Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tempomat - jak správně jezdit?

Od: yarda1 odpovědí: 10 změna:

Já mám ještě poctivé auto co všechny asistenční systémy má v hlavě řidiče.

Dnes jsem narazil na článek

garaz.cz/...

diskuse je tam taky výživná, co Čech to fitipaldi.

Už asi dvakrát, možná třikrát, se mi na dálnici stalo, že jsem předjel v levém pruhu kamion a když jsem se vracel do pravého pruhu, kamoňákovi se něco nelíbilo. Když předjíždím, šlápnu na plyn, abych se co nejdřív vrátil do pravého pruhu, abych v levém pruhu nepřekážel nikomu kdo jezdí dvěstěvměstětřistazmísta, ale žádné myšky, koukám do zpětného zrcátka, jestli už můžu.

Tak se chci zeptat, na jakou vzdálenost ty tempomaty reagují na vozidlo co předjelo a vrací se do pruhu, abych kamioňáky příště neplašil.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Kamion má obrovský mrtvý úhel (i dopředu před autem) takže se nikdy nevracím pár metrů před kamion, ale nechám mu tam dostatečně velkou mezeru.
To samé když potřebuju změnit pruh a "nacpat" se mezi auta, tak nikdy kousek před kamion, ale vždy tak, aby mě v pohodě viděl.

 

asd1

0x
Bezpečný odstup kamionu za osobakem při 80 kmh je minimálně 50m, pokud se před něj radis dřív tak ohrozujes nejen sebe ale i jeho,při nutnosti prudce brzdit by nemel šanci a skončil by ti v kufru.
Adaptivní tempomat mu samozrejma hrabne na brzdy aby odstup zvětšil, to může způsobit i nehodu protože vybrzdi někoho za sebou.
= žádná ohleduplnost,ale jezdíš jak nebezpečný piiip. V D bys to měl za pár set euro, u nas jsi bohužel žádný předpis neporusil,řešilo by se to pouze při nehodě.
yarda1

Ujištuji tě, že nebezpečně nejezdím. Nikdy jsem nepřinutil nikoho šlapat na brzdu. Jak jsem psal, předjíždím s dostatečným rozdílem rychlostí a mezi auta se necpu. Pokud bych nemohl, klidně jedu pár kilometrů za kamionem a nechávám si od něj dostatečný rozestup.

Ale možná že tak jezdíš ty.

V D je asi jiná situace, že tam je víc pruhů a nemusel bych se do svého pruhu hned vracet.

asd1
Ne,v D není víc pruhu. Ale hlidaji odstupy i agresivní/nebezpecny způsob jízdy.
Ten odstup není jen ty za někým,ale i někdo za tebou. Když predjedes a jdeš hned před něj tak jemu odstup zmensis pod bezpečný.
Kamion 80 kmh = radit se můžeš až když jsi 50m před ním (s ohledem na rozdíl rychlosti můžeš začít prejizdet doprava před něj minimálně 30m před ním.)
Je to nepříjemný i pro osobaky, kromě odstupu i hazis bordel na čelní sklo, nejmilejší to je když je mokro se solí, takže máš hned zasvineny celý okno.
A ještě jednou kdo má adaptivní tempomat tomu to hrabne na brzdy. Moc příjemné.

 


0x
Pro předjetí jiného vozidla potřebujete dostatečnou rezervu výkonu. Ale ne "dostatečnou" ve smyslu "tak tak", ale takovou, abyste ten manévr zvládl rychle a bez rizika. Což asi nezvládáte. A k tomu také potřebujete ochotu akcelerovat, jsou řidiči, kteří z různých důvodů akcelerovat nechtějí. Pokud ten výkon nemáte a vysunete se v hustším provozu, tak vás zřejmě okamžitě dojede někdo rychlejší v levém pruhu a vy se ve stresu zasouváte brzy. V zásadě to nemá řešení, buď na vás bude blikat ten rychlejší, nebo ten kamion. Musel byste předjíždět pouze pokud za vámi kilometr nic nejede a vracet se s odpovídajícím odstupem (při 2 sekundách cca 50 m, tedy cca jako aut za sebou). Prostě jet a pokoušet se předjíždět v hustém provozu na dálnici ve slabším autě a cca na rychlost aut v levém pruhu znamená problémy a zvýšené riziko jak pro vás, tak pro kolonu aut v levém pruhu za vámi,protože musí nečekaně brzdit.
asd1
Ano,u nas pokud "prekazis" tak máš hned na kufru nalepenyho agresivního debila. V Německu až na výjimky pohoda, i když tě dojede Porsche nebo Ferrari, tak drží odstup, v klidu počká až predjedes a až pak zmizí do dali.
Jasně že předjíždět půl hodiny je bezohlednost, agresivní blb na kufru je ale casto i při normálním predjeti kdy osobak jede tacho 140, tj.vic jet ani nesmí.

jj, tady je potřeba aby vlastníci slabších aut se nebáli auto podřadit a pořádně šlápnout na plyn. Třeba i o 2 nebo 3 stupně, je-li to nutné. Vlastní zkušenost - sporták nemám ale se zařazováním problémy nemívám

Vikos: přesně tak, třeba se slabou 1,6kou a těžkým přívěsem. Když v kopci dojedu kamión, v tom závětří za ním není problém, jelo by mi to klidně rychlejc a stačilo dát čtyřku. Ale kdybych nepodradil na trojku nebo dvojku, tak by se v půlce předjížděcího manévru pořadí obrátilo a zacouval bych zpátky za něj
Snad každý auto dokáže jet v provozu tak, aby neomezovalo ostatní nedostatečným výkonem, je to jen o řidiči, skoro vždycky je kam ještě to výš vytočit místo úspornýho zdržování, jednička do 50, dvojka do 80, trojka do 120, já tak jezdím normálně, pravda, kolem 12/100

 


0x

kamoňákovi se něco nelíbilo.***jak Vám to dává najevo? Jakou rychlostí ho předjížíte?

 


0x

Nás v autoškole učili, že pro bezpečné zařazení před jiné vozidlo, je potřeba toto vozidlo vidět ve zpětném vnitřním zrcátku. Tímto se po celou dobu aktivního řízení řídím a nikdy jsem neměl žádný problém, ani řidiči za mnou (== neviděl jsem, že by dělali nějaké úhybné manévry nebo se zhoupli prudkým bržděním)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]