, tenkrát běžela jen jednou, svár suchej, olej ven neleze, jen ten epoxid se hned začal loupat ... A zevnitř pravděpodobně ještě rychleji

 


0x

Když se mi před cca 20 lety podařilo prorazit olejovou vanu na polní cestě, tak jsme to s otcem zalepili jakýmsi prastarým dvousložkovým lepidlem - po zatuhnutí mělo vlastnosti kovu, takže se to dalo brousit apod... byly to dva válečky jako z plastelíny. Na název si nevzpomenu a už se podle mne ani neprodává... Drželo to.

Teď bych zkusil asi třeba tohle:

alza.cz/...

 


0x

Jestli chcete opravdu profesonální lepení na hliník, tak Chester Metal Al. Používali jsme na vady odlitků ve slévárně, vydrží i vypalovací pec v lakovně. Teplotně do 210°C, na hliník. Problém je samozřejmě odmaštění. Švagr s tím lepil i blok motoru.

hrebec.eu/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]